[pop/singersw/soul] Damn the old Days

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
met zoveel nieuw vocaal geweld bij "tracks" kan ik ook niet achterblijven. M'n nieuwste heet "Damn the old Days" en ze is nog in opbouw, ik heb nu alleen een Rhodestrack, de voorlopige vocals, voorlopige drums zonder fills enzo. Maar de track "staat" in principe. Doel was eens iets vrolijkers te maken na nogal wat ellende, en ook wat vrolijkers voor mijn singer/songwriter optredens, je neigt met die muziek al snel naar diepe afgronden. Maar, tenslotte is het een mixje van allerlei gevoelens geworden. Ik hoop dat dat eruitkomt...


wat vinden jullie van het arrangement, daarbij bedoel ik de refrein/couplet/bridge... structuur?
melodie OK of te gecompliceerd?
akkoorden te wild?

zoals gezegd, de tekst haakt op een paar plekken en het inzingen moet mijn bevriende zangeres nog eens goed doen, maar...nouja luister gewoon lekker :D

http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=40507&songID=5230237
 
ohja...titel is ook nog niet definitief. ik twijfel tussen "damn the old days", "thousand ways" en "shine on". Wat denken jullie?
 
Ik sta weer net als altijd te kijken van je super klinkende drums.. :)

Over de titel; ik zou het "Shine On" kiezen.
Wat ik verder nog wil opmerken is dat ik het einde nogal 'abrupt' vind.. Ik zou het einde iets meer uitrekken (weet even geen andere benaming ervoor).

Verder vind ik het een prima nummer, en ben erg benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden! :)
 
Jij bent echt mn idool:) De sounds vallen prachtig samen, en je stem is echt uniek! t enige dat ik wil opmerken is dat het volume van de zang nogal fluxueerd(mooi woord).. misschien valt daar nog wat aan te doen..

En "Shine on" is idd een mooite titel
 
Niet echt mijn smaak, maar hoor wel dat er een bult muzikaliteit in verwerkt zit!
De zangeres van al je nummers is opgenomen met welk preamp en welke mic?
 
hi Boeklanoei, toch bedankt voor het luisteren...schrik niet, Samiha zong door een Samson C01 (60eur) met een preamp uit (voor dat laatste nummer) de Yamaha MG12/4, m'n mengpaneel en dan naar TASCAM US122. Dit nummer is opgenomen met een Rode NT3 en de Yam+Tascam, en de oudere nummers met de Samson door een Spirit Folio in een Soundblaster (!!)

het verschil tussen de Samson en de Rode is gigantisch trouwens. De Samson klinkt warmer en wolliger, en de Rode veeeeeel gedefinieerder en met veel meer hoog. Ik kan daar nu een beetje mee spelen, met de 20k range om "ruimte" in de vocals te krijgen. De Samson had dat bereik gewoon niet, maar lag principieel gemakkelijker in het oor.


JnM en Marsman bedankt! er moet nog heeeel veel gebeuren, ten eerste zang opnieuw opnemen met zangeres, en ik heb 86 backgroundkoortjes in m'n hoofd, misschien dat ik een beetje in de dikke-soul richting wil, half gospel bijna, met van die gorgelende hammondsounds-
 
lekker trackje! Heerlijk gebruik gemaakt van de Rhodes. (jammer genoeg een crappy rhodes soundfont... nah, just kidding ;) ;) )

Lijkt me echt wel lekker hoor, een echte Rhodes. Laatst heel eventjes op gespeeld in een studio. Vet!

Terugkomend op je nummer. Het enige waar ik iets minder over te spreken ben is je zang. Ik heb steeds het gevoel dat je adem te kort komt. Er zitten bijna geen lange noten in, ze worden steeds super snel opeens zacht, als je begrijpt wat ik bedoel... jammer, want ik denk dat het beter kan klinken. Je sound is best mooi, ik mis alleen de wat langere noten.. maar that's just my opinion..

Voor de rest.. erg lekker deze track! :)
 
Zeer mooie melodie en songsstructuur!

Ik heb inderdaad ook een beetje het idee dat je ademtekort komt. Het gevolg is dat luisteraars daar op gaan letten en minder op dat andere moois.
Probeer het refrein een oktaaf hoger te zingen. Je gaat daar de laagte in, wat niet lekker klinkt.
 
Lekker gespeeld en gezongen hoor! Ben het ook eens met de anderen dat je zangstem wel iets meer aandacht zou mogen: probeer naast langere noten ook iets duidelijker articuleren. Verder vind ik de structuur best oké, als je het nummer verder gaat uitwerken denk dan ook aan de dynamiek: het onderscheid tussen couplet en refrein haal ik nu alleen uit de tekst en de afwisseling in akkoorden; doe meer met de intensiteit van je rhodes spel, de drums (zei je zelf ook al dat die nog niet af is), misschien een subtiel orgeltje of strings in de refreinen verderop in het nummer?

Melodie? Niet noodzakelijk denk ik, maar je zou op de momenten waar je met enige tussenpozen "shine on" zingt heel zachtjes wat hoge noten kunnen pingelen op de rhodes, heel subtiel wat opvullen.

:okdan:
 
Ik denk dat het met afmixen en 't uitwerken, zoals je al van plan was, het NOG mooier zouden maken.

Zeker een nummer om af te maken! :okdan:
 
wow..top tips!! dank dank, heb vanavond de hele tijd eraan geknutseld, stem beetje gecomprimeerd om die fluctuaties eruit te krijgen. Met adem is helemaal waar, ik ben een tikje asthmatisch en trek mijn eigen nummers meestal niet haha. Verder

- outro
- rhodes nieuw ingespeeld
- rhodes amped sound
- strijkers
- drums nu voor de helft af, al stuk dynamischer
- background vocs ingezongen door de Rolettes ;)

File is geupdated...check
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=40507&songID=5230237

bedankt voor het luisteren!!

Roald
 
Laatst gewijzigd:
zo ik luister gelijk de nieuwe versie :)

leuk nummer..

ik mis wat diepte in de bas
je stem gaat in het refrein een beetje niften in de toon... ;)

Bij 1:46 zou je strijkers toe kunnen voegen, lijkt me wel mooi...
en misschien rond 2:15 even de drums breaken...



lekker bezig!
 
ik vind t muzikaal te gek in elkaar zitten, maar ik houd niet van je zang.. is puur een smaak kwestie.. jammer voor mij want de drums zijn heel vet..
 
trigg, ik denk dat er sowieso over de hele linie een tikkie meer bas in mag, opzich is deze (Fender Jazz-)bas sound een tikkie "compact" en gaat niet erg laag. Misschien andere sound.

wa's niften? ik kan per google alleen een halspijnmedicijn vinden :D


dank voor het luisteren allemaal, ik ga snel Samiha opbellen dat ze inzingt, dan moeten jullie na afloop wel allemaal "oohhh" en "aahh!" roepen OK? ;) Ik zou graag, zoals Marando, nog eens een goede mannelijke zanger ter beschikking hebben, dat maakt een wereld van verschil in de dynamiek. Tja ik heb ook zo'n haat-liefde verhouding met mijn stem, maar het belangrijkste is dat ik snel even wat kan inzingen om de track duidelijk te krijgen. Zoals gezegd ligt de melodie nogal wild in de akkoorden en dat krijg ik niet helemaal zuiver. Ik vind de tip goed, omhoog te gaan bij het refrein, maar dat trek ikzelf niet qua bereik (geloof me dat je -dat- niet wilt horen hahaha)
 
Origineel geplaatst door Stage73
wow..top tips!! dank dank, heb vanavond de hele tijd eraan geknutseld, stem beetje gecomprimeerd om die fluctuaties eruit te krijgen. Met adem is helemaal waar, ik ben een tikje asthmatisch en trek mijn eigen nummers meestal niet haha. Verder

- outro
- rhodes nieuw ingespeeld
- rhodes amped sound
- strijkers
- drums nu voor de helft af, al stuk dynamischer
- background vocs ingezongen door de Rolettes ;)

File is geupdated...check
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=40507&songID=5230237

bedankt voor het luisteren!!

Roald

Jaaa, stukken beter! Goed bezig geweest :okdan:
Veel meer dynamiek, goed onderscheid tussen de verschillende stukken en daardoor veel interessanter om naar te luisteren. Nou nog de puntjes op de i :)
 
Mooi nummer en lijkt wat op de oude Jan Hammer Group uit de jaren 70.
Piano en drums klinken prachtig maar jammer alleen van die stem. Op zich best een mooie stem maar soms klinkt het wat vals met een zwaar Nederlands accent; het is duidelijk net geen English of American. Een beetje te Engliesjh.:okdan:
 
haha, da's cool, klopt klinkt erg in hetzelfde straatje! Super solo, dat kan je wel aan jan overlaten. Ik sta te springen de vocals door Samiha te laten zingen, maar moet voor mijn werk een maandje naar Nederland dus het zal wel evn duren nog..jammer genoeg. Dat geeft de track nog een boost, en dan gitaar erbij, misschien. Dank voor het luisteren!
 
Back
Top