Yamaha cp-70

Wat een ontzettend gnaaf ding zeg. Zit er ook midi op? En had Stevie Wonder niet zo'n gnave bak?
 
Ja, ik mag niet klagen :luv:

De prijs is nog wel iets omhoog gegaan, maar is nog steeds ERG vriendelijk: 1250 euro heb ik uiteindelijk betaald.

Hij staat ERRUG mooi in de woonkamer! (Thanks Pierre!).
 
welcome to the club! :D fantastische piano..veel plezier ermee!

de -M versies hadden midi-uit (niet in...wat dacht je van 73 actuatortjes voor elke hamer...brrrr)
 
Bekijk dit filmpje eens, als je wilt, want ik kan niet goed zien wat de aansluitingen zijn aan de linkerkant.Het lijkt op een midi in/out.

http://www.youtube.com/watch?v=UyGZRsgR2xM

Volgens mij gewoon gebalanceerde audioconnectors.

midi uit kan inderdaad makkelijk. midi in zou een titanenwerk zijn (net alsof je een vleugelpiano midi-in zou geven...), en komt dan ook niet voor.
 
gefeliciteerd :okdan:

even over die midi , het is heel goed mogelijk er in een midi in te zetten , dat is een lat onder de toetsen met sensors voor elke toets .
in bijna elke vleugel of piano kan midi dmv een silent system , er zijn ook andere namen voor , principe is hetzelfde .


http://youtube.com/watch?v=M9X_P9Ft4qo
 
Nou, ben er wat blij mee!

Nu moet ik nog wel een keer iemand voor onderhoud zien te regelen. Er zijn toch een aantal toetsen/snaren ander mechanisch iets dat soort van rammelt tijdens het spelen. Weet iemand ook of er in het oosten van het land een "kenner" is, die dat zou kunnen bekijken? Of kan ik gewoon mijn pianostemmer vragen?

Punt is, het ding is ZO loodzwaar, dat ik hem niet in mijn eentje uit elkaar kan halen, auto in slepen en naar iemand toebrengen daarvoor. Zie dat vooralsnog gewoon niet zitten...
 
Ik laat mijn "gewone" pianostemmer altijd alles doen.
Die kan dat.
Wellicht zullen niet alles pianostemmers vrolijk worden van een CP70.
Want de CP70 heeft onder akoestische piano kenners niet echt een goede naam ;)
 
:)

Maar stel dat er materiaal vervangen moet worden, moet de CP dan toch alsnog uitelkaar? Ik heb hem gisteren met Pierre opgezet, maar het is een behoorlijk onding... :D
 
Wellicht zullen niet alles pianostemmers vrolijk worden van een CP70.

haha, de mijne heeft er t-i-j-d-e-n aangezeten, alhoewel ik 'm gezegd heb dat me de laagste oktaaf sowieso worst was. PLINK! PLINK! hij begon langzaam grijs te zien hahahaha. Bakje koffie meneer de pianostemmer?
 
Oh jee... ik heb ook zo'n pianostemmer met zo'n strakke rug en gebreide pullover, die het koekje altijd in de koffie doopt (getverderrie!) en altijd *precies* in een hoek van 65,3 graden t.o.v. van de piano gaat zitten voordat ie er zijn stemsleutel in plaatst. Een *uiterst* correct man overigens... GA ik hem die maagzweer aandoen de ja of de nee? :frons:
 
vandaag lopen er 2 cp70b's af op ebay.de

die gaan beslist meer dan 1000 euro kosten. ik zag nu ook pas welke piano het is. ik weet he tniet zeker, maar volgens mij werd die door dave skinner bespeeld, tijdens de 79 tour van roxy music. die klank, mother of pearl, song for europe, etc, vind ik echt geweldig mooi.
doe alles verder maar weg Boele en ga heerlijk spelen.
 
Ja, het is een fantastisch klinkend instrument. Ben er erg mee mijn nopjes!
 
gaat er 1 voor 12zoveel euro en een paar uur later schiet de ander door de 2000. zonder noemenswaardige verschillen in de veiling, lokatie of staat van de piano.
en dan wordt hier regelmatig ruzie gemaakt over de marktprijs van een apparaat...
 
Back
Top