Ableton + DJM-800

awakener

Nieuwkomer
Lid sinds
16 oktober 2007
Berichten
5
Als ik mijn DJM-800 laat connecten met Ableton Live kan ik alle knoppen via de DJM-800 toewijzen in ableton. Dit werkt dus perfect. Ik heb nu een nummer gemaakt in Ableton en ik wil hier een effect van mijn DJM-800 aan toevoegen. Hoe kan ik nu bijvoorbeeld een effect die door de djm-800 gemaakt word opnemen met Ableton?
 
Kan dit niet via MIDI? Ik namelijk maar op een paar geluidssporen deze effecten toevoegen en op de andere niet.
 
nee, dat kan niet met midi. Midi is geen audio. Je zult de tracks waar je het effect op wilt gebruiken afzonderlijk moeten uisturen. Dat wordt wat lastig als je geen geluidskaart hebt met meerdere outputs...
 
Als ik mijn DJM-800 laat connecten met Ableton Live kan ik alle knoppen via de DJM-800 toewijzen in ableton. Dit werkt dus perfect. Ik heb nu een nummer gemaakt in Ableton en ik wil hier een effect van mijn DJM-800 aan toevoegen. Hoe kan ik nu bijvoorbeeld een effect die door de djm-800 gemaakt word opnemen met Ableton?

Waarom zou je dat willen? Alle effecten die in de DJM-800 zitten kun je met de plugins in Ableton (na)maken. Het is even wat uitzoeken, maar daarna is het makkelijker, beter controleerbaar en het bespaart je het heen en weer sturen van audio, met mogelijke nadelige bijwerkingen als latency.
 
Back
Top