sampler met synthese

Sorry moet echt even off topic terugreageren. Zal ik niet meer doen in deze draad:
Mario, koop m'n Kurzweil over, dan heb ik 1000 euro meer :D
En kan ik langzamerhand op zoek naar een mpc4000
 
mijn A3000 is ook nog steeds te koop!

Olaf
 
het enige verschil is dan de oscillator-gedeelte...... en je kan natuurlijk het kleinste deel van een square, saw en sinus inladen in je sampler (zoals default bij de yamaha A3000 beschikbaar is)....dan is idd de manier van de golfvorm genereren iets anders maar de rest is compleet hetzelfde..

Olaf
 
Origineel geplaatst door 6 trak
in welk opzicht wordt er hier over synthese gesproken? een sampler heeft geen synthese alleen maar een opname mogelijkheid. wat bij een normale synth een waveform is bij een sampler de sample. dus we kunnen niet spreken van synthese want dat is wat anders

Dat is nou precies waarom ik zei dat de Kurzweil K2000/2500/2600 anders zijn dan de doorsnee samplers. Je kunt allerlei algorithmes en synthese modellen loslaten op een basis waveform (of baseren op een sample). En dat in meerdere layers tegelijk. Heel veel mensen weten niet de enorme mogelijkheden van Kurzies. Waarschijnlijk komt dat door de slechte marketing technieken (a la oude Oberheim), of beter gezegd, de marketing die er niet is...

Over marketing gesproken... jullie moeten nu wel ongeveer denken dat ik aandelen heb in Kurzweil :D

Het zijn gewoon maffe bakken punt uit. En het zijn ook goede samplers ook nog!

Ik ga nu even mijn aandelen tellen :L
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Voor mij is een synth een ding waarmee je op electronische wijze klanken kunt maken... :gaap:

mmm voor mij is een synthesizer een toestel om klanken te genereren op basis van de FM frequentie Modulation doormiddel van aanpassing van de amplitude en dergelijk, dit zowel analoog of digitaal.
 
alhoewel hoe knap ik die dingen ook vind... ik raak snel de weg al kwijt wanneer ik een beetje teveel aan de LFO knoppen draai :stupid
 
Back
Top