Welke synth is het meest onder- of overgewaardeerd Contest

><i

Leipste Lid!
Lid sinds
12 juli 2002
Berichten
1.534
Locatie
Am*dam
.
.
Dit is een samenvoeging van twee threads met hetzelfde onderwerp, onafhankelijk gestart door ><i en rondroyd



Iedereen kent de Juno's natuurlijk, de AN1x... Wat ik me afvraag is wat voor synths julile nog meer kennen die momenteel voor spotprijzen te vinden zijn maar die wellicht op termijn net zo'n status krijgen als de Juno.
Post je gedachten!

ik begin een nieuwe thread
meest revolutionaire synth,;.....thread

op deze manier krijg je wel een heel hoog kwijl gehalte ,....
het is leuk om de niet ontdekte spuleen op te sporen en een ,..evt cijfet /oordeel te geven

@ ; wat is de meest ondergewaardeerde synth ?
en waarom..?
ok ik begin met mn pas aangeschafte
korg 800 dv !!!
zover ik weet ken ik maaar 2 mensen die hem hebben de vorige eigenaar
mark strijbos
redelijk onontdekt
een 4 osc killer synth ....
met een extreme ringmodulator ,...
meestal ook nog voor een redelijke prijs ...
zo
 
Last edited by a moderator:
Wellicht een Indigo..
Ziet er goed uit en weerspiegelt het VA tijdperk.
 
De OB-12 gaat tegen spotprijzen weg.

Ik kan me niet voorstellen dat ie zo slecht is als de prijs doet vermoeden.
 
Roland x0x serie lijken mij overgewaardeerd

k5000 is zeker ondergewaardeerd
Z1 ook best wel
OASYS PCI ook wel, maar de support is knudde
FS1r misschien ook wel
SH32 is nog jong maar verdient best wel wat meer aandacht lijkt me

JP8000 was eerst ondergewaardeerd maar begint nu weer overgewaardeerd te raken IMO.
 
De Roland JX-8P en de JX-10 zijn tegenwoordig tegen lage prijzen te vinden en toch zijn het heel goeie bakken, alleen hebben ze het niet het gebruiksgemak van een analoge bak met schuiven en knoppen.
Ook de Yamaha DX7 en de Roland D-50 duiken regelmatig op tegen lage prijzen en ook deze zijn nog steeds goeie synthesebakken.
Mijn persoonlijke favoriet, die ik vanavond trouwens ga bekijken, is toch wel de Roland Jupiter 6. Iedereen wil blijkbaar de Roland Jupiter 8. Heb op het web al een voorsmaakje geproefd en het belooft toch wat. 8P
Een voordeel van die 'ondergewaardeerde' synths is wel dat je ze gemakkelijk voor een appel en een ei kan kopen. :)
 
Laatst gewijzigd:
Heb het toch (ook) over ondergewaardeerde synths, rare broekspijp. ;)
 
Zelf vind ik al die heisa rond de TR-x0x en TB-303 overdreven alsook de soms waanzinnig hoge prijzen die je ervoor moet opbrengen :( . En dan haal je er niet eens een realistische bassdrum of snare uit :stupid . En synthesemogelijkheden zijn ook al niet echt uitgebreid te noemen.
Ik begrijp wel dat deze bakjes heel nuttig, zelfs onmisbaar, zijn voor sommige stijlen en in live-situaties maar in de studio...samplen?

Aan alle TR-x0x en TB-303 bezitters, als je vanavond langs wil komen om mij van mening te doen veranderen :duivels: ....eerst verwittigen... dan kan ik zorgen dat ik niet thuis ben ;)
 
Origineel geplaatst door Hover
Oef, ik zie net dat ik niet de enige ben.

dat klopt...
maar ik ben bang dat we wel veel mesen op onze nek krijgen zo..
maar goed.. kwil die discussie best aangaan...

909 ??? een jaar of 8 geleden was dat leuk ja..
303 ?? toen ie in 1988 gebruikt werd in de eerste acid tracks was ie leuk..
808 ?? makkelijk die midi....
727 / 707 ?? waar is de tuning?? (neem dan een tr 626, zit veel meer op)
 
Overgewaardeerd: Virus B
Ondergewaardeerd: Studio Electronics ATC-1
 
Laatst gewijzigd:
Ook die modulaire synths begrijp ik helemaal niet. Waarom zo'n groot ding in huis halen als je hetzelfde kan bereiken met puur digitale spullen? Een Clavia Nord Modular neemt heel wat minder ruimte in
 
Back
Top