Mastervolume Virus b

n303y

Ouwe rot
Lid sinds
1 juli 2007
Berichten
956
Ik heb 6 mono (of 3 stereo) outputs op mijn virus. Wanneer ik deze naar 6 afzonderlijke mono sporen op mijn mackie stuur werkt de mastervolume van mijn virus alleen voor output 1 (L) / (R) of beide. De overige outputs zijn altijd hoorbaar ongeacht de mastervolume van de virus uit staat.
Ik heb de handleiding er nog eens bij gehaald maar kan hierover niets vinden. Is dit normaal en hoe kan ik ervoor zorgen dat de mastervolume voor elke output werkt of geen van alle outputs?
 
Kan niet, je kan wel part volume instellen ( volume voor de 16 afzonderlijke parts dus) die vind je in het system/multi edit menu of patch volume instellen (per preset dus) die vind je in het edit menu.

afgezien van of het zou kunnen of niet snap ik niet waarom je dat zou willen ? je vertelt dat je alle outputs naar je mackie stuurt, dan kun je daarop toch gewoon het volume regelen ? heb je ook de beste ruis/signaal verhouding.
 
Origineel geplaatst door anoniempje
Kan niet, je kan wel part volume instellen ( volume voor de 16 afzonderlijke parts dus) die vind je in het system/multi edit menu of patch volume instellen (per preset dus) die vind je in het edit menu.

afgezien van of het zou kunnen of niet snap ik niet waarom je dat zou willen ? je vertelt dat je alle outputs naar je mackie stuurt, dan kun je daarop toch gewoon het volume regelen ? heb je ook de beste ruis/signaal verhouding.

Ik zou dat willen voor het gebruik van de knop MASTERVOLUME op mijn virus. Deze heeft geen nut zo als geluiden maar door blijven ratelen uit de overige outputs. Uiteraard regel ik deze dingen toch op de mackie maar vond het een beetje vreemd dat 'master' feitelijk OUTPUT 1 betekent.

Misschien dan een betere vraag dan, is dit altijd bij synths en wat is de logica hiervan?
 


Misschien dan een betere vraag dan, is dit altijd bij synths en wat is de logica hiervan? [/B]


Vaak wel, m,n ion heeft het ook, mijn samplers hebben dit ook, de mpc ook. De logica lijkt me toch wel dat de extra outs bedoeld zijn om bijvoorbeeld geregeld worden op je mixer in studio omgeving, en de volume pot op de master is gewoon handig dat je als speler een volume knop bij de hand hebt in een band/live omgeving.

Dit is zo maar een gok hoor maar dat is hoe ik het zie, en het me ook logisch lijkt.
 
Origineel geplaatst door anoniempje
Vaak wel, m,n ion heeft het ook, mijn samplers hebben dit ook, de mpc ook. De logica lijkt me toch wel dat de extra outs bedoeld zijn om bijvoorbeeld geregeld worden op je mixer in studio omgeving, en de volume pot op de master is gewoon handig dat je als speler een volume knop bij de hand hebt in een band/live omgeving.

Dit is zo maar een gok hoor maar dat is hoe ik het zie, en het me ook logisch lijkt.




Ja dat klopt helemaal. Als je live optreedt en de virus live bespeelt dan gebruik je de virus over het algemeen ook vaak in single-mode en niet in multi-mode.
In single-mode wordt altijd output 1 gebruikt. Het mastervolumeknopje heeft daarom ook enkel effect op output 1.
Puur om tijdens live optredens zelf het volume te kunnen faden. Dat wordt anders natuurlijk vrij lastig met een techneut en mixer voor de band die ergens met de mengtafel in het midden van de zaal staat ;)
In een studiosetup heeft het mastervolume eigenlijk geen enkele zin. Daar mix je alles zelf af op de mixer.
 
Back
Top