Tb-303

mcj008

Nieuwkomer
Lid sinds
24 augustus 2007
Berichten
2
Hey allemaal, heb een tijdje geleden een TB-303 aangekocht. Ook meteen een Dtronics MIDI/DIN convertor erbij, maar nu blijkt dat wanneer ik een MIDI clock zend naar de convertor, de TB-303 wel start, maar niet synced zoals verwacht...dus moet ik een beetje bijsturen met de tempo knob van de TB, maar zelfs dit is niet precies genoeg. Nu vraag ik me af hoe ik dit probleem kan verhelpen.

Mvg
 
Misschien moet je syncpoort opnieuw gesoldeerd worden, ik kan zo niet echt iets
anders bedenken, iemand anders nog een suggestie ?
 
..

..

andere midi/din stekkers proberen kunnen stuk zijn. of je hebt de din/midi stekker er niet ver genoeg ingedrukt als je hem er half in duwt stuurt die din uit.
 
Er is verschil tussen midi en Dyn-sync kabels. Ik denk niet dat je een midikabel voor de aansluiting tussen je 303 en de Converter kunt gebruiken. Wellicht veroorzaakt dit het probleem, maar 100% zeker ben ik niet.
Check dus even of je te maken hebt met een échte' dyn-sync kabel. Volgens mij zijn daar alle connectors van aangesloten, en bij een midi kabel is dit niet het geval.

en... laat even weten of dit je probleem heeft opgelost.
 
Origineel geplaatst door dutchrichie
Check dus even of je te maken hebt met een échte' dyn-sync kabel. Volgens mij zijn daar alle connectors van aangesloten, en bij een midi kabel is dit niet het geval.
Jep, bij midi-kabels zijn er maar 3 (of soms zelfs maar 2) pinnetjes aangesloten.. kwestie van ff de 2 buitenste doormeten.. :)
 
Ik neem aan dat je een sync kabel bij hebt gekregen, bij de Dtronics midi to sync converter. Dus die moet goed zijn.

Ik merk zelf ook wel eens dat er een kleine vertraging in het signaal zit, dus dat de 303 iets te laat meeloopt. Maar die van mij gaat eerst via m'n mc202, dus dat kan bij mij ook het probleem zijn.

De tempoknop hoort idd niet te werken, dus dat is vreemd dat je daarmee je 303 kunt bijsturen!

Probeer anders met die Dtronics software een keer je clockrate aan te passen, wellicht dat dat helpt. Anders even een mail naar engineers@work?
 
hmm blijbaar iets mis met mijn MOTU interface, kreeg een BSOD en minidump..."IRQ_NOT_EQUAL_blah blah blah" nu toch een nieuwe installatie gedaan en MOTU van poort verwisseld, voila, alles is in orde, TB synced plots zeer goed :-)

Mvg
 
Back
Top