Macbeth 3X manual

mush

Ingeburgerd
Lid sinds
28 juli 2005
Berichten
72
Locatie
bel
hi,

ik ben op zoek naar een M3X manual.
heeft iemand die toevallig digitaal staan?

ik heb gemaild naar Ken Macbeth zelf, maar krijg jammer genoeg geen
antwoord.

alvast bedankt!

Jan
 
Een echte manual heb ik er zelf ook nooit bij gehad, geloof ik.
Maar is er iets specifieks waar je niet uit komt?
Het meeste wijst zichzelf wel, het lastigste, de instellingen van de MIDI / CV interface zijn in ieder geval hetzelfde als van een Kenton Pro Solo converter, en die manual kan je vinden om de Kenton site.
 
wel,

momenteel gebruik ik de M3X rechtstreeks met ableton,
aangestuurd met een midiklavier van een juno106.

ik denk niet dat ik echt midi problemen daarmee heb,
't heeft enkel in en thru en dat lukt wel, tenzij je over nog ander dingen praat.

nee, ik zou gewoon wat meer over de synthese van de sound willen weten eigenlijk, want je kan zoveel draaien en combineren, dat ik soms met totaal geen klank meer eindig, ik weet dat de m3x hele vette klanken kan halen, maar die vind ik dus nog niet onmiddellijk, voorlopig is 't puur knob twiddlen,
maar ik ben nogal voorstander van manuals enzo, omdat je daar sneller mee vooruit geraakt.

wat is die kenton precies?

thanx!!
 
ik weet dat de m3x hele vette klanken kan halen, maar die vind ik dus nog niet onmiddellijk
Haha, wat? Misschien heb je dan een beetje ander idee van "vet" ;)

maar ik ben nogal voorstander van manuals enzo, omdat je daar sneller mee vooruit geraakt.
Dan zou ik me een Minimoog handleiding opsnorren omdat dat het meeste overeenkomt met de M3x.

wat is die kenton precies?
Ken MacBeth heeft slechts een klein bedrijf en nam daarom liever een goede werkende oplossing dan zelf opnieuw het wiel uit te vinden. De M3X werkt dus eigenlijk gewoon op CV/Gate, en in de kast zit een converter ingebouwd.
 
en die kenton moet ik me aanschaffen om de m3x automation dingen te laten doen op bv de osc enzo?
 
Sinds wanneer heb je voor zo'n simpele bak een manual nodig?
 
ok, ik moet me misschien anders uitdrukken..
't is een simpele bak, dat zie ik ook wel.

maar ik heb wat meer info over geluidssynthese nodig, want ik wil niet lukraak zitten nobtwiddlen...ik wil bijvoorbeeld gericht naar een bepaalde sound zoeken en dus ook weten welke parameters ik moet aanpassen om bijvoorbeeld meer bas te krijgen, meer dit, meer dat...

wat ik wel nog niet begrijp, shoot me...i'm a beginner...
is de verbindingen onderling met de verschillende oscillators:

bij elke osc kan je dingen selecteren...
bijvoorbeeld bij osc 1:
audio
fm filter
mod os 2
mod os 2/3
synch os 3

ik wil gewoon goed begrijpen wat er exact gebeurt bij selectie van elk van deze standen...en dit geldt ook voor osc2 en osc 3.
daarom zoek ik dus naar een soort van handleiding...:)
ja, je moet ergens beginnen hé...
 
ik weet bv wel dat als je osc1 op 'mod os 2/3' zet, dat de modulatie van osc 1 toepassing heeft op osc 2&3 en als je 'm op 'os 2' zet, dat dit dan enkel toepassing heeft op osc 2...
vice versa bij osc2 en osc 3, maar ik wil er nog veel meer van weten...
 
et voila ....
 

Attachments

  • M3X OPERATING MANUAL.doc
    647 KB · Bekeken: 100
Back
Top