Firepod niet herkend in XP op MacBook Pro

DJ Bies

Ouwe rot
Lid sinds
28 september 2002
Berichten
644
Locatie
Weesp
Gisteren eindelijk onze nieuwe MacBook Pro binnengekregen, wat een gaaf ding zeg....:)
Maar heb wel een probleempje, ik heb bootcamp geinstalleerd en daarna Windows XP professional met SP2. Dit ging allemaal uitstekend. De reden dat ik Windows ga draaien is dat ik net overstap op Mac en alleen nog maar Windows software heb. Maar wil met de tijd wel overstappen op Logic, zeker nu het zo goed geprijsd is. Maar dat even terzijde....

M'n Presonus Firepod wil niet herkend worden door Windows. Ik installeer hem precies volgens de manual met de laatste drivers en Windows zegt ook netjes dat het apparaat geinstalleerd is en klaar is om te gebruiken, echter ik zie hem niet terug in het control panel. Ook Cubase SX3 zegt dat ie niet aangesloten is. Een oudere driver (die overigens prima op m'n PC werkt) doet het ook niet, zelfde probleem.

Het gekke is dat OS X hem meteen herkent en dan werkt ie ook perfect.

Ik sluit de Firepod gewoon aan op de FW400 poort en hij krijgt voeding van een aparte adapter.

Het moet dus iets in dat kl*te Windows zijn lijkt me.....

Kan iemand me uit de brand helpen?

Alvast bedankt......
 
Nu heb ik dus ook problemen met het installeren van m'n Liquid Mix op dezelfde FW poort, apparaat wordt niet herkend, installatie lijkt goed te gaan....:(
XP heeft blijkbaar moeite met die FW400 poort.....
 
Hoe kan je nou je LM installeren op de fw poort die al door de Firepod in gebruik is. Dat vraag ik me af!
 
Omdat ik de firepod ff losgemaakt heb..... ;-)
Heb nu ff de interne geluidskaart met ASIO4ALL in gebruik.
 
Origineel geplaatst door DJ Bies
Niemand?

Denk 't niet want d'r is ook niemand zo gek om Windows op een MB te prefereren over OSX.

(iets met paard achter de wagen spannen)
 
Yes! Voor elkaar.....:)

Het blijkt dat er een firewire update voor xp sp2 geinstalleerd moest worden.
Deze kun je vinden op de rommelsite van onze vriend Bill Gates.

Ga dus echt wel zo snel mogelijk overstappen op OS X......
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top