MPC 2000xl orientatie

Jah dat is dus echt zwaar minder dat er niet meer aan die dingen te komen is. Ik ben ook op zoek naar een cardreadertje..

maar niet te vinden, iemand nog met een adresje!!????
 
Origineel geplaatst door RezonatoR
Ik vrees dat je daar niet aan gaat komen. Want dat kan en bestaat volgens mij niet.

Hoe krijg ik dan de samples van mn iMac naar mn JAZ Drive?

Die cardreader is niet meer te krijgen dus dat is (nog) geen oplossing..
Maar ik zal er wel naar opzoek gaan
 
Ik zag trouwens net op een site dat er wel USB/SCSI converters zijn, maar deze zijn 89,- euro!

Heeft iemand niet een goedkoper alternatief?
En zijn er ook nog gewoon SCSI-->SCSI kabels te krijgen?
 
Origineel geplaatst door boombipbass
Ik zag trouwens net op een site dat er wel USB/SCSI converters zijn, maar deze zijn 89,- euro!

Heeft iemand niet een goedkoper alternatief?
En zijn er ook nog gewoon SCSI-->SCSI kabels te krijgen?
die USB/SCSI dingen blijken slecht/niet icm samplers te werken

voor een tientje kan je op marktplaats al een PCI SCSI kaartje kopen
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
die USB/SCSI dingen blijken slecht/niet icm samplers te werken


Hoe weet jij dit? En wat betekent slecht? Traag met overzetten van samples?
Ik gebruik de USB/SCSI kabel niet voor mijn sampler daar heb ik een SCSI/SCSI kabel voor

Het is meer dat ik een methode zoek om Samples op mijn JAZ Drive te zetten vanuit de iMac G5, daarvoor moet ik een SCSI-->USB hebben om deze te kunnen aansluiten

voor een tientje kan je op marktplaats al een PCI SCSI kaartje kopen

Ik heb een iMac :'(
 
Origineel geplaatst door boombipbass
Hoe weet jij dit? En wat betekent slecht? Traag met overzetten van samples?
Ik gebruik de USB/SCSI kabel niet voor mijn sampler daar heb ik een SCSI/SCSI kabel voor
ik heb van horen zeggen dat het gewoon niet werk icm bepaalde samplers
of de akai daar 1 van is kan ik niet zeggen
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
ik heb van horen zeggen dat het gewoon niet werk icm bepaalde samplers
of de akai daar 1 van is kan ik niet zeggen

Ah, maar dat snap ik niet, want de sampler staat er toch los van?

Ik zet de samples via de USB/SCSI kabel op de JAZ drive, ontkoppel deze
&
Gebruik de samples via de JAZ drive op mijn MPC met de SCSI/SCSI kabel:confused:
 
Origineel geplaatst door boombipbass
Ah, maar dat snap ik niet, want de sampler staat er toch los van?

Ik zet de samples via de USB/SCSI kabel op de JAZ drive, ontkoppel deze
&
Gebruik de samples via de JAZ drive op mijn MPC met de SCSI/SCSI kabel:confused:
ja maar als je USB-SCSI legt kan je het toch net zo goed gelijk in de sampler dumpen en de jazdrive tussen de PC-SCSI en sampler-SCSI in hangen?
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
ja maar als je USB-SCSI legt kan je het toch net zo goed gelijk in de sampler dumpen en de jazdrive tussen de PC-SCSI en sampler-SCSI in hangen?

Klopt dit kan ook, maar mijn MPC staat niet dicht bij mij computer omdat het niet past en mocht ik ooit ergens anders heen gaan met de MPC dan kan ik ook niet mijn computer meezeulen.

Maar anders had het wel gekund denk ik want de JAZ drive heeft 2 SCSI-ingangen..
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
of je koopt 2 ZIPDrives
1 met scsi en 1 met usb 8o)

Daar zat ik ook al aan te denken ja, haha.

Maar ik zag net voor 10 euro een USB/SCSI kabel dus dat is denk ik nog makkelijker
aangezien ik hier 2 x 2 GIG Jaz disks heb, en dat is veel meer dan die 100 MB Zipdisks :)

Misschien een JAZ Drive met USB als dat bestaat.. maar dat zal wel duur zijn.
 
Origineel geplaatst door boombipbass
Daar zat ik ook al aan te denken ja, haha.

Maar ik zag net voor 10 euro een USB/SCSI kabel dus dat is denk ik nog makkelijker
aangezien ik hier 2 x 2 GIG Jaz disks heb, en dat is veel meer dan die 100 MB Zipdisks :)

Misschien een JAZ Drive met USB als dat bestaat.. maar dat zal wel duur zijn.
ik heb er nog nooit van gehoord
 
Ik heb ook met 100Mb Zipdisks gewerkt voordat ik een cardreader had. Ik heb ze nooit als te klein ervaren. Als je een paar van die schijven hebt werkt het prima.
 
Origineel geplaatst door Hazes
Ik heb ook met 100Mb Zipdisks gewerkt voordat ik een cardreader had. Ik heb ze nooit als te klein ervaren. Als je een paar van die schijven hebt werkt het prima.
idd past dacht ik zo`n 10 minuten WAV 16bit/44.1khz op
ik heb er een stuk of 25 liggen nu

en een JAZdrive met 1gb en 2gb disks
 
ik zou niet meer met zips gaan werken. misschien voor thuis een zuivere oplossing maar is zeker niet de veiligste. ik had op een gegeven moment 5 reserve disks.
met een cardreader gaat het zoveel soepeler. zet alles op alles om zo'n ding te bemachtigen!
ook backuppen op harddisk gaat simpel door de kaart gewoon in de cardreader voor pc (usb-versie zo'n 10 euro) te stoppen en te copieren.
laden gaat ook nog eens sneller.
 
Origineel geplaatst door ch9527
ik zou niet meer met zips gaan werken. misschien voor thuis een zuivere oplossing maar is zeker niet de veiligste. ik had op een gegeven moment 5 reserve disks.
met een cardreader gaat het zoveel soepeler. zet alles op alles om zo'n ding te bemachtigen!
ook backuppen op harddisk gaat simpel door de kaart gewoon in de cardreader voor pc (usb-versie zo'n 10 euro) te stoppen en te copieren.
laden gaat ook nog eens sneller.
er zijn bepaalde modellen sampler (muv de mpc2000xl) waar geen interne cardreader in past
 
Bestaan er geen HardDiscs met SCSI en ook USB aansluiting?

Of een SCSI disk waar je idd succesvol een USB verloopje op aan kunt sluiten.

Ik wil ook een boel op de computer gesampled spul op een disk zetten en in mn MPC laden.
 
Origineel geplaatst door Inofaith
Bestaan er geen HardDiscs met SCSI en ook USB aansluiting?

Of een SCSI disk waar je idd succesvol een USB verloopje op aan kunt sluiten.

Ik wil ook een boel op de computer gesampled spul op een disk zetten en in mn MPC laden.

Volgens mij is de enige oplossing om zon USB-->SCSI HD50 kabel te hebben daarmee moet het sowieso lukken..
Maar er zijn wel USB Zipdrives geloof ik

Of misschien met de MPC de samples van je PC opnemen via n mixer..
 
Origineel geplaatst door boombipbass
Volgens mij is de enige oplossing om zon USB-->SCSI HD50 kabel te hebben daarmee moet het sowieso lukken..
Maar er zijn wel USB Zipdrives geloof ik

Of misschien met de MPC de samples van je PC opnemen via n mixer..
Nja opnemen weer op je mpc... dan gaat juist al dat knipwerk wat ik op de computer zo mooi heb gedaan verloren.
En je verliest natuurlijk wat kwaliteit.

Maar:
MPC scsi >>>> USB-PC/MAC
of MPC scsi <<<<< externe SCSI disc >>>>> USB-PC/MAC

Denk wel dat bovenstaande duidelijk moge zijn. Moet k alleen nog een externe scsi disc, en de benodigde kabels halen / uberhaubt zien te vinden.
 
Origineel geplaatst door Inofaith
Nja opnemen weer op je mpc... dan gaat juist al dat knipwerk wat ik op de computer zo mooi heb gedaan verloren.
En je verliest natuurlijk wat kwaliteit.

Maar:
MPC scsi >>>> USB-PC/MAC
of MPC scsi <<<<< externe SCSI disc >>>>> USB-PC/MAC

Denk wel dat bovenstaande duidelijk moge zijn. Moet k alleen nog een externe scsi disc, en de benodigde kabels halen / uberhaubt zien te vinden.
kabels zullen geen probleem zijn
eerder of de USB SCSI (vind er maar eens 1)
en of werkt icm een mpc 2000
 
Back
Top