yamaha A3000 HD voeding kabel

mr MONQ

Stamgast
Lid sinds
14 november 2007
Berichten
188
Locatie
A'dam
Ik wil een hd intern in mijn oude yamaha A3000 sampler plaatsen.

Scsi kabel aansluiten gaat prima.. maar de voeding voor de HD...=(

Kan iemand ff kijken in zijn A3k hoe de voeding van een hd zit aangesloten ?

zijn 4 draadjes van de voeding naar de hd misschien kan ik die zelf namaken ?:eureka:

of wellicht heeft iemand een kabeltje over of weet waar ik zulk soort kabeltjes kan bestellen (is dus niet hetzelfde als normale pc voeding kabel) ?


alvast bedankt voor de hulp,

mr monq.
 
Ik wil een hd intern in mijn oude yamaha A3000 sampler plaatsen.

Scsi kabel aansluiten gaat prima.. maar de voeding voor de HD...=(

Kan iemand ff kijken in zijn A3k hoe de voeding van een hd zit aangesloten ?

zijn 4 draadjes van de voeding naar de hd misschien kan ik die zelf namaken ?:eureka:

of wellicht heeft iemand een kabeltje over of weet waar ik zulk soort kabeltjes kan bestellen (is dus niet hetzelfde als normale pc voeding kabel) ?


alvast bedankt voor de hulp,

mr monq.


is al tijdje geleden dat ik mijn hd ingebouwd heb, maar het is gewoon standaard aansluiting die dus ook van de pc voeding. Je moet zo'n kabel hebben waarbij je door kan lussen van hd naar cd-rom bijvoorbeeld...

zijn meestal korte kabels! Zelf namaken zou ik iig niet doen, gewoon even naar de lokale computerboer die hebben er wel 1 voor misschien 1 euro! Maar zat er geen kabel bij je hd?!

Overigens denk je wel aan het master/slave verhaal!!!
 
is al tijdje geleden dat ik mijn hd ingebouwd heb, maar het is gewoon standaard aansluiting die dus ook van de pc voeding. Je moet zo'n kabel hebben waarbij je door kan lussen van hd naar cd-rom bijvoorbeeld...

Bedoel je zo'n wit kabeltje (ala audio doorlus maar dat dikker ?) Misschien is het bij de A5000 anders ?

Heb al een keer bij een 2e hands computerboer gezocht naar een goed kabeltje, maar helaas.. kan je wat verduidelijken hoe jouw kabel eruit ziet ?

Misschien dat ik later even een foto maak van de connector in de A3k
wel zo makkelijk
 
plaatje van de stroom aansluiting in A3k

connector is dezelfde als AE1B1 i/o stroom aansluiting
 

Attachments

  • stroomconnector.jpg
    stroomconnector.jpg
    47,7 KB · Bekeken: 67
yamaha ex5 etc. zelfde kabel

yamaha ex5 etc. zelfde kabel

Ben weer wat verder met deze powersoap..

heb een plaatje van de juiste kabel gevonden op een ex5 tech site

http://www.ex5tech.com/articles/hd2ex5.html

Het lijkt erop dat alle yamaha samplers (dus ook su-700, motif en ex5) dezelfde power cables gebruiken.

Misschien herkent iemand dit type kabel van het onderstaande plaatje en weet waar ik deze kan krijgen ?

Zo niet dan zal ik er zelf een moeten gaan brouwen, iemand een idee waarom er 4 draaden zijn ipv 2 (verschillend voltage ?)
 

Attachments

  • powercable 001.JPG
    powercable 001.JPG
    48,7 KB · Bekeken: 67
Back
Top