Helaas, net gemist op Ebay. Russische Oscilloscoop

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Damn, net gemist.

Een typisch Ebay verhaal. Hier kun je wat van leren.

i-1.JPG

Een oscilloscoop met russische teksten!

Ik had 1 euro meer moeten bieden.

Het volgende gebeurde me:
Ik had 10 euro geboden. Een lange tijd niets aan het handje. Een uur voor het einde wordt ik overboden. 1 minuut voor het einde ga ik bieden. (Niet meteen want de andere knakker zou dan een emailtje krijgen en dus een uur om te reageren..) Ik bied 15 euro. Meteen overboden (autobod van die andere) met 15,50 euro..(0,50 eurocent omdat dat de minimale stap is onder de 20) Ik bied 20 euro, meteen overboden met 21,00 euro (1 euro meer, omdat boven de 20 het in stappen van 1 euro gaat) Vervolgens bied ik 25 euro en daar ging ik in de fout... Ik zag dat ik overboden werd en dat de huidige hoogste prijs 25 euro was.... En niet de verwachte 26 euro... Ik moest eventjes denken, en kwam tot de conclusie dat dat dus zijn maximum bod was, als hij een hoger bod had gehad bijvoorbeeld 50 euro, dan was ie terug gekomen met 26 euro... Vol geluk bood ik 26 euro..... Tijd verstreken, kon niet meer bieden.

shit shit shit

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2150007050&rd=1

In de historie kun je ook mooi zien dat ik net zoveel als de winnaar geboden heb:
http://cgi6.ebay.nl/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewBids&item=2150007050

Zo leer je dus weer iets over ebay.. Helaas geen russische oscilloscoop voor Johnny... :(
 
Ik snap het niet, die kerel die gewonnen heeft had op die dag om 13.08 een bod gedaan van €25, en om 14.35 op die dag begin jij met bieden....

tis weer duidelijk, ik kan beter gewoon ver van ebay blijven :D

maarre.. wel kut voor je idd, zo'n russische oscilloscoop is wel uniek, als zou ik al blij zijn met een engelse hoor ;)
 
Tja dat is dat automatisch opbieden he. Het bod wordt automatisch opgehoogd tot je het vooropgegeven maximum hebt bereikt.

Gewoon bieden wat je er maximaal voor wilt bieden en niet meer aan denken, anders draai je echt door met Ebay :D
 
Origineel geplaatst door bikkel
Tja dat is dat automatisch opbieden he. Het bod wordt automatisch opgehoogd tot je het vooropgegeven maximum hebt bereikt.

Gewoon bieden wat je er maximaal voor wilt bieden en niet meer aan denken, anders draai je echt door met Ebay :D

dat doe ik tegewoordig ook.
ik volg dingen erg lang zonder te bieden, dan heb ik nog alle tijd om te bedenken of ik 't wil hebben en hoeveel ik er voor over heb. kan je ook zien hoeveel interresse er verder voor is, door het aantal biedingen door andere mensen en het aantal views. dan doe ik als het nog interressant of de moeite waard is tegen het einde van de veiling, als ik erbij ben zo'n 5-10 minuten voor het einde 1 bod van het maximum dat ik eraan wil uitgeven. als iemand anders dan een hoger autobod heeft heb ik gewoon pech. het is ook verstandig om nadat je dat bod gedaan hebt niet meer te kijken tot de veiling is afgelopen. anders wordt je alleen maar gek. zo heb ik ondertussen dingen al voor meer dan de (aanbiedings-)winkelprijs weg zien gaan....
 
Laatste moment bieden is sowieso geen goed idee, weet ik uit eigen ervaring.
Met 1 euro gemist? ik heb ze wel met 1 seconde gemist. Die laatste-seconde
hebbe hebbe hebbe adrenaline-kick is funest. Klik je in je zenuwen nog op de
verkeerde link ook. :confused:

Het advies: "één maal je hoogste bod erin en verder niet naar kijken" is nog
het allerbeste. Toch leuk, als je dan drie dagen later bericht krijgt dat je
het objekt hebt gewonnen voor de startprijs. :)

En het kan niet vaak genoeg gezegd worden... ALTIJD eerst alle gegevens van de
bieder lezen! Ik heb het toevallig nét een keertje niet gedaan, en nu moet ik
mijn nieuwste aanwinst afhalen in Neu-Ulm, ongeveer 1000 km hier vandaan. :(
Gaat er toevallig iemand die kant op?
 
weet je wat ik nu altijd zo stom vind... bied je 1 euro 50 en daar staad je bod 3 uur later al opP150 EURO. Of een gast begint met bieden (eerste bod) en opent gelijk al met bijv. 300 euro. Stom toch?? je wilt het toch zo goedkoop mogelijk...
 
... ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van onderstaande joekel, voor slechts €35,-...
moet alleen een paar pots vervangen, van de focus en de intensity. weegt zo'n 20kg.

:D
 

Attachments

  • scoop01.jpg
    scoop01.jpg
    28,6 KB · Bekeken: 72
..en nog een plaatje van de mooie buisjes aan de binnenkant..
zitten d'r trouwens nog wel meer in, en een ventilator van zo'n 20cm doorsnede..
 

Attachments

  • scoop02.jpg
    scoop02.jpg
    29,8 KB · Bekeken: 69
Vet!

Succes met het vervangen van de pots. :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top