microkorg dual mode

Lid sinds
15 februari 2007
Berichten
1.002
Locatie
Vlakbij Hulst
Ik weet onderhand (eerder door dit forum dan door de handleiding) dat ik mijn microkorg niet kan aansturen om er 16 verschillende klanken te laten uitkomen.

Maar twee zou moeten gaan: Synthesizer Program: Multi Timbral:2 (max, Normal/Dual Mode)

Dit ook heb ik al vaak op dit forum gelezen... maar heeft iemand enig idee hoé dit moet. Geluiden maken in die dual mode is easy, gewoon elk timbre apart maken.

Ik sluit mijn master keyboard aan, om dus één van de timbres te spelen (mijnmasterkeyboard is een Roland EM10, dat ding heeft naar mijn insziens maar een kanaal waarop het verstuurd, of er is toch maar één kanaal waarmee ik wanneer ik de toetsen die ik aansla op de master ook hoor door mijn synth->kanaal 4)...

Of ik speel het ene, of ik speel het andere timbre, of allebei. Ik kan niet bv met mijn local keyboard van mijn korg het andere timbre spelen...

Ik denk eelijk gezegd dat dit gewoon niet gaat ofzo, je zou één timbre op een ander midi kanaal moeten kunnen zetten ofzo, voor zover ik er iets van begrijp natuurlijk...
 
Wel ja ik probeer hier apparatuur samen te krijgen om een live set aan te kunnen. Ik vind alles opnemen op pc ook maar dom omdat je dan, ja, gewoon op play moet drukken. Daar is niks aan é. Leuker om in real time de zaken wat te kunnen tweaken...

En ik denk dat ik met één synthklank dan niet echt ver kom. Ik denk erover om een mc303 of mc505 te kopen, omdat hier ook instrumenten inzitten, en omdat drums denk ik best wel cool bruikbaar zijn... Ik hou er niet van om alles in een software te zitten doen, toch drums niet, je bent meteen de feeling kwijt vind ik... ben er eigenlijk nog niet goed uit. Eerst zo eens een midi-hub te pakken krijgen voor een degelijke prijs, bij keymusic staan die gevallen in de winkel 10 euro meer dan wat ze op de site zeggen... afzetters!

Groeten.
 
Als je een GrooveBox wilt kopen alla MC-303 of MC-505, dan zou ik je persoonlijk sterk adviseren om eens naar de Korg Electribe Serie te gaan kijken en dan vooral de EMX en de ESX.
De 1 is meer een groovebox sampler (esx) en de andere meer een rompler. (emx)
Een vriend van mij heeft ze allebei in samenwerking met een Korg PolySix. Ik sta elke x weer verbaast te kijken hoe hij zoveel uit die 3 dingen kan halen.

suc6
 
true... heb heel lang de 505 gehad en kende dat beestje door en door... heel leuke bak om mee te beginnen vindt ik, en ja hij heeft zo zijn beperkingen maar er zijn ook een hele hoop dingen die bij een beetje verdiepen heel handig en effectief kunnen zijn. Geluiden maken op een 505 kan!!!! maar ook weer heel beperkt... je bewerkt natuurlijk een ingebakken"sample" en dat kan je best ver in gaan, maar echte vrijheid heb je niet. Verder denk ik dat je idd beter af bent met een korg elektribe of.... zoals rocksteady zegt... de magische combinatie van de sampler en rompler versie...
waarom? omdat ze redlijk goedkoop zijn... en (mijn mening) de sampler natuurlijk wel ff ideaal is voor jou drums... je bouwt natuurlijk je eigen drumkit...! en die ander voor de synth parts! sequencertje syncen en gas erop! easy
 
Hartelijk bedankt, ik ga die dingen zeker overwegen. kZie wel dat die nieuw zo'n 600 euro kosten, is wel pakken meer dan een tweedehands 'rompler' mc505 vind ik. En voor 800 zakken heb je dan al een mc808... En ik wilde eigenlijk initiëel 100 à 150 euro aan een mc303 hangen, dat was het oorspronkelijke plan...
 
je zegt een nieuwe synth te zoeken, dan weet ik niet of een groovebox zo geweldig is. met een wat algemener bakje als een alesis micron kan je al die dingen en nog wel wat meer, en het beschikt bovendien over een geweldige geluidsbron( men zegt dat het de VA is die het dichtste bij het analoge komt qua klank) een echte synth dus. Bovendien is de combinatie van een micron en een microkorg erg mooi en compact. Tik in youtube maar eens "microkorg micron" in en dan zie je een kerel die de twee samen gebruikt.
of natuurlijk een sampler: een akai s3000 of zo, voor heel redelijke prijsjes te vinden tegenwoordig, en dan kan je echt samplen en alles zelf sturen. Waarom settelen voor een beperkte (maar wel leuke) bak als een es1 als je voor een vergelijkbaar bedrag een veel krachtiger en spannender ding kan kopen.
zo maar een gedachte hoor...
 
sequencer? dat heeft de micron aan boord, zowel step als phrase als voor rythm. Dit bakje is zeer bruikbaar life, ook bijvoorbeeld voor de 40 bandvocoder. Het is natuurlijk maar een beperkte sequencer, het is geen rm1x of zo hé. Maar zijn geluid is wel veeeeel beter hé.
Maar alles hangt af van het budget en het doel (live / niet live/ opname etc) van de topicstarter.
 
tja,... dan kan dat natuurlijk ook. Tis meer dat ik beide beestjes in me bezit heb (gehad) en t me gewoon wel een duidelijk en redelijk (voor dat geld) uitgebreide manier lijkt voor een startende goedkope live set up.
Sequencer + drums + synth sounds (505 dus bv... los ervan of je dat nou wel of geen goede geluiden vindt.)
en een microkorg voor (helaas maar 1) goed te tweaken synth sound...
komt er geen computer aan te pas als ie dat zou willen. maar goed... zijn zoveel manieren, dit is er maar 1 van!
 
Back
Top