MPC2000xl en SCSI harddisk

maakt het trouwens kwa prestaties nog uit of ik voor bij mijn hd recorder voor een interne 2.5" laptop scsi hd kies..of voor een externe scsi hd's!??
 
Toch vervelend om 'n extra fan in je studio te hebben. Wat warmte betreft: ik heb 'n 7200rpm SCSI HD in m'n S5000 zitten. Die wordt niet gekoeld, maar ik krijg ook niet de indruk dat ie erg warm wordt. Ik zou 'm nog wel extern willen plaatsen, want die sampler staat vlak voor m'n neus als ik werk, en zo'n HD maakt toch wel 'n irritant geluid.

Wat is de grootste HD die de MPC aankan trouwens? Ik kan me van de S2000 herinneren dat ie HD's maar tot 540mb herkende. Of kun je 'm partitioneren zodat 'n grote HD als 20 HD's van 540mb per stuk herkend wordt?

Interne IDE zip is trouwens nog steeds 'n fijne oplossing voor 'n MPC. Maar wel traaaag. Of leest/schrijft de MPC snellere SCSI schijven ook zo traag?
 
De XL maximaal 4.5 GB SCSI. Je kan er geen IDE schijf instoppen!!!


Het volgende komt van http://www.mpc2000xl.com/

Hard Drives:

There is info on Akai's list of Approved SCSI devices for hard drives However, SCSI is a rather tolerant protocol and I've found that most SCSI devices work, especially hard drives. This is another item I check used shops for. Buying and external SCSI drive is rather expensive. One way around this is to find an old external SCSI CD reader, remove the reader and place a SCSI HD inside the case. Most external CD readers are actually internal readers inside of a case. You just have to make sure that the internal connector is compatible with the the drive you install. I gutted an old SCSI CD reader and mounted it on a rack shelf which can be seen here.

Sizes: The former model would only use drives up to 1024 Mb (about 1 gig). The XL model can use SCSI drives up to 4.5 Gig according to the manual. I haven't verified this myself.

The really only limitation that I can think of is to make sure that the hard drive connector is of the 50-pin style (SCSI-2). I've tried an ultra-wide 80-pin drive with an adapter but could not get it to work. All the usual rules of termination and SCSI ID's apply for hard drives as with any other SCSI devices.

Installation: If you are using an external drive then you should have no problem using it with the MPC since you just make the external connection. It is possible to install an internal hard drive in the MPC. I have done this myself and can he seen here: Installation of internal hard drive
 
Extra fan is idd een nadeel... in mijn kastje maakt ie ook een ontzettende herrie....

maar aangezien ik maar een 1 gig schijfje erin heb zitten hoeft ie volgens niet gekoelt te worden...

Ga binnenkort die fan even stil zetten :D
 
Origineel geplaatst door sander
De XL maximaal 4.5 GB SCSI. Je kan er geen IDE schijf instoppen!!!


Een vriend van me was gisteren bij mij in de studio met 'n MPC met interne zip; die kwam volgens mij uit 'n oude PC van 'm, en ik dacht dus dat 't 'n IDE was. En op het tweede linkje dat je postte vond ik dit:

"A hard drive could only be connected to the SCSI connection, since the IDE port does not recognize hard drives (only removable drives).__"

Dussss.
 
Dusssss wat??? Een IDE zip kan je gewoon intern aansluiten, maar een IDE harddisk niet.
Die moet je via een ide->scsi converter aansluiten op de interne SCSI aansluiting.
Maar dat had ik al gezegt.
 
je kan er geen ide schijf instoppen, wel ide zips of jazz drives oid.

Wel kan je er een cd-rom of brander aan hangen, je kan geen cd's branden dan, alleen lezen.
 
ik krijg over 2 weekjes ongeveer de roland DM-800 multitrack recorder. Maar die word geleverd zonder opslag medium, dus ik denk dat ik zo'n kastje ga kopen (waar 2 hd's in kunnen) en die erop aansluiten (2x 4 gig, dat is wat hij aan kan volgends de spec's)

Alleen nu een vraagje...er zitten op de dm-800 2 scsi aansluitingen. Met zo'n kastje zit daar dan ook 2 op? want de dm-800 gebruikt voor track 1 tm 4 een HD. En voor 5 tm 8 een HD.

of werkt dat weer met id's ofzo?:confused:

wel staat er dit

SCSI-aansluiting (2x 50-polig Centronics ),
<< dat zit dus op de achterzijde van het kastje! dus kan ik ervan uitgaan dat er 2 scsi aansluitingen op zitten
 
Origineel geplaatst door Kaymir
maakt het trouwens kwa prestaties nog uit of ik voor bij mijn hd recorder voor een interne 2.5" laptop scsi hd kies..of voor een externe scsi hd's!??


Qua prestaties denk ik niet zozeer, maar wel qua warmte. De 2.5 inch drive zal overigens wel op een lager toerental draaien zodat ie ook minder warmte ontwikkeld.
 
Origineel geplaatst door Kaymir
ik krijg over 2 weekjes ongeveer de roland DM-800 multitrack recorder. Maar die word geleverd zonder opslag medium, dus ik denk dat ik zo'n kastje ga kopen (waar 2 hd's in kunnen) en die erop aansluiten (2x 4 gig, dat is wat hij aan kan volgends de spec's)

Alleen nu een vraagje...er zitten op de dm-800 2 scsi aansluitingen. Met zo'n kastje zit daar dan ook 2 op? want de dm-800 gebruikt voor track 1 tm 4 een HD. En voor 5 tm 8 een HD.

of werkt dat weer met id's ofzo?:confused:

wel staat er dit

<< dat zit dus op de achterzijde van het kastje! dus kan ik ervan uitgaan dat er 2 scsi aansluitingen op zitten

ola, dat kastje bij alternate (degene die ik ook heb) heeft ruimte voor maar 1 schijf :(
 
Back
Top