virus polypressure/ logic vraagje!?

mukaku

Ingeburgerd
Lid sinds
8 juni 2007
Berichten
41
Hallo daar,
Behalve de normale midi-controllers heeft de virus B ook de mogelijkheid om dingen aan te laten sturen via polypressure, maar ik kan maar niet vinden in logic (of ableton, net aangeschaft..) waar ik die polypressure kan intekenen/draaien. Wie o wie kan me helpen?
Mukaku
 
Hebben die pakketen geen event editor waarmee je kunt zien of polypressure gezien wordt? Eh, daar heb je natuurlijk een polypressure keyboard voor nodig, en daar zijn er niet zoveel van (o.a. ensoniq). Eaarvoor zou je dat willen intekenen? Om voor iedere noot in een akkoord apart een filter of LFO intensiteit in te voeren?
 
Als je in de handleiding van abelton kijkt dan zal het er echt wel instaan.
Bij midi implentation,daar staat normaal bij of hij die boodschappen kan ontvangen en versturen.Verder heb ik ook geen idee hoe dat werkt bij abelton.Bij de MV8800 en de MPC kun je het gewoon terug vinden in step edit waar je cc kunt in tekenen of hebt opgenomen.:okdan:
 
Volgens mij wordt o.a. de phaser depth van de Virus aangestuurd via poly-pressure. Ik zou zeggen, druk op record, draai aan die knop en kijk waar je sequencer dat heeft opgenomen. Tenminste, in Cubase heb ik dat zo gevonden, ik weet niet hoe dat in Logic of Ableton gaat.
 
nou, paar daagjes later inmiddels; Als ik aan de knop van de lfo-clock draai (want die wil ik automatiseren) en opneem, dan krijg ik in de event-list van logic wel te zien dat ik een sysex heb opgenomen , maar de dataverandering geeft ie niet weer, dus ik kan het nog niet zelf intekeken... HELP, ik snap er geen fuk meer van, terwijl ik normaal toch aardig door de midibrei heenkom....!?
 
als jij in multy mode werkt dan moet je hem op poly pres. zetten in de virus,ik heb dat probleem ook gehad toen die tijd toen ik hem net had.
Hy zet wel real time sys-x data neer maar speelt het later niet af.
Succes er mee.:okdan:
 
Back
Top