[electro/jazz/dnb..] Quiet Now!

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
Roald-goes-elektro! :D

Helpt een arme conservatieve pianopingelaar aan tips! Ik wilde (geinspireerd door de berlijnse band Micatone) een soort mixje maken van electro en jazz en 'liedje' en nu heb ik dit in elkaar geproduced voor een liedje van een bevriende zangeres (je hoort haar in actie)

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=40507&content=songinfo&songID=6012751

laat me weten wat je ervan vindt! zit nog een beetje in mijn maag met de drums onder de rhodessolo. wat zou je nog toevoegen? het einde moet denk ik gewoon maar een fadeout worden
 
GAVE TRACK!

tips:

ik zou een highpass (lowcut) filter op de reverb van de vocals zetten want die galm komt op een derde ongeveer behoorlijk hard in kicken en dat is met name in het mid/laag deel.

melodielijn pas paar maten later inzetten pas zodat de vocal in de intro wat meer ruimte krijgt. Heb het idee dat ik er een beetje "in val" nu. Misschien openen met een zachte pad/string ipv meteen de arpeggio? (en die inzetten na de "with yooooouuuu" haal ofzo? ik weet het niet precies, maar ik heb het idee dat ik een paar maten "gemist heb" als de song opent zeg maar.

Ik vind de strings bijzonder geslaagd. zet juiste sfeer bij de vocals! alle instrumenten klinken goed bij mekaar trouwens. mooi sfeertje

Eerste wat ik dacht is "dit vraagt om een heel "licht" drum & bass drumlijntje" en die krijgen we dan ook rond twee en een halve minuut ofzo, misschien zelfs iets zwaarder dan je zou verwachten. Pas toen ik een tweede keer goed luisterde hoorde ik dat je die stijl al lang eerder in de hihats had ingezet :-) Viel me niet gelijk op, ik dacht zelf "hee hier past een mooi goldie achtige high-pitched amen looptje" door de stuwende hihat en de aanzwellendesnares. track leent zich wel voor wat gefreak en geexperimenteer met "lichtvoetige" d&b lijntjes ala Goldie. Misschien in de remix op kant B? :-)

Het rustige "ta-tap" rechtlijnige drumdeel aan het begin bij bij de rhodes vind ik juist prima op zijn plek eigenlijk, mooie afwisseling, lekker rustpuntje. niks aan doen :-)

voor wat betreft de outro, misschien "fadeout" op een verlengd stukje pads ipv beeindigen met de vocal?

Ik moet zeggen dat ik het een erg lekker stukje muziek vind. Mooie combi, lekker stem, goede sfeer. Zou 'm zeker in mijn mp3 speler stoppen. Goed bezig! :biertje:
 
Inderdaad coole track. Die Rhodes solo is erg lekker!

Eerste wat ik dacht is "dit vraagt om een heel "licht" drum & bass drumlijntje" en die krijgen we dan ook rond twee en een halve minuut ofzo, misschien zelfs iets zwaarder dan je zou verwachten. Pas toen ik een tweede keer goed luisterde hoorde ik dat je die stijl al lang eerder in de hihats had ingezet :-) Viel me niet gelijk op, ik dacht zelf "hee hier past een mooi goldie achtige high-pitched amen looptje" door de stuwende hihat en de aanzwellendesnares. track leent zich wel voor wat gefreak en geexperimenteer met "lichtvoetige" d&b lijntjes ala Goldie. Misschien in de remix op kant B? :-)

Dit dacht ik ook precies. Een heel subtiel ge-sampled stoffig breakbeatje kan het een en ander net een beetje leven in een andere hoek geven.
 
Lekker nummer hoor. Met die vocal krijg ik wel associaties met de eurythmics.
Opbouw is goed.. vooral instrumentale stuk 2:25 is lekker.. breekt lekker open. Ik mis alleen een 3e couplet eigenlijk.

Qua spanningsboog zou ik het nummer steeds intenser willen laten worden, drukker, meer drums (cymbalen vaker) of partijen dubbelen Dit zit er wel enigzins in maar in het refrein valt het nummer steeds iets teveel terug qua intensiteit.

Eind zou ik de drums weghalen en met strings en vocal eindigen.

Drums zijn in het begin iets te prikkerig (vooral kick) Mag wat meer body. ? Basslijn mag misschien wel iets drukker of wat meer attack / hoog ? Rhodes kan lekkerder gemixed worden mis een beetje de ruimte. Stereo doubler andere galm ?

Suc6 met het nummer, hopelijk heb je wat aan mijn opmerkingen
 
Ik vind het een lekker nummer ,, Heb hem wel met koptelefoon op geluisterd, maar toch heb ik het gevoel, ik mis een beetje laag in de mix.... misschien laag wat boosten
 
Mooie track hoor. 't Enige wat me niet bevalt is de reverb op de zang, dat mag van mij wel wat minder.
 
Back
Top