Hoe doe jij het ?

Origineel geplaatst door endonyx
bedoel je met hd recorden dat je de hele track eerst opneemt en dan als audio track inlaad? of dat je de kanalen die je je motu instuurt dat die meteen in je sequencer kan terugzien in een kanaal?

gewoon steeds losse stukken waar ik loops van maak of ik neem een heel spoor op als dat nodig is, uiteindelijk helemaal dus alle tracks bij elkaar.
 
Uhm ja de ideeen komen altijd tijdens het keyboard spelen, ik kan eigenlijk nix in m'n hoofd verzinnen... of ik heb 't nog nooit geprobeerd eigenlijk.
Ik maak eerst alle MIDI tracks en eventueel VSTi tracks (duh)... soms al VST effecten over VSTi...
Als tie helemaal klaar is neem ik de MIDI tracks op (meestal per midikanaal een stereo audiokanaal) en exporteer ik de VSTi tracks naar audio... dan indien nodig EQ over de audiosporen en soms nog extra effecten.
Als laatste komt de mixdown met de master mixer en daarna krik ik het geheel nog wat op met vintage warmer of t-racks. Niet te moeilijk allemaal dus.
En m'n vorige ambient trackie zag er zo uit (geen VSTi gebruikt): http://people.zeelandnet.nl/rverpl/1.jpg
 
Ik begin met een kick in te laden of met me virus of mks te pielen en dan een beetje wat bij elkaar te sequencen met cubase, beetje alle hoofdpunten van me track maken en dan aan de details werken, stemsampletjes toevoegen...alles gaat door me mixer en dat probeer ik zo knap mogelijk te mixen....ik heb echt een hekel aan software, maar noodgedwongen werk ik met cubase...bottleneck is bij mij de percussie, vind drumsamples in m'n sampler laden gewoon kut...dus wil ik een drumstation gaan kopen om meer controle over de percussie te hebben...de kick zal ik nog wel uit m'n sampler laten komen en ik ga er een eurodesk bij kopen, dan gooi ik m'n kick door m'n huidige mixer en ga ik gainen en eq-en tot ik een lekkere hardcorekick heb en die ik nog evt. aan kan passen aan m'n track en met m'n sampler kan filteren tot ik een ons weeg :) en dat vind ik leuk, ik heb geen zin om met teveel dingen te klooien, sampletjes op m'n computer editten enzo....ik wil gewoon lekker gek doen met m'n spullen en dat moet zo min mogelijk moeite kosten, ik moet gewoon veel frustratie kwijt als ik aan de gang ben , niet frustratie opbouwen :)
 
Back
Top