Varierende Hardstyle Bassdrum

Heledag met kicks lopen k*tten ,

Vind hem zelf niet slecht eigenlijk :)
 

Attachments

  • sonic sabotage.mp3
    503,1 KB · Bekeken: 60
@ joeyjoey
als je de bass precies het zelfde wil hebben kopieer je de onderste bass tonen van je melo, en plak je die in je bass synth (hydra, junglist, of wat je ook gebruikt)
op die manier heb je altijd de goede tonen
dit doe ik dus ook, met mn bass(sub) gaat het dan goed alleen mn mid (de kraak) springt teveel heen en weer op die manier (de hoogste tonen zijn te hoog)
iemand een idee om dit te verhelpen?
 
@joeyjoey

goeie kick, past ook lekker bij de synth nice job..

@bass-v

probeer je bass eens te laten kraken met distortion, je verliest hier wel wat sub power maar dat kan je wel weer een beetje compenseren door er een dikke punch voor te plakken :D
 
@joeyjoey: Goeie kick idd maar mis wel nog wat laag. :) Mss je sub nog wat pimpen met EQ. ;)
 
@homeboy
maar de mid/kraak dan? of bedoel je dat de gedistorte sub dan mn kraaksample vervangt?

EDIT: ik zal even bijlage toevoegen met wat er misgaat: de eerste 2 toonhoogte gaan goed maar bij de 2e helft hoor je dat die mid/kraak te hoog gaat, terwijl die sub wel goed gaat voor mn gevoel

@joeyhoey
klinkt idd goed.. ben benieuwd hoe die klinkt als je de lage tonen wat geboost hebt!
 

Attachments

  • kicker.mp3
    494,5 KB · Bekeken: 47
Laatst gewijzigd:
@Statiq

ik vind het nogal chaotisch klinken, wat voor tempo draai je trouwens ?

@bass-v

ik weet niet hoe jij je mid/kraak maakt ? Ik maak altijd een sub die kraakt, die sample ik en daar filter ik het laag weg zodat het Ć©Ć©n geheel wordt met de sub !
 
ja ik heb die kraak van een andere kick gemaakt (misschien gaat het daar mis?) zie bijlage van mn vorige post, dan hoor je het..
 
en je hebt de oplossing gevonden, als je sampeld van Ć©Ć©n kick blijf je Ć©Ć©n geheel houden, dus pitchen gaat ook exact hetzelfde in toonhoogte !
 
@homeboy.. dan ga ik dat voortaan doen.. tnx :okdan:

@ static klinkt goed.. misschien ietsje meer punch?
 
Hier klinkt hij idd een stuk beter, maar vind het nog steeds een beetje whoomp whoomp bassdrum.. Maar aan de andere kant heeft het best wel wat :D
 
klinkt goed op mn headphones, zal morgen eens ff op mn speakers luisteren, anders worden de buren wakker:P

mist idd nog wel wat laag, ach heb er zelf ook problemen mee altijd:P

Die tips hierboven over dat kopieren, ga ik eens uitproberen, al is het wel dat ik mn kicks met (verschillende)synths maak en niet met samples.
 
Wat ik bedoel met samplen is dat je een eigen kick maakt (uit een synth dus) en die vervolgens samplen of dupliceren, bestaande kick samples zijn geen uitdaging vind ik. Maak je eigen !

Moeilijk soms dat lezen :D
 
Wat ik bedoel met samplen is dat je een eigen kick maakt (uit een synth dus) en die vervolgens samplen of dupliceren, bestaande kick samples zijn geen uitdaging vind ik. Maak je eigen !

Moeilijk soms dat lezen :D
aha, oke.

Dat kopiƫren wil nog niet echt lukken trouwens, doe het ook precies andersom omdat mn kraak gedeelte al goed is maar de bass klinkt totaal niet.
Dus heb mn kraak kanaal gekopieerd en de hpf eraf gehaald en wat anders ge-eqt maar klinkt voor geen meter dan.
Iemand nog bruikbare tips?
 
Ik heb wel een tip, nog eens proberen :D

Probeer eerst eens een goede basis te leggen van je kick en sub, als je dan tevreden bent dupliceer je de sub layer en die ga je vervolgens distorten met eoa plugin !
 
Ik heb wel een tip, nog eens proberen :D

Probeer eerst eens een goede basis te leggen van je kick en sub, als je dan tevreden bent dupliceer je de sub layer en die ga je vervolgens distorten met eoa plugin !

Dacht je dat ik daar niet al dag en nacht mee bezig was:P, gaat ook steeds beter, maar het is het nog net niet zeg maar. Daarom vroeg ik naar tips;) Thnx daarvoor btw!
 
Dacht je dat ik daar niet al dag en nacht mee bezig was:P, gaat ook steeds beter, maar het is het nog net niet zeg maar. Daarom vroeg ik naar tips;) Thnx daarvoor btw!

blijven proberen :D

ik ben ook blijven proberen en ik kom uit op dit
 

Attachments

  • Rebirth of the sun.mp3
    932,5 KB · Bekeken: 54
@ Kanuzo

Klinkt niet slecht, maar misschien iets meer punch. Oppie Toppie :)

Ben met een track bezig en heb wat feedback op de kick en stukje melo van de 2e climax (voor de rest niks speciaals, geen belangrijke elementen alleen een kick en een melo).
 

Attachments

  • nico part.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 57
Back
Top