Roland JD-990 program change beperking?

Yoonchi

Synth Dork
Lid sinds
6 juni 2003
Berichten
1.383
Locatie
Curacao, Paradise on Earth
He,
Ik ben met mijn JD-990 aan het stoeien, kom ik een beperking tegen?
Kan een JD-990 in performance mode geen program change accepteren voor de kanalen?

Op pagina Base-40 en Base-41 staan een aantal tabellen voor program change; combinatie van CC#0(Bank select) waarde(80 of 81) gevolgd door een nummer heeft toe gevolg een patch change, performance change of rythm change.
Maar kunnen dan de patches in een performance niet tijdens het sequencen niet veranderen. door een CC combinatie te sturen?

Of zie ik iets over het hoofd?

Ik snap dat het wel met een sysex dump kan van elke performance, maar als ik met dezelfde effecten meer kon halen uit een performance...

Op een Yamaha CS1x kan het, op een oude Kawai K4 kan het. Waarom niet op een prachtige synth als deze JD?

:erm:
 
System Setup -> MIDI -> Patch Rx-Ch

Succes! :)

<EDIT: Oh wacht, de patches *in* een performance. Nja, alleen met sysex, zoals een editor het ook zou doen, denk ik. Laatst nog de hele manual doorgeploegd, en niets dergelijks tegengekomen...>
 
Laatst gewijzigd:
Ok, ik heb het antwoord gevonden op mijn eigen vraag. *D
Op pagina "Sys-7" van de handleding staat dat je de Patch Mode Receive channel(Patch Rx-Ch) kunt instellen op een kanaal nummer, op PART of op OFF.
Als je dus PART kiest, wordt het kanaal gebruikt van de Part in de Performance om program change op desbetreffend kanaal uit te voeren.
Ik moet dit nog uitproberen, maar ik denk dat dit de oplossing is.

Dus Hanz, je zat in de goede richting. Bedankt.
 
Ja, maar nee... dat is dus het program nummer van de performance zèlf.
Dat bedoelde ik ook in eerste instantie.
Maar ik dacht later te begrijpen, dat je juist de onderliggende patches in de performance wilt kunnen veranderen middels Program Change? Da's toch wat anders, volgens mij kan dat niet zomaar zonder kunstgrepen.
 
Back
Top