recorden via tascam dm 24

Origineel geplaatst door restortion
ja ik kan het volgen hoor
oo?
Origineel geplaatst door restortion
dan kan ik de pc dus neit tegelijkertijd als geluids bron egbruiken en ook ermee recorden
dat kan wééééhééél..... maar dan moet je de handleiding van je geluidkaart ook nog lezen.
Origineel geplaatst door restortion
ik krijg steeds hetzelfde antwoord waar ik dus niet veel mee kan
...

tip: zet de software monitoring uit van de track die je aan het recorden ben uit. maar dat was al gezegd.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Als echt alles hetzelfde is, moet je hetzelfde resultaat krijgen, tenzij
jouw E-MU of Tascam defect is. Dus als we aannemen dat die het
goed doen, zijn de settings waarschijnlijk niet 100% hetzelfde...

Heb je de settings in Patchmix met de hand "hetzelfde" gemaakt of
heb je zijn patchmix session geexporteerd en bij jouw geimporteerd?
Patchmix heeft een hoop schermen en mogelijk heb je wat monitoring
of bus settings over het hoofd gezien die de lus creeren. Patchmix kan
bijvoorbeeld inputs via direct monitoring weer naar outputs zetten, zonder
dat je dat in de schuiven van de mixer terug ziet.

Maar met de E-MU kaart is het geen probleem om de PC zowel als geluidsbron als
als recorder te gebruiken. Je moet alleen in Patchmix zorgen dat die twee
signaalstromen volledig gescheiden blijven.
kijk dat noem ik nu een fatsoenlijk antwoord
ik ga aan slag ermee nu weet ik tenminste dat het mogelijk is
zodra het gelukt is zal ik eht nog even melden

bedankt en gr
 
Origineel geplaatst door Roel
oo?
dat kan wééééhééél..... maar dan moet je de handleiding van je geluidkaart ook nog lezen.
...

tip: zet de software monitoring uit van de track die je aan het recorden ben uit. maar dat was al gezegd.
zoiets doe ik bnormaal ook maar dat gaat meoilijk als ej eht neit erbij rkigjt
ik krijg wel een hoop erbij hoe ik moet installeren heo ik moet aan sluiten
maar dat patchmix gebeuren heb ik helemaal niks van erbij
maargoed t is me nu wel allemaal duidelijk aant wordewn daarboven
dus ik ga ermee aan de slag

groeten
 
Waar je misschien ook eens rekening kan mee houden is dat die Firewire 8 in/8 uit heeft en dus duidelijk aparte signalen uit Cubase naar kanalen in de DM 24 kan "patchen" (mits goed gepatched of course) terwijl ik nog niet heb gelezen hoe je de Emu aanstuurt en ontvangt. Als dat twee keer twee kanalen (in/uit) is zit je natuurlijk vast en krijg je nooit wat je met een meersporen interface hebt...
 
zo dan na een paar weken-maand proberen ben ik er toch helemaal uit gekomen

ik heb nu vrijwel alles onder de knie
ik heb eerst de mixer gereset..
toen hoorde ik helemaal geen geluid meer
dat heb ik nu verholpen
alles werkt mooi zoals het hoort

alleen een puntje kom ik nog neit helemaal uit
dat zijn de 'bussen'
ik snap wel wat het zijn waar ze voor dienen maar ik krijg ook met de handleiding erbij de routing daarvan niet goed..ik vat niet hoe ik dat venster moet bedienen

heeft iemand hier de dm-24 staan? meld het aub even


gr sjoerd
 
Ik werk al een paar jaar op een DM24, en nog steeds snap ik er ook geen reet van. Als bijkomstigheid heeft een DM24 ook nog eens af en toe kuren, waardoor routings zomaar kunnen verdwijnen, en je tafel zomaar vast kan lopen. Geen wonder dus dat je er niet zomaar uitkomt. Ik heb op een gegeven moment de hoop opgeven, en mijn studio leverancier alles werkend op laten leveren (niet handig, weet t...). Ook die zijn er echt een hele tijd mee bezig geweest.

Dus: respect als je er zelf een beetje uitkomt, maar zo makkelijk als RTFM is het ZEKER NIET (300 pagina's....)

GRTZ
 
loopt de dm 24 echt weleens vast? dat is erg onhandig, zo'n ding moet 100% werken niet meer niet minder.

verder denk ik niet dat rtfm makkelijk moet zijn, eerder leerzaam.
 
Ik snap niet wat er zo moeilijk aan een DM24 is. Goed, hij is qua mogelijkheden wat eigenzinnig maar dat komt omdat de makers puur hebben gekeken wat de gebruikers er allemaal mee moeten kunnen. Maar dat is met de DM serie ook wel zo.
Dat hij af en toe kuren heeft is jammer, maar wellicht dat een firmware upgade ook wat scheelt?
En de manual is ook redelijk OK hoor. Alles staat er wel zo'n beetje in maar je moet deze bak ook als DAW benaderen (zonder opname mogelijkheden) en niet als analoge tafel.
 
vast hangen heb ik geen last van eigenlijk
als je nog nooit eerder een gehad hebt en dus niks weet ervaan is de handleiding gewoon zwaar kloten
ze gaan er vanuit dat je een paar dingen al weet, weet je die neit kom je geen stap verder.. mijn engels is ook heels slecht dus maakt het dat nog erger

maar op een of andere manier snapte ik eht zooitje ineens
het bussen en aux gedeelte is me ook helemaal duidelijk geworden

vooral op dit forum heb ik veel kunnen meepikken

gr sjoerd
 
Back
Top