Ensoniq ASR-10 rack ERROR 009

matrixxx

Ouwe rot
Lid sinds
30 oktober 2001
Berichten
3.945
Ik heb een probleem met mijn Ensoniq ASR-10 rack waar ik de oorzaak niet kan vinden.

Bij het opstarten herkend hij de scsi en vraagt om de OS diskette, na het einde van het laden van de diskette krijg ik “ERROR 009 REBOOT”.

Ik heb de service manual er bij gepakt en ben gaan zoeken wat volgens Ensoniq Error 009 betekend en daar staat :

Analog or Digital Board Problem (clock comes from analog board, make sure there are no analog
fuses blown and that the analog power supplies are O.K.)
009 No LRCLK input to 68302

Ik heb toevallig nog een 2de ASR10 rack voor parts en heb dus via de service manual de borden stuk voor stuk verwisseld maar het probleem blijft bestaan, ook de floppydrive vervangen en andere OS diskettes maakt geen verschil. Voeding loop prima op het volgende na:

Als ik de power supply check doe is er 1 voltage niet helemaal zoals het moet zijn. Bij jumper 3 pin 5 en 4 heb ik 25.8v wat volgens de service manual tussen de 27.6 en 33.8 moet zijn. als ik de stekker van het OSX-6 board (output expansion) er uit trek heb ik wel de goede voltage. Ik heb dat board vervangen met een ander maar dan zakt de voltage weer naar 25.8V.

Ik heb google geraadpleegd maar er is niet echt veel over te vinden wat het probleem kan oplossen. Er zijn een paar die het over slechte contacten hebben maar daar mee houd het op. Daarnaast heb ken ik diverse andere storing meldingen bij de ASR10 die elders lagen dan in de service manual beschreven staan. Een voorbeeld is Error 040 Die Bad ESP aangeeft maar als je een niet goed werkende floppy er in stopt krijg je ook deze storing.

Iemand bekend met dit probleem of een oplossing weet?
 
Ik heb al die forums nagelezen maar het haalt weinig uit. Ik weet dat het heel belangrijk is dat de voeding van een Ensoniq goed moet zijn. Ik zal alle connectoren maar eens her solderen want kabels vervangen haalt ook niets uit.
 
Back
Top