SX 3 draaien op windows in Bootcamp...

Lid sinds
29 Maart 2005
Berichten
460
Locatie
Amsterdam
Ik heb een vraagje...
Momenteel bezit ik een g4 powerbook die ik gebruik voor mn livesets
Ben er erg tevreden mee maar ik produceer thuis in cubase op windows
Ik wil on the road nog gewoon kunnen blijven produceren, maar wil eigenlijk niet volledig overstappen op windows...

Nu zat ik te denken aan een macbook pro met bootcamp om dan in windows cubase te draaien om te produceren en gewoon in macosx ableton draaien voor mn livesets.

Gaat dit een beetje fatsoenlijk werken? zijn er hardware issues bekend ivm bootcamp?
Ik betwijvel of er asio drivers zijn voor de interne soundcard van de macbook pro, maar worden externe soundcards wel goed ondersteund met bootcamp?

En heeft nog iemand een idee of er bepaalde vsts niet ondersteund worden ofzo

Kortom, wie draait hier cubase in bootcamp ^_^
 
Draai geen cubaser of überhaupt iets in Vista op mijn MBP maar ik kan je wel even het eea uitleggen.

Bootcamp is puur om met een MBP tussen WinOS en MacOS te kunnen switchen, meer niet. Wat wel erg handig is, is de driver CD die Bootcamp aanmaakt op het moment dat je een dual-boot systeem opbouwt.

Kortom: ik weet niet in hoeverre de standaard kaart van een MBP als ASIO wordt ondersteunt maar je kan Vista en XP met goed fatsoen installeren als je dat zou willen. Bij mij ging Vista zonder een centje pijn.
 
tis geowon een volwaardige pc, nog beter zelfs ;)

Ik heb mn Cubase SX3 ook op windows draaien onder bootcamp...werkt perfect!

ik ga trouwens nu weer vreemd met Logic, gaat toch stappen verder vind ik en werkt super met mn tascam fw-1082
 
Ik ga momenteel ook vreemd met logic, maar das express ;)
Pro vind ik toch iets te duur voor alleen on the road

Ohja, ik hoorde van iemand dat het waves pakket niet zou draaien onder bootcamp
Leek me sterk maar toch maar even checken

En hebben jullie een macpro? of een macbook/ macbookpro
want de soundcard van mijn g4 bevalt me erg goed in logic, vroeg me af of deze ook zo lekker werkt met asio drivers in cubase....


alvast heel erg bedankt :)
 
MacBook Pro

MacBook Pro

Sterker nog, de laatste MacBook Pro's op Santa Rosa platform worden zelfs op sommige sites ook als de beste Windows notebook van het moment bestempeld!

http://www.notebookcheck.com/Test-Apple-MacBook-Pro-15-Notebook-Santa-Rosa.4038.0.html

Ik wacht even een paar maanden met aanschaf tot Leopard uitkomt (Bootcamp zit er dan in, geen beta meer), met een beetje geluk ligt dan ook eindelijk de lang verwachte 13,3 inch MacBook Pro in de winkel.

http://news.com.com/8301-10784_3-9742422-7.html
 
Ik heb een 15.4 Pro en juist die is IMHO het meest geschikt voor on-the-road.

OT: Leopard komt pas in oktober uit en dat is nog een klere end weg als je nu wat nodig hebt, ws kan je goedkoop updaten of zelfs gratis als je nu een Mac koopt. De MBP's zijn overigens net een maand geleden ge-updated en ik verwacht niet dat de lijn voor het einde van het jaar nog een update ziet. De lang verwachte "ultra portable" laat al een jaar op zich wachten dus ik zou de geruchten die elke maand de kop op steken maar met een korrel zout nemen.
 
Denk dat het merendeel aan bekendere dingen wel ondersteund wordt. Zowieso de grotere bedrijven maken voor zowel mac als windows (native instruments, waves etc.) dus dat mag geen probleem vormen...
Zondag macbookje gebruikt met kontakt en B4 en pro 53 en nog wat effecten. Draaide erg goed (al had ik beter me oplader mee kunnen nemen...)

Donderdag truepianos uitproberen voor een live publiek op de macbook
 
Yesssss dit maakt me blij hehe
Zodra ik thuis kom komt er een mbp
Ik durf het gewoon niet aan om een vaio te kopen die na 3 maanden alweer oud is ;)

Ohja nog ff een vraagje, welke versies van de mbp zijn santa rosa platform?
vanaf de 2.0? of de 2.16
Ik zit er namelijk aan te denken een 2ehandse te halen, scheelt weer in de prijs :)
 
Back
Top