m-audio delta 1010lt

olaf

Ouwe rot
Lid sinds
14 juli 2002
Berichten
524
nog maar 1 vraagje over de delta serie van m-audio:

heeft iemand van jullie ervaringen met de delta 1010lt ? ik heb een quattro en wil deze misschien inruilen tegen een delta 44. nu zag ik op thomann de delta 1010lt voor een prijs die vergelijkbaar is met de quattro.

mijn concrete vraag is: wat is het verschil met de delta 44 ? (behalve dan de verschillen in hoeveelheden outs en ins en de box van de delta 44)

zit er bijvoorbeeld nog verschil in kwaliteit van de a.d. converters of zijn die gewoon hetzelfde ? hoe zit het met de latency ?

:okdan:
 
anyone ??

ik kan deze informatie op de website van m-audio niet vinden namelijk. verder hebben de meesten van jullie ervaring met de delta 44 maar als die 1010lt nu vergelijkbaar is met meer uitgangen maar zonder mooi kassie dan kies ik voor de 1010lt. alleen als de verder kwaliteit wat minder is dan kies ik voor de delta 44.

ik hoop dat iemand me iets verder kan helpen ..

groetjes
olaf
 
Ik heb een 1010lt, alleen ik heb nooit een andere delta kaart tegelijkertijd gebruikt om eventueel verschil te checken...
maar tis een prima kaart, dat weet ik wel :)
 
als ik me niet vergis hebben de delta44 en 1010LT dezelfde DAC's...de delta1010 heeft betere DAC's....maar is ook stukken duurder....

wat bevalt je niet aan de quatro? die heeft bij mijn weten dezelfde hardware als de delta1010LT en delta44

Olaf
 
waarschijnlijk dat die via usb aangesloten word, wat nogal problemen KAN geven met de huidige usb standaard, naar mijn weten presteren en klinken alle pci m-audio kaarten gelijk en is de 1010 nog net een schepje erbovenop, alleen wat ik wel heb gehoord, is dat je onder windows xp geen 2 1010's tegelijk kan laten werken wat onder andere os'en wel kan, weet niet of dat ook opgaat voor multiple soundcards onder xp van de andere modellen.
(gelezen op s.o.s. forumboard)
 
USB? Misschien doe je er slim aan eerst de specs van de kaart te bekijken voordat je antwoord geeft...

Een groot verschil (o.a.) tussen de 1010 en de 1010LT is dat de LT geen breakoutbox heeft (het is verder gewoon een PCI kaart). Er zit echter wel een breakout-kabelset bij waar je alles op aansluit. Echter zijn alle aansluitingen (op 1 i/o na) in tulp-uitvoering: is dus niet gebalanceerd, wat bij de gewone 1010 dus wel het geval is, aangezien daar alle i/o's in de breakoutbox zitten.

Er zit ook enig kwaliteitsverschil tussen de DAC's/ADC's van de 44 en de 1010LT, volgens de website heeft de 44 een iets betere kwaliteit, alhoewel de specs niet erg ver uit elkaar liggen. Het gebruik van gebalanceerde i/o's is in dit geval belangrijker denk ik.
 
met usb doelde ik op de quatro die olaf nu heeft en die hij wil inruilen voor een delta 44 of 1010lt
 
Sorry, je hebt gelijk
 
Back
Top