vraag mbt Nord Micro Modular

kamoni vind ik wel erg klinisch en sample-based.
duracell heeft toch meer gevoel en expressie naar mijn gevoel.
ik kende m wel, maar tnx oor de tip!
 
Als het goed is heb ik nog wel een patch voor de modular die audio naar trigger omzet gekoppeld aan een seq object. Ik denk dat dat is wat je zoekt. Jaren geleden een keer inelkaar gezet voor een project.
Wat je ook kunt doen is een geluidskaart met meerdere inputs gebruiken en daar triggers op aan te sluiten en de computer midi laten uitsturen. Kan bv in maxmsp, reaktor of pb. Dat werkt echt als een trein. Kun je op elk van je drums een trigger plakken (als je veel inputs hebt natuurlijk) die dan elk een geluid aanstuurd of zelfs program-changes ed.

Mocht je die nordmodular patch willen hebben moet je maar even een mailtje sturen dan snor ik hem wel op voor je.
 
Kan je niet helpen, maar dat tweede filmpje van de startpost ruled echt8)
Die dansende persoon rechts is ook goud muhaha.
 
Hey, zou dat wat Duracell doet ook zonder computer kunnen? Want dan heb ik het antwoord waar ik in eerste instantie hier op het forum terecht kwam. Met triggers synthgeluiden aansturen die je van tevoren gesequenced heb in een synth module, dus iedere keer als je triggerd dat hij het volgende geluidje pakt. Nu maken we het hele nummer en ik drum het live in (zoals zo vaak gebeurd) maar ik zou iets meer willen improviseren in timing enzo. Met een Nord Micro Modular heb je zeker echt een computer nodig.

@ Snathan, hoe doe jij het nu, ik ben eigenlijk wel benieuwd. off-topic: Die Freqbox is fantastisch!
 
om de patch te maken moet je wel een computer hebben.
ik zie nu dat ik deze thread zelf ben begonnen. haha
inmiddels heb ik nu 2 micro's, een voor snare en een voor bass, met tevens voor elk een extra triggerpad waarmee ik bijv. de controlsequence klok.
daarbij heb ik ook zelf een mixer-preampje gemaakt waarbij ik alle 4 de triggersignalen naar ieder van de 4 inputs van de 2 micro's kan routen.

hier trouwens een gast die t totaal analoog doet met een doepfersystem en juno.
beterrrr!
http://www.youtube.com/watch?v=-NpLOFHYkdY
 
Ik ben misschien een beetje ouderwets, maar ik wil geen computer gebruiken, ik zit de hele dag al in die glazen bol te kijken dus heb daar met muziek maken geen zin in en ik vind het wel wat hebben zo zonder computer. Dan is zo'n Nord Micro Modular dus niets voor mij... Ik heb vanavond zitten uitvogelen hoe het een beetje in elkaar steekt. Ik heb een bassdrumtrigger, die gaat naar een Mbase, de MIDI-out gaat naar mijn JP8080 e-voila, het werkt, ik weet niet of ik de JP8080 moet gaan gebruiken, maar heb ook nog een MPC. Alleen ik denk dat de Mbase niet echt geschikt is als Trigger to MIDI converter. Dus zal ik een apparaatje daarvoor moeten kopen... de TMC6 ofzo. Maar dit waren pas de eerste stapjes. Maar het gaat een beetje teveel van het draadje af. Misschien maak ik een nieuwe als ik een hoop vragen heb. Eerst ff proberen, heeft iemand ervaring met een TMC6 of soortgelijk?
 
Hij stepped door de sequences heen .. is volgens mij ( zeker bij het tweede filmpje ) zo linear als wat ..

Enige wat de drums dus doen is volgende noot in the sequence triggeren netzoals als je met een trigger de seq notes van de 101 door stepped
 
Dat klinkt heel logisch en ook precies wat de bedoeling is voor mij dan althans... maar wat moet ik daarvoor gebruiken. Kan ik de JP8080 gebruiken (ik heb m nog niet zo lang) of een aparte sequencer. die dan weer de JP aanstuurd. Want met de triggers heb je 1 signaal en met een midiklaviertje kan je ook nog toonhoogtes aangeven. Dus een sequencer waar je alles van tevoren inzet is dan beter. Alleen wordt lastig met aprigioos of hoe je dat schrijft.
 
ja inderdaad.
hoe wil je t dan hebben? verticaal? dat zijn dan wel erg korte liedjes. ;)

inderdaad is het afwerken van een voorgeprogrammeerde sequence voor mij ook te weinig boeiend geweest. het is bij mij allemaal nog pril hoor. maar ik wil het wel veel intuitiever en zelfs "geimproviseerd" krijgen. vandaar de 2 onafhankelijke micro's en de mixer waarmee ik bijv. de sequence van de snare op de bass kan zetten etc. verder kan je bijv ook gewoon de aantal stappen live veranderen. Duracell doet het vrij sec, en ik wil live ook meer tweaken. Maar hij doet het wel 100x vetter dan wat ik tot nu toe voor elkaar heb gekregen.

@krek; volgens mij moet je zonder softsynth echt een heleboel analoge speeltjes kopen wil je het voor elkaar krijgen. kijk maar naar de laatste video
 
Dat geimproviseerd krijgen is voor mij ook een wens... Maar gaat dat echt lukken? Ik heb nog 2 bandleden die die wens delen! Nu maak ik een nummer, zet het op een sampler zet m live aan en gaan. Maar daar wil ik vanaf en Snathan jou verhaal sprak mij aan, ik wil ook live kunnen tweaken enz.

Suf dat het niet makkelijk kan zonder computer, maar hoe jij het zo doet lijkt me wel wat. Ik denk dat het wel meevalt wat je allemaal nodig hebt om de computer ertussenuit te halen. Tis alleen ff zoeken
 
Dat klinkt heel logisch en ook precies wat de bedoeling is voor mij dan althans... maar wat moet ik daarvoor gebruiken. Kan ik de JP8080 gebruiken (ik heb m nog niet zo lang) of een aparte sequencer. die dan weer de JP aanstuurd. Want met de triggers heb je 1 signaal en met een midiklaviertje kan je ook nog toonhoogtes aangeven. Dus een sequencer waar je alles van tevoren inzet is dan beter. Alleen wordt lastig met aprigioos of hoe je dat schrijft.

ik weet de specs van de jp8080 niet. maar t zou moeten kunnen met de interne sequencer. hopelijk weet iemand anders t hier.
je mbase zou via midi de clock van je 8080 moeten zijn.

je hebt in ieder geval genoeg knopjes om aan te draaien dan! :)
zeker met je nieuwe freqbox.
is wel n groot ding die jp8080. mijn setup probeer ik zo klein mogelijk te houden. nou ja, je hebt een grote auto en je moet zowiezo n drumstel vervoeren.
 
Laat ik het zo zeggen. Je kan het zo gek maken als je wil. :P Kwestie van goed programmeren. Zelf zou ik er rawdata of maxdsp voor gebruiken ... Maar met alleen een nord mod moet het natuurlijk ook kunnen .. althans dat neem ik aan ...

Je kan bijv 2 triggers gebruiken om in een rij sequences van geluiden vooruit en achteruit te gaan.
Ook de combi van bassdrum en snare moet je beter kunnen gebruiken ipv dat de bassdrum echt plat zo die noten weg werkt. Maar dan ben je wel bezig met algoritmes te schrijven .. maar dat maakt het deste interessanter
 
Een kleine set up ga ik allang al niet meer redden met een drumstel nee haha. Ik ga de JP8080 de komende dagen even grondig uittesten. Lijkt me dat het daarmee wel kan ja. Alleen het probleem met de trigger heb ik ook idd, dat het signaal soms te zwak is...

MadR: ik ga er even aan werken. Ik denk dat dit heel interessant is ja...
 
Laatst gewijzigd:
Je kan bijv 2 triggers gebruiken om in een rij sequences van geluiden vooruit en achteruit te gaan.
Ook de combi van bassdrum en snare moet je beter kunnen gebruiken ipv dat de bassdrum echt plat zo die noten weg werkt. Maar dan ben je wel bezig met algoritmes te schrijven .. maar dat maakt het deste interessanter

ik heb n 2de trigger waarmee ik van sequence verander. maar ik zou niet weten hoe ik achteruit zou kunnen gaan, oftewel n stap terug kan gaan in de sequence? ik kan wel resetten naar stap1 maar eentje terug?
enlighten me!
 
Alleen het probleem met de trigger heb ik ook idd, dat het signaal soms te zwak is...
mixertje ertussen. (daarom heb ik er ook eentje gebouwd) of n effectpedaaltje ofzo.

plus je kan op de mbase de treshold veranderen he.
 
... Alleen wordt lastig met aprigioos of hoe je dat schrijft.
Arpeggio of arpeggio's... Zoals de harp kan klinken, je weet wel, wanneer je met je hand langs de snaren van een chromatische harp veegt. Verder interessante thread :)

Wout
 
Back
Top