jp 8000 of ???

Myxx

Ingeburgerd
Lid sinds
14 november 2006
Berichten
28
Locatie
België - Antwerpen
Ik zoek een goede knoppen synth om zelf klanken te maken.
Ben terug beginnen spelen in band, zowat alle stylen behalve rock en blues.
De oude discosounds en effectjes zou ik willen zelf maken, dus iets dat sounds uit de jaren 70, 80 & 90 en hedendaags geluid kan opwekken. Vooral ook goede blazers moeten aanwezig zijn.
Mijn eerste gedacht was de jv 8000 maar zijn er nog die in dezelfde lijn liggen.
Ben twee jaar niet meer met muziek bezig geweest dus loop wat achter en de rest ben ik vergeten=( :)
Liefst tweedehands, max 350 en als het niet anders kan 400€

thx
 
Laatst gewijzigd:
Een JP-8000 is op zich een prima geluid, maar het gaat niet klinken als een Moog of een Arp. Misschien dat de verschillende filtertypes van de Alesis Ion wat meer variatie bieden. Maar dat is weer niet zo'n über knoppen synth als een JP-8x8x, daar moet je voor sommige dingen nog wel in menu's duiken.
 
an1x goede budgetoplossing, niet veel knoppen maar met wat matrixfuncties toch genoeg opties! kijk anders eens naar de novation kstations, maar weet niet of dat qua sound is wat je zoekt. jp8000 is wel heel okee en beter dan de twee die ik hierboven noem (naar mijn eigen mening).
 
Weleens gedacht aan zo'n rare Oberheim Viscount OBX12..

zit precies Qua prijs dan tussen de genoemde spulletjes in..

Ik ben over de OBX!2 heel erg enthousiast ....
discosoundjes..da gae nie lukke heee..maar de rest...

maar zo te lezen ben jij veel beter af met een Yamaha cs6x..lekker all round..
maar toch ook veel MEEERRR
een knisperende sound kwaliteit..breed inzetbaar..

Murc:walker:
 
Dat is toeval, ik heb een cs6x (en een S90) dat is inderdaad een wreed goe bakske maar je moet altijd in die menu's duiken en dat is nu net wat ik een beetje omslachtig vind. Als het visueel is, is het veel gemakkelijker en je kan ook overal direkt bij. Vroeger, hééééél lang geleden had ik een JX3P met pg 200, dat was wel een leuk ding maar geen midi en ook niet multitimbraal

Die OB ziet er idd wel ok uit maar is wat groot (diep) om mee te zeulen naar repetities denk ik?
Blijkbaar hebben de meer analoge synths altijd wel weer een of ander beperking die je op de alround niet hebt maar die heeft dan weer geen knoppen. Ik denk bv maar aan het aantal stemmen.

De moog en arp zijn de echte analoge bakken maar had dan ook weer graag een beetje de moderne techniek aan boord van de jp 8000.
De SH201 is dat de kleinere versie van de jp 8000? Die heeft toch ook wel wat knopjes aan boord.
Voor de mensen hier met een jp 8000, zitten er deftige blazers (vooral trompet en ensembles) op of mag ik dat niet verwachten van zo'n analoge bak?
 
Laatst gewijzigd:
OBX is veel korter door het 4 octaafs keyboardje maar NIET veel dieper dan een CS6x

Dus WEL veel handzamer....ook nog wat lichter dus..

Oudere hardware is altijd VEEL zwaarder.door de gebruikte materialen en toch wel reuze afmetingen..

Murc
 
Back
Top