A.u.b. hulp gevraagd bij sequencer Roland XP50 !

CJ75

Using keys to open doors
Lid sinds
18 februari 2005
Berichten
431
Locatie
Tussen Den Haag en Leiden :-)
Hallo mede-SF'ers ,

ik plaats deze vraag even in de afdelingen 'Synthesizers en synth-modules' en 'Sequencing' . Weet ff niet goed waar die thuis hoort (hopelijk weet de moderator hier raad mee :) ) .

Het volgende:
Ik word het wekren via de PC (Cubase, Reason etc.) weleens 'zat' en wil ook gewoon simpel met de sequencer in mijn xp50 werken.

Ik heb wel altijd gewoon live synth gespeeld etc. en eigenlijk nooit echt goed aandacht besteed aan de sequencermogelijkheid van een workstation (omdat ik door de jaren heen Cubase etc. leerde kennen, op de Amiga nog Music X en Deluxe Music, dat ff terzijde) .

Ik heb de handleiding van de XP50 er dus weer bij gehaald, en tig keer door gelezen (hoofdstukken over de sequencer) en tig keer gedaan wat er aangegeven wordt.

Maar het lukt mij gewoon niet om een compleet nummer te maken. Wel een paar sporen opnemen in 4 maten ofzo maar daarna gaat het mis. De sequencer maakt dan problemen voor mij :-( zoals dingen ineens weglaten etc.

Wie o wie kan mij in 'Jip-en-Janneke' taal wellicht uitleggen hoe het nou WEL moet ? (Desnoods i.r.l. als het niet te ver weg is) .

De handleiding heb ik er dus al tig keer op na geslagen maar ik kom er gewoon niet meer uit .

Alvast bedankt ! :halleluja

Ik wil gewoon aan de slag kunnen :-(

Thnx,

CJ
 
Back
Top