Varierende Hardstyle Bassdrum

@ kanuzo & BP'z,

Lekker bezig gasten, klinkt allemaal super:)

Ik ben zelf ook bezig met iets, kheb het ff op youtube gezet:

 
Lekker Druiloor, krijg het italiaanse gevoel met die synth en die reverse kick in je intro :D

Ik vind die break veel te langdradig voor de rest mijn complimenten maestro !
 
Ik ben nieuw hier, maar al een tijdje bezig met prutsen aan kicks.
Zou graag eens weten wat jullie ervan vinden:
 

Attachments

  • Kick & Melo.mp3
    255 KB · Bekeken: 53
@ Quantum:
Klinkt zeker niet verkeerd. :)
Misschien kick nog ietsjes rauwer maken (iets meer distortion/resonance in de tail ofzo) en je tock is heel erg licht. (Tock zou wat meer body kunnen gebruiken en ook een tikkeltje distortion).
Lead sound is niet verkeerd, maar mag nog wel meer opvulling hebben in het mid gedeelte.
(Je hoort nu hele fijne saws met opgepept hoog maar in het midden is er geen power).
 
Jep, je hebt gelijk, ik heb een en ander toegevoegd voor een betere punch, de leadsound wat aangepast en de melodie zelf ook. Vind het beter klinken zo, het is wel men headphone gemaakt want kben niet thuis nu;)
 

Attachments

  • Kick & Melo2.mp3
    380 KB · Bekeken: 42
Klinkt goed, maar als ik nu de nieuwe en de oude vergelijk is de afmix van de oude net wat lekkerder omdat je daar meer laag op je oren hoort/voelt dreunen. :)
Sounds zijn verder netjes, al lijkt de lead ook wat zacht te staan.
 
@Quantum: Naast dat wat NessPJ zei over je afmix, vind ik ook de punch niet echt bij de tail passen. Met wat ge-EQ is dat waarschijnlijk gemakkelijk op te lossen. Verder zit er wel lekker veel pit in je 2e snippet.

Ik heb ook nog wat gekloot met Reason, feedback?
 

Attachments

  • abc.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 38
Stukje hardstyle

Stukje hardstyle

Nou ik heb ook maar eens een hardstyle bassdrum gemaakt :) Tips zijn welkom!

Ciao
 

Attachments

  • DevilsPeak.mp3
    2 MB · Bekeken: 43
@ Garuve: iets meer distortion/kraak zou niet verkeerd zijn denk ik. Ook mag ie wel wat meer pompen, meer compressie misschien.

@darkchaos: klinkt lekker duister, misschien iets te? vind je lead een beetje zompig, verzadigd. Iets meer hoog mag wel.

@basspounderz: vind t wel een erg korte (anti)climax. Kan wellicht wat uitgebreid worden. Kick is wel lekker.
 
@darkchaos: klinkt lekker duister, misschien iets te?
Zoiets als te duister bestaat niet. ;)
Het is immers HARDstyle. :)

Ik vind dat er wel een geinig sfeertje inzit eerder mysterieus dan duister btw. ;)
Lead mag een stuk krachtiger, zweeft nog te veel.
Zelfde geld voor je kicks, maar opzichzelf zeker niet slecht.
Leuke eigen sound. ;)
 
Nou ik heb ook maar eens een hardstyle bassdrum gemaakt :) Tips zijn welkom!

Ciao

Mijn vriend die anti-happyhardstyle is zij "dit is beter dan de meeste troep die tegenwoordig ge produceert word" ik zeg nog is die kick minder hardcore maken en opsturen therarecords ;).
 
Eindelijk toch maar aan de camelphat:P
Wat nieuws geprobeerd. Dit keer komt alles uit 1 synth om wat meer eenheid in de kick te krijgen.
 

Attachments

  • ml kick camel 1.mp3
    2,3 MB · Bekeken: 63
@BP

lekkere kick idd, weinig op aan te merken :D

@Basiq

Doordat je geen duidelijke kick hebt in je bassdrum hoort hij dof probeer een beetje dat TAK TAK erin te krijgen (ADSR), je kraak klinkt ook niet lekker vind ik. Je bent wel goed op weg, zorg ervoor dat je een goeie duidelijke kick krijgt, gevolgd door een kraak oid. (dit zijn je mid&high freq) met daaronder een sub (sidechain)
 
Hey ik ben nieuw hier, en lijkt me leuk om beetje actief te worden op dit forum. Vandaar ook in deze topic : >. Ik zal proberen mensen ook serieuze feedback te geven in hoeverre ik dat ook kan. Hier een klein stukje via speedyshare want kan nergens vinden hoe ik een stukje mp3 in een post zet :>

http://www.speedyshare.com/files/24021072/testtt.mp3

@homeboy screech klinkt lekker alleen ik hem persoonlijk nog iets meer equalizen zodat die iets scheller klinkt, mid en uppermid iets hoger zetten je kan het is proberen grtz N
 
@TheBassPounderz: Klinkt geweldig, vooral hoe je naar de anticlimax toewerkt! Kick ragt lekker :)

@rockzorr: Lead valt een beetje weg als je kick erbij komt. Kick zelf vindt ik erg goed klinken!

@BaSiQ: Bedankt voor je feedback. Voor jou preview sluit ik me aan bij dat wat Homeboy zegt.

Ik heb de kraak wat opgeschroefd en wat meer compressie toegepast. Klinkt het nu niet een beetje overdreven? Ben nog niet zo lang bezig met dit genre dus ben er niet helemaal zeker over ;)
 

Attachments

  • def.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 44
@BP

lekkere kick idd, weinig op aan te merken :D

@Basiq

Doordat je geen duidelijke kick hebt in je bassdrum hoort hij dof probeer een beetje dat TAK TAK erin te krijgen (ADSR), je kraak klinkt ook niet lekker vind ik. Je bent wel goed op weg, zorg ervoor dat je een goeie duidelijke kick krijgt, gevolgd door een kraak oid. (dit zijn je mid&high freq) met daaronder een sub (sidechain)

Thnx, ik ga er ff aan werken. Over een paar dagen iets nieuws dan:P
 
@Rockzorr

welke post bedoel je van mij eigenlijk want het is al wel een tijdje geleden dat ik voor het laatst gepost heb hier !?

@Garuve

je mist wat sub voor mijn gevoel, het is er wel degelijk alleen het knalt niet maar het trilt wat in het rond.

@Druiloor

lekker (zoals altijd) en het zit gewoon goed in elkaar alleen vind ik het een beetje slaapverwekkend :D
 
Hier ook een kick van mijn kant , wel op me headset gemaakt dus ik weet niet of de bass helemaal goed is maarja (Anders gaan mijn ouders zeuren :D)
 

Attachments

  • hckick.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 46
Back
Top