m-audio delta zoveel met omni i/o eraan

endonyx

Noize is the message?
Lid sinds
30 november 2002
Berichten
1.322
Locatie
Eindhoven
kan iemand mij vertellen wat nou de bedoeling van die omni device is die je bij een m-audio delta 44 of 66 kan kopen , hieronder wat ik bij thomann.de heb gevonden erover :

MIDIMAN
DELTA OMNI I/O

MIDIMAN DELTA OMNI I/O, system expansion for delta 44,delta 66 or DMAN 2044, 2 dual mic preamp inDMP2-technology, mixer -, routing and monitor functions, 4x aux inputs, 4 effect sends with conroller (1 perchannel), effect send and return direct outs 1-4, mixoutput for the link to external recording equipment,control room output with volume control for the link atmonitor loudspeaker, 2 headphone outputs with independentaudio gain control

lijkt me een soort van uitbreiding voor je geluidskaart met mic preamps enal, maar wat me het meeste opviel was dat zinnetje over effect sends dat ik heb gehighlight, wil dat zeggen dat als ik bv. een mpx-1 zou kopen ik hem daarop kan aansluiten en hem zo over de kanalen van de geluidskaart kan verdelen :halleluja :halleluja dat zou wel heel handig zijn ipv een synth direct door de mpx-1 raggen en die dan direct in de ingang van de geluidskaart hangen!

klopt dit verhaal of is dit toch iets anders?
 
Je verhaal klopt wel, ik heb toevallig een Delta 66 met de Omni I/O, en je je kan dus de inserts gebruiken voor
effecten.
Ook de mic inputs met fantoomvoeding zijn geweldig, geen ruisje te horen.
Hij is gewoon los verkrijgbaar, of in combinatie met de Delta 66.


Kijk anders even bij www.midiman.com voor specs..
 
kan je die effecten die ik op de kaart heb aangesloten ook over de softynths (dus interne mixerkanalen van bv. cubase sx) dan verdelen of alleen over de in en uitgangen van de geluidskaart?
 
Hij heeft 4 mono effect sends,die je weer naar je 4 mono out's kan sturen.
Maar of je ook op gescheide kanalen met softsynths kan werken zou ik niet weten,

Of je moet 4 softsynths elk naar een output kanaal sturen, van de Delta 44/66,
en een effect aparaat hebben die 4 afzonderlijke effecten kan sturen?!?
Misschien?

Misschien kan het wel of niet, het lijkt me niet handig.
Alhoewel het natuurlijk wel heel cool kan zijn in combinatie met
de Mic en gitaar/bas inputs...:eureka:
 
hmmm mono dan houdt het al op eigenlijk zou een dikke vette scheurgeluid niet in mono willen zetten hehehe ;)
 
aaaah oke idd hehe en een mpx-1 of welke dan ook heeft maar 1 stereo send nodig hehehe dus dat is idd wel handig dan
 
Als je een beetje uitgebreide mixer hebt, dan is zo'n OMNI I/O overbodig. Zo'n ding moet je alleen kopen als je bijvoorbeeld als gitarist zijn zowel de zang, als gitaar en drumcomputer in één keer de pc in wilt sturen op verschillende sporen zonder gelijk aan een mixer met direct outs etc. vast te zitten.

Je hebt overigens geen omni i/o nodig om je soft synths etc door een effect bak te kunnen routen. Volgens mij moet het mogelijk zijn om een aux send in cubase of logic toe te wijzen aan een paar outputs, om die vervolgens door je externe effect heen te jassen.
 
hmmm tanx for the info, kzal er eens over rondvragen
 
ow cool, ja das lang gelden alweer, hehe
 
Back
Top