tape-echo nabootsen?

mukaku

Ingeburgerd
Lid sinds
8 juni 2007
Berichten
41
Hallo,
Ik ben een gigantisch liefhebber van echte tape-echo's en binsons (ik heb zelf ook 2 pearl vorg echo's en een binson) maar vroeg me af het een logische gedachtengang is dat je het effect van tape-echo's kunt nabootsen door een signaal via een aux naar een (normaal) delay-effect te sturen met een cut-off van het hoog en eventueel wat distortion van een ander effect en dat dan laten terugkomen op een kanaal wat je vervolgens weer via de aux naar zichzelf stuurt (zonder dat ie gaat 'feedbacken', zodat het signaal steeds meer hoog verliest en steeds vervormder gaat klinken? En is dit slecht voor dan wel je mengtafel-kanaal of je delay-effect? Ik hoop dat ik duidelijk ben...
Laterzzzzzzzz!
 
ja dat is best te doen, experimenteer eens wat met de EQ op je kanalen en inderdaad de aux op het delay kanaal voor feedback... lekker proberen !

:)
 
Een feedback loop maken door de delay met z'n eigen return te voeden is natuurlijk een beproefde, veel gebruikte methode. Dit doen Reggae dub mixers all the way! Als je dat subtiel doet zodat het nog muzikaal blijft klinken is dat zeker niet schadelijk voor de delay en mixer.

Hoe dicht je in de buurt komt van een tapedelay sound met de combinatie digital delay, LPF, en distortion is in beginsel erg afhankelijk van de digital delay die je gebruikt. Sommige digi delays zijn niet erg bruikbaar voor de feedback truuk, sommige juist weer wel.
 
Ik kan er niks mee slopen?
Ik heb dat terug laten komen op zijn eigen kanaal namelijk pas een paar dagen geleden voor het eerst geprobeerd met mijn pearl-echo, maar die doet t nu niet jofel meer (al had ik m ook al tijden niet gebruikt) en ik weet niet of dat door mijn geexperimenteer komt?!
 
Origineel geplaatst door Fles
Een feedback loop maken door de delay met z'n eigen return te voeden is natuurlijk een beproefde, veel gebruikte methode. Dit doen Reggae dub mixers all the way! Als je dat subtiel doet zodat het nog muzikaal blijft klinken is dat zeker niet schadelijk voor de delay en mixer.


Heb je daar een schema'tje van :eureka:
 
Ja je kan wel snel veel te hard je signaal terugsturen, dat zou wel schadelijk kunnen zijn. Ook voor je oren. ;)
 
Ik begrijp dat ik t wiel opnieuw heb uitgevonden? Wist niet dat t juist een beproefde methode was, maar dat is eigenlijk wel logisch...
Kun je aangeven waarom sommige delays daar wel en sommige niet geschikt voor zijn?
 
Back
Top