Yamaha Tenori-on

Attachments

  • tenorion.png
    tenorion.png
    244,1 KB · Bekeken: 92
Last edited by a moderator:
Mag alleen in de UK verkocht worden geloof ik, helaas ,ik heb er ook al naar gekeken, supermooi iedee een 16x16 grideditor.

Tenori-on is currently being test marketed exclusively within the UK. This means we can only ship to UK addresses.
 
De specs

De specs

Note Resolution ♪ = 96clocks
Gate Time 10 ms ~ 9990 ms
Octaves -5 ~ +5
Tempo (BPM) 40 ~ 240
Scales 9 types
Transpose 7 ~ +8
Performance Modes 6 types: Score, Random, Draw, Bounce, Push, Solo
Other Functions Clock, power-save, synchronized performance with two instruments,
recording, TENORI-ON song playback
Maximum Act. Notes Push Mode: 64
Random Mode: 64 points
Draw Mode: 64 points
Tone Generator AWM2
Maximum Polyphony 32 notes
Preset Voices 253 (239 normal, 14 drum kit)
Effects 2 processors
Reverb: 10 types
Chorus: 5 types
Sampling 3 voices (Raw audio with a maximum length of 0.97 sec., up to 16
samples per voice)
LED Buttons 256
Rear LED Points 256
Function Buttons 10 (L1 ~ L5, R1 ~ R5) CLEAR, OK, CANCEL Buttons Jog Dial
Display 122 x 32 dot graphic
LCD device (yellow-green backlight), 20 characters x 4 lines, monochrome
Stereo Speakers 1-watt output power
Connectors Line Out / Phones Stereo mini phone jack x 1
Mini DIN MIDI IN: for synchronized performance using two TENORI-ON
MIDI OUT: for external device control
Card Slot SD Memory Card compatible
Power Supply 6 “AA” alkaline batteries Approx. 5 hours continuous playback.
AC Adaptor PA-3C, PA-130 or equivalent Yamaha AC adaptor
Dimensions 205 x 205 x 32 mm
Weight 650 grams (without batteries)
 
Ik heb er twee maanden geleden mee gespeeld in een muziekwinkel in Glasgow. Was toen net binnen. Om eerlijk te zijn was ik niet onder de indruk. Bediening was verre van eenvoudig, en het geluid was een nogal blikkerig. Ik heb vast niet alle mogelijkheden ontdekt in de korte tijd, maar het boeide me gewoon al snel niet meer.
Misschien interessant voor experimentele muzikanten tijdens live optredens, het ziet er wel cool uit.
 
Origineel geplaatst door zero1
I Om eerlijk te zijn was ik niet onder de indruk. Bediening was verre van eenvoudig, en het geluid was een nogal blikkerig.

Als sequencer misschien wel interessant.
 
Waarschijnlijk heb ik niet goed opgelet maar ik zie deze nu voor het eerst eigenlijk. Heb alle filmpjes bekeken en ben er wel enthousiast over - met name dan als sequencer om een lading analoge synths mee aan te sturen :{ Dacht eerst dat het nogal gimmicky zou zijn; weer een nieuw soort controller met flashy LEDS voor het visuele spektakel....maar volgens mij kun je hier toch wel snel hele andere resultaten bereiken dan met andere sequencers, en dat is wat telt vind ik.

En als stand-alone is het best een leuk speeltje met sounds waarmee je echt wel (naar mijn mening dan) leuke tracks kunt maken.

Maar goed; ik ging er van uit dat hij 599 euro kostte en zag pas later dat de prijs in pounds was - ouch :stupid
 
Origineel geplaatst door sander
Hier een alternatief:

http://monome.org/

Echt? two fifty six (16x16 grid): $1400 ;)

(edit: als ik nog even nadenk over de wisselkoers van de pond en dollar t.o.v. de euro is het financieel wel een alternatief, maareuh, wat hier na staat blijf ik bij :-)

Verder is de Monome opzich helemaal niets behalve een interface en zijn de mogelijkheden die het heeft of wat ie aanstuurt afhankelijk van de applicatie die op dat moment op de computer draait en dus eigenlijk iets heel anders als de tenorion. Monome is alleen een controller.

De tenorion is alles in een. Geluidsbron, sequencer, lichtding, controller

Overigens denk ik dat de tenorion heel snel gaat vervelen. Zo denderend is de userinterface niet, het geluid al helemaal niet en die pingpong en repeat standen zit volgens mij helemaal niemand op te wachten. Een leuke gadget, meer niet.

In 1 van de filmpjes met 1 van de makers werd ook gehint naar "het mooiers" wat hierna zou komen als dit zou slagen.

Terug naar de monome en voor de volledigheid: Er zijn ook 16x8 en 8x8 monome's te bestellen die geodkoper zijn
# one twenty eight: $800
# sixty four: $450

L56 Out...
 
dit lijkt me ook typisch iets voor de ware GASser, die m lekker na een seconde zat is :)
 
Echt niet, die gasten van de Josti band die gaan vast flippen als ze zo'n ding mogen gebruiken. :W
 
Origineel geplaatst door sander
Als sequencer misschien wel interessant.

Vraag me wel af welke midi-data hij uitspuugt.
 
Staat er 1 op MP:
Advertentienr.:12496733013
 
En wat vraagt ie ervoor: 1500 EURO!!!!

bijna volledig hendmatig (sic) gemaakt. Dat dan weer wel.

Hahahaha

L56 Out...
 
Origineel geplaatst door Hazes
Vraag me wel af welke midi-data hij uitspuugt.

Via de links in de startpost: http://www.tenori-on.co.uk/downloads/manual.pdf ;)

[edit] daar ga je al: alles wordt met velocity=100 uitgestuurd. Nee tuurlijk had ik niet gedacht dat de tenori-on een velocity sensetive led matrix had, maar toch...via een menu in te stellen misschien? Ik hou er over op: niets voor mij gewoon. ;)

L56 Out...
 
Op youtube staat een filmpje van de uitvinder in actie met dit ding.
Nou, als die er al helemaal niks mee kan, wat zullen wij er dan mee kunnen...
 
http://musicthing.blogspot.com/2007/10/yamaha-tenori-on-review-many-good.html

Dit vind ik nog wel het meest tegen de borst stuiten, de eertste in de lijst minpunten (uit deze review):

"1. No getting away from it. It looks and feels like a toy. The main buttons don't feel great, and they all rattle. It may be deliberate, so you can run your fingers across a row, but it feels cheap cheap cheap."

Ik ben van de duurzaamheid, dus dit ding komt nooit mijn huis in.

In deze review staat ook een klein beetje over midi btw
 
Back
Top