koptelefoon aansluiten

ivosp

Stamgast
Lid sinds
6 Maart 2007
Berichten
298
Ik heb een terratec phase 22 geluidskaart.

outputs: 2x Line (6,3mm jack sym balanced), S/P DIF (coaxial), MIDI.

Hoe kan ik hier nu het beste een koptelefoon op aansluiten? Ik heb al een koptelefoonversterkertje. Maar deze heeft een unbalanced single jack ingang.

Dus ik heb volgens mij iets nodig om van 2 mono balanced lijnen naar 1 stereo unbalanced lijn te gaan, of iets wat ik kan aansluiten op de digitale coax, of midi uitgang en ook zorgt voor een analoog unbalanced stereo signaal.

Wat is de goedkoopste oplossing? Of mischien is er iets wat er voor zorgt dat ik meteen mijn studio monitoren en koptelefoon kan gebruiken zonder om te pluggen? Dus een monitor controller met balanced in en uitgangen, alsmede een koptelefoonaansluiting?

Ik hoor graag van jullie! bvd!
 
Als ik jou was zou ik gewoon een simpel mixertje kopen. Twee keer line out van de geluidskaart naar een stereo input van het mixertje. Koptelefoon op de mixer aansluiten, en kun je ook nog je speakers op aansluiten.

Je was toch niet van plan om via de MIDI uitgang een koptelefoon aan te sluiten hè???
 
Of zoiets:

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=PCM0005956-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

iemand enig idee wat voor toegevoegde waarde zon kastje nog heeft? Dus wat kan je ermee behalve mijn probleem oplossen? :)

Ik kan dan mijn studiomonitoren regelen qua volume, hoef niets om te pluggen als ik mijn koptelefoon wil gebruiken en ik heb geen koptelefoonversterkertje meer nodig. Verder nog plusjes? Tis wel een stuk duurder...
 
joh gewoon een klein mixertje kopen zoals eerder gezegd, of anders zo'n monitor doosje, zoals de mackie big knob of een van de goedkopere varianten.
 
Dat kastje heeft geen toegevoegde waarde ,het vervangt je terratec phase 22 .Wat wel toegevoegde waarde kan hebben is de mindprint trio ,je moet de specs maar eens lezen op hun website .
De musicstore verkoopt ze tegenwoordig voor 135€ los en als setje met tas voor dezelfde prijs.
 
volgens mij heeft die mindprint ook geen balanced in en uitgangen, ofwel?

Wat is nou het goedkoopste apparaat met balanced in en uitgangen voor de studiomonitoren en voorzien van headphone aansluiting?
 
507_5.jpg


wel aparte jacks voor links en rechts, maar niet symetrishc. Er staat "unbalanced"onder bij de in en uitgangen...
 
het kastje dat je nu laat zien is de mindprint trio usb en dat is ook een geluidskaart ,die kan ook je phase 22 vervangen ,maar ik bedoelde de rode trio sp/dif.je kunt ook een betere geluidskaart kopen waar wel een koptelefoon uitgang op zit ,ben je geluik van alles af
 
de rode is hetzelfde, op de usb aansluiting na.

Dus geen balanced in en uitgangen.
 
suggesties voor een geluidskaart?

en wat zou ik nog voor deze kunnen vangen denk je?
 
Nou volgens mij zijn kaarten met een koptelefoonaansluiting harstikke duur.

Tussenoplossing (ik heb toch al een koptelefoonversterkertje) is een kaart met een extra analoge unbalanced uitgang. Dit kost echter ook 155 euro.

Zal er op neer komen dat ik dus zon 100 euro bovenop de verkoop van mijn oude kaart moet leggen dan.

Enige voordeel is dat ik dan niet hoef om te pluggen zoals bij gebruik van mijn huidige kaart met een unb/bal-convertor.
 
dat ding kost ca 600 euro en heeft 100 opties die ik nooit ga gebruiken.


Ik heb enkel balanced uitgangen op mijn geluidskaart, dusja.


Maargoed ik ben er wel uit: of een m-audio kaart kopen voor ca 160 euro, of ik koop die convertor wel voor ca 60 euro.
 
Maak je nou niet al te druk over het balanced verhaal. Ik heb in mijn studio ook heel veel dingen unbalanced aangesloten. (bijna alles denk ik, met uitzondering van mijn monitors) en heb geen enkele last van brommen of ratels. Als je kabels niet al te lang zijn en je geen grote "stoorfactoren" zoals transformatoren of andere magnetische stralingsbronnen, dan is er vaak niks aan de hand.

Balanced systemen bieden met name voordelen bij lange kabel lengtes en "zwakke" signalen (zoals microfoon signaal).

Je hoeft echt geen honderden euro's uit te geven om een koptelefoon / monitors aan te sluiten.
 
ben nu niet thuis dus kan ff geen foto plaatsen,maar had hetzelfde probleem met mijn dsi evolver desktop,en heb er een kabeltje voor samen gesteld:
2x tulp naar 1xminijack,2 jackpluggen aan die tulp en een minijack female naar minijack female verloopje aan die 1xminijack aansluiting,en je hebt een koptelefoonaansluiting.
hoop dat het een beetje duidelijk is :P
 
Ik zeg helemaal niet dat ik perse balanced kabels wil gebruiken, ik kan gewoon niet anders! De enige analoge uitgang van mijn geluidskaart is nu eenmaal balanced!

Ik had hier zelf al een kabeltjes voor gesoldeerd om hem toch te kunnen aansluiten op de unbalanced ingang van mijn koptelefoonversterker, maar dan hoorde ik bijna niks. Je kunt schijnbaar een balanced kabel niet zomaar omsolderen naar een gewone kabel of aansluiting.
 
dat kan wel, veel gebalanceerde hardware kan je probleemloos een TS jack in steken, anders maak je een kabel als volgt:

in de TRS stekker de negatieve signaal pin aan de massa solderen,
en dan gewoon een normale ongebalanceerde kabel gebruiken.
 
Back
Top