Zang filteren uit liedje

RooT

Nieuwkomer
Lid sinds
28 oktober 2002
Berichten
13
Ik wil uit een liedje alleen de zang filteren. Is dit mogelijk?
Moet ik dan frequenties onder de 1 khz (een vrouw zingt het :P) eruit filteren en ook voor de crashes ertussen ook eruit filteren?
Dus gewoon bepaalde frequenties eruit halen, is dit mogelijk? Zoja met welk programma :)
 
nah, wordt 999 van de 1000 keer niks. Een stem zit lekker uitgesmeerd over t hele spectrum
 
Met bijv. een Vestax dcr 1200 isolator kan je, tot op een bepaalde hoogte de stem wel uit een nummer halen, hoor, maar dat is dan weer van een heleboel dingen afhankelijk.. Als er teveel reverb gebruikt wordt gaat het meteen al een stuk minder, maar het is imo wel het proberen waard. Proberen maar, zou ik zeggen.

Groeten vanuit een zonnig caraibisch gebied,
Marten
 
ik ben erg benieuwd en sceptisch dus ga t nu proberen
 
zo te lezen gebruikt ie overigens t zelfde principe als dat in cooledit voor vocals weg te halen...waarmee ik slechte resultaten heb gehaald
 
bij vocalen wordt vaak al het laag er uit ge eqed. verder zijn er verschillende programma's die beweren het te kunnen maar geen van alle werken echt goed. je blijft toch met een hele reeks boventonen zitten daardoor zit de stem toch eigenlijk in het hele spectrum.
 
Ik verbaas me over de "kan niet" antwoorden. Er is een Sont CD speler op de markt met voice killer. En die is goed! Zo goed heb ik mijn VS880 of software nog niet gehad. Hangt wel inderdaan af van het type nummer en hoeveel zang er uit moet. Ouwe nummers (Elvis) 100% kans. Modern spul: Mwah. Vaak gebruikt (geleend) om een "orkestband" voor iemand te maken. Beter dan GMIDI files, maar soms ook niet.

De CD speler is er een met galm en microfoon input (de karakoke versie zeg maar).

En suc6! :)
 
Origineel geplaatst door wesko
Ik verbaas me over de "kan niet" antwoorden. Er is een Sont CD speler op de markt met voice killer. En die is goed! Zo goed heb ik mijn VS880 of software nog niet gehad. Hangt wel inderdaan af van het type nummer en hoeveel zang er uit moet. Ouwe nummers (Elvis) 100% kans. Modern spul: Mwah. Vaak gebruikt (geleend) om een "orkestband" voor iemand te maken. Beter dan GMIDI files, maar soms ook niet.
En suc6! :)

Die CD-speler werkt ongetwijfeld zoals de meeste software ook werkt: linker kanaal in tegenfase met rechterkanaal, mixen en het resultaat uitsmeren over beide kanalen. Resultaat: alles wat mono was is weg... dus alleen als de stem mono is en de rest niet werkt het. Anders niet of slechts gedeeltelijk. Helaas zijn bij 'moderne' opnames de vocalen niet mono. Maar vaak in oude opnamen wel. Vandaar dat het bij Elvis nummers vaak werkt...

HanzZ
 
Origineel geplaatst door HanzZ
Die CD-speler werkt ongetwijfeld zoals de meeste software ook werkt: linker kanaal in tegenfase met rechterkanaal, mixen en het resultaat uitsmeren over beide kanalen. Resultaat: alles wat mono was is weg... dus alleen als de stem mono is en de rest niet werkt het. Anders niet of slechts gedeeltelijk. Helaas zijn bij 'moderne' opnames de vocalen niet mono. Maar vaak in oude opnamen wel. Vandaar dat het bij Elvis nummers vaak werkt...

HanzZ

je kan ook proberen een instrumentale versie van het nummer te zoeken ( een identieke mix) en deze in tegenfase met de vocale versie te mixen...op deze manier hou je alleen de stem over...omslachtig en om bovenstaande reden enkel bruikbaar bij oudere opnames...iets voor de lange winteravonden

 
+ dat je samplenauwkeurig knippen moet, en bij opnames van vinyl maar moet hopen dat t tempo exact 100.000000% t zelfde is, wat dus nooit zo is ;)

als je alleen de vocalen wilt overhouden zou je anders ook een acapella versie kunnen zoeken, deze analyseren, en vervolgens in de complete versie geinverteerd noice reducen (je weet wel keep noise only), zelfs dan behaal je echter niet zo'n goed resultaat vrees ik





-nee reageer alsjeblieft niet
 
Vocal remover

Vocal remover

Nou ik heb het geprobeerd onder winamp, maar het spijt me, Het progje gaat te veel klXXXXten in het liedje dat het net lijkt alsof je in de spacekek beland bent, nee jammer.
 
Origineel geplaatst door HanzZ
Die CD-speler werkt ongetwijfeld zoals de meeste software ook werkt: linker kanaal in tegenfase met rechterkanaal, mixen en het resultaat uitsmeren over beide kanalen. Resultaat: alles wat mono was is weg... dus alleen als de stem mono is en de rest niet werkt het. Anders niet of slechts gedeeltelijk. Helaas zijn bij 'moderne' opnames de vocalen niet mono. Maar vaak in oude opnamen wel. Vandaar dat het bij Elvis nummers vaak werkt...

HanzZ

Maar dat alleen doen in het zangbereik! Niet de bassen (ook zwaar mono!) en hihats...8)
 
Back
Top