Welke synth is het meest onder- of overgewaardeerd Contest

Overschat? JP-8000 en MC-505. Klinken (naar mijn mening) beide erg digitaal. Ik heb ze beide gehad en snel weer weggedaan. Niks voor mij! (vooral de MC-505 sucks balls)
 
Veel Yamaha spul!
Ouwe Ensoniq's, ESQ-1 etc. Zou er graag 1 willen hebben.
 
Laatst gewijzigd:
zwaar onderschat is de TR-909
wereldbak om 3 kwartier mee op te jammen
in write mode en gaan met die liveset
 
Uiteraard de Hound, een brok Nederlandse analoge synthese. Heb nog nooit zo'n ding in het echt gezien en je hoort er praktisch nooit wat over.

hdrack.jpg
 
kunnen we beter even die threadjes bij elkaar voegen niet ?
 
Zelf ook maar eentje erbij zetten:

Zelf ook maar eentje erbij zetten:

De casio CZ serie... ben sinds dit weekend gelukkige eigenaar van een zo goed als nieuwe CZ3000. Geen enkel geluid uit dit apparaat klinkt zoals een echt instrument. GELUKKIG maar.
Voor 100 Euro gekocht en het editten gaat ook goed met behulp van Sounddiver!
 
cz is gaaf he :)
De jx-3p mét pg-200 programmer was ik vergeten... Zelfs ik moet toegeven dat ik hem uiteindelijk niet alle eer heb gegeven wat ie verdiende....
Ik heb hem ooit ingeleverd voor een jx-10 ZONDER knoppen bak; als ik nu nog een keer zou kiezen, kies ik voor de jx-3p! Hij klinkt ook ietje pietjsje minder netjes (alhoewel de jx10 en 3p ongeveer hetzelfde zijn, geloof ik).
Ook de jx-3p is belachelijk goedkoop!!!
 
cz serie van casio is zeer zeker zwaar onderschat
nergens anders krijg je zo'n gezellige electro bassen uit. of het moet de dx serie van yamaha zijn! die is eigenlijk ook behoorlijk onderschat qua mogelijkheden. maar daar zitten dus allemaal geen knoppen of analoge filters op. en je moet nadenken bij het bouwen van een geluid. en dat is dus kennelijk voor velen te lastig.

overschat: sh101 - matig monosynthje met bizar weinig opties en saai geluidje.
 
Origineel geplaatst door Hover
Ook die modulaire synths begrijp ik helemaal niet. Waarom zo'n groot ding in huis halen als je hetzelfde kan bereiken met puur digitale spullen? Een Clavia Nord Modular neemt heel wat minder ruimte in

Eigenlijk wilde ik hier eerst nog serieus op ingaan, maar nu ik deze opmerking nog
eens overlees, schiet me eigenlijk niks zinnigs meer te binnen.
Misschien heeft deze poster zelf het antwoord al gegeven:
"Ook die modulaire synths begrijp ik helemaal niet."
:walker:
 
overgewaardeerd: reason. kvind echt geen bijzonder programma ofzo. tis handig dat t een soort van alles in 1 oplossing is maar meer ook niet.

ondergewaardeerd: Native instruments - reaktor. kheb nog nooit, maar dan ook nooit iemand iets horen zeggen over reaktor terwijl dit toch zo'n beetje de ultieme softsynth is. zelfs de meeste hardware synths kunnen niet tegen het geluid en de mogelijkheden van reaktor op.
dit geld trouwens niet voor deze forum hoor, hier heb ik wel s wat over reaktor gelezen.
 
Back
Top