S/pdif?

DanielLao

Daniel
Lid sinds
13 juli 2007
Berichten
59
Locatie
Eindhoven
Hallo allemaal, ik ben een beginneling op dit gebied dus waarschijnlijk is dit een hele stomme vraag maar hoe krijg ik geluid uit de Spirit m8 via de digitale uitgang (S/PDIF), ik heb hem aangesloten op mijn geluidskaart (Audiophile 192) maar ik krijg geen signaal.

:stupid
 
Re: S/pdif?

Origineel geplaatst door DanielLao
Hallo allemaal, ik ben een beginneling op dit gebied dus waarschijnlijk is dit een hele stomme vraag maar hoe krijg ik geluid uit de Spirit m8 via de digitale uitgang (S/PDIF), ik heb hem aangesloten op mijn geluidskaart (Audiophile 192) maar ik krijg geen signaal.

:stupid

S/PDIF kabel vanaf de Spirit m8 uit naar de S/PDIF in van de Audiophile 192 , dan moet je
op zowel de Audiophile 192 als de Spirit m8 je setup veranderen dat deze Digitaal uit geeft
en op je kaart digitaal in geeft , kijk in je manual van beiden hoe dit moet :)
 
Nut?

Nut?

Ik heb de boekjes erop nagelezen maar nog niks bruikelijks kunnen vinden om dit probleem op te lossen, de kabel (achteraf een veel te dure) is aangesloten op de 'out' van de Spirit en de 'in' van de Audiophile, de audiophile is ingesteld op s/pdif in en ook de clock heb ik op s/pdif staan, en nog steeds geen signaal.

Wat is eigenlijk het nut van deze aansluiting als er op de audiophile al a/d converters zitten?
 
Re: Nut?

Re: Nut?

Origineel geplaatst door DanielLao
Ik heb de boekjes erop nagelezen maar nog niks bruikelijks kunnen vinden om dit probleem op te lossen, de kabel (achteraf een veel te dure) is aangesloten op de 'out' van de Spirit en de 'in' van de Audiophile, de audiophile is ingesteld op s/pdif in en ook de clock heb ik op s/pdif staan, en nog steeds geen signaal.

Wat is eigenlijk het nut van deze aansluiting als er op de audiophile al a/d converters zitten?
ik denk dat de A/D converters er weinig mee te maken hebben
 
Re: Nut?

Re: Nut?

Origineel geplaatst door DanielLao
Wat is eigenlijk het nut van deze aansluiting als er op de audiophile al a/d converters zitten?

Dat je een extra D/A -> D/A conversieslag voorkomt door iets wat uit een digitaal apparaat komt in het digitale domein te houden.
 
Cubase sx

Cubase sx

Ik gebruik Cubase SX3, heb ook daar gekeken of er instellingen te vinden zijn die hier mee te maken hebben, het enige wat ik hier kan vinden is onder device-setup/VST inputs de s/pdif in 3 en 4. Weten jullie misschien of er nog andere instellingen hier mee te maken hebben?

Ligt het misschien aan de kabel die ik gebruik? (Monster interlink 100)
 

Attachments

  • maudio.jpg
    maudio.jpg
    100,7 KB · Bekeken: 49
S/PDIF

S/PDIF

Ik he nu zo'n beetje alles geprobeerd jongens maar er komt gewoon geen geluid uit, heb alles weer even analoog aangesloten en in ieder geval die veel te dure kabel terug gebracht, kan ik tenminste weer muziek maken.
 
Re: S/PDIF

Re: S/PDIF

Origineel geplaatst door DanielLao
Ik he nu zo'n beetje alles geprobeerd jongens maar er komt gewoon geen geluid uit, heb alles weer even analoog aangesloten en in ieder geval die veel te dure kabel terug gebracht, kan ik tenminste weer muziek maken.
goed spul ruilen?
:confused:
 
Goed spul

Goed spul

Bedankt voor alle reacties, vind dit echt een uitkomst! :eureka:

Wat bedoel je met goed spul?

Heb bij Thomann een verzameling kabels besteld (Sommer en Planet waves) dus ik heb qua kabels voorlopig even genoeg (Bankrekening is trouwens leeg).

Heb wel 4 Samson Tourtek instrumentkabels te koop (Met haakse Neutrikplug).

Misschien heb je iets leuks waar je die tegen wilt ruilen (Kopen mag ook).
 
Back
Top