Akai sampler

Bathmutz

Ouwe rot
Lid sinds
20 april 2005
Berichten
772
Locatie
Middelburg
Hallo mensen,

Ik zit er aan te denken een hardware sampler te halen van Akai.

Gisteren de S3000 gezien en aardig enthousiast geworden. Vette sound!

Er schijnt er ook een te zijn met usb, wat volgens mij sneller werkt dan allemaal. Of ik kan het scsi aansluiten. Maar dan gebruik je die outputs (die de sound er aan geven) toch niet?

Lijkt me handig als ik een stuk kan samplen, dan in m'n pc markers zetten op de punten waar ik t wil slicen en dan dat naar de sampler weer sturen. Als het goed is kan de sampler die markers dan ook weer lezen.

Welke sampler raden jullie aan?

Thanks alvast! :okdan:
 
Er schijnt er ook een te zijn met usb, wat volgens mij sneller werkt dan allemaal. Of ik kan het scsi aansluiten. Maar dan gebruik je die outputs (die de sound er aan geven) toch niet?

Lijkt me handig als ik een stuk kan samplen, dan in m'n pc markers zetten op de punten waar ik t wil slicen en dan dat naar de sampler weer sturen. Als het goed is kan de sampler die markers dan ook weer lezen.

Welke sampler raden jullie aan?

Thanks alvast! :okdan:

De scsi gebruik je alleen voor data-overdracht. De sampler blijft dus je geluidsbron. Wat jij denkt klopt dus niet, daar hoef je je geen zorgen om te maken.

De S3000 heeft hooguit scsi, geen USB. De samplers die Yawgmoth opnoemt hebben USB als optie of standaard. Als je nieuw bent in de samplerwereld, en je bent vooral gewend om met je pc te werken, dan zou ik je 1 uit dat lijstje aanraden. De anderen werken met SCSI, wat toch wat omslachtiger is. Maar ja, daar zijn de prijzen ook weer naar. Als je geduldig bent, makkelijk leert of ervaren met ietwat complexere hardware bent, dan kun je gerust een S3000 kopen. Koop dan de S3000xl (zegt een S3000 bezitter). Deze kan je met Mesa gebruiken, en de S3000 niet. Daar komt bij dat de S3000xl volgens mij (Correct me if i'm wrong!!!!) standaard effecten heeft, en de s3000 ook niet. Die bakken zijn momenteel echt belachelijk laag geprijsd, dus een buil val je er sowieso niet aan.

Er valt overigens genoeg te lezen over deze modellen. Succes!
 
Laatst gewijzigd:
... daar komt bij dat de S3000xl volgens mij (Correct me if i'm wrong!!!!) standaard effecten heeft, en de s3000 ook niet. ...

Toch niet, de Akai S3000XL heeft wel standaard het slot aan boord (intern), waar je het betreffende effektenboard, Akai EB-16, kan inpluggen ...
'k heb nog niet zo lang geleden een EB-16 in mijn S3000XL gedropt, zonder problemen overigens ...
 
Back
Top