Virus TI Polar / Logic Pro / Mac - no sound

BlackEyed

Als nieuwe Digitone op 24 & 25 nov € 500
Lid sinds
19 Maart 2005
Berichten
1.928
Locatie
Uithoorn
Waarschijnlijk een domme beginnersvraag.... Net een Polar gekocht. Aangesloten op m'n Mac Pro via USB. In Logic Pro ziet deze de Virus en het MIDI signaal komt binnen. Ik hoor alleen niets.

Het geluid zou toch via USB m'n Mac in moeten komen? Ik heb de output op alle USB mogelijkheden geprobeerd. Ik heb zowel de manual van de Virus als Logic Pro er op nageslagen.

Wat doe ik fout?
 
Volgens mij moet je eerst de VST plugin installeren. Het geluid komt niet zomaar over de USB kabel. Op het moment dat je de plugin hebt geinstalleerd vormt de polar met die plugin een connectie en dan kun je de polar binnenin logic pro gebruiken.

Ik moet je zeggen dat ik geen polar heb maar dat is wat ik heb begrepen van dit systeem. Succes er mee en met je mooie synth.
 
Bedankt voor de tip, maar dat heb ik gedaan. Juist in die interface kies ik de USB poorten.

Ik probeer nu pas enig ander geluid (een standaard Apple loopje) uit Logic Pro te krijgen en ik denk dat dat het probleem is, want zelfs dat lukt niet! Ik heb bij de Coreaudio instellingen gekeken, maar zie niet wat ik fout doe.
 
Het gaat in Logic Pro niet goed. Als ik een loopje in Logic Pro sleep en afspeel, hoor ik niets. Kies ik via Edit en dan via Apple Loops Utility en ik speel het loopje dan af, dan hoor ik het gewoon.

Wat gaat er fout in Logic?
 
Heb je de driver van je geluidskaart wel geselecteerd in logic? Heeeeeeeeeeeel soms moet ik de computer opnieuw opstarten omdat logic niet lekker in zijn vel zit. Daarna is het probleem verdwenen.

Wat sommige mensen wel eens vergeten is dat je het kanaal waar je opstaat in opname mode moet zetten om bv een plugin te kunnen bespelen.

Hope it helps.
 
Ik wil het alsvolgt: Virus via USB naar Mac, Mac via eigen geluidskaart naar externe speakers. Bij CoreAudio heb ik als driver de TI ingesteld.

Is dit mogelijk (blijkbaar niet, want ik hoor niets).
 
als je de TI als driver instelt komt het geluid uit je virus, denk ik. ik was in de veronderstelling dat je via de ti of de plugin kon kiezen waar het geluid van de ti naar toe gaat.

1ste optie is zijn eigen uitgang

2de optie is de host.

Ik raad je aan om even te kijken op de virus website of youtube want ik heb hier een filmpje over gezien een paar maanden geleden en was erg onder de indruk hoe makkelijk het allemaal ging. Ik heb zelf dus geen virus (wil er wel een maar heb andere prioriteiten) en kan er dus niet diep op ingaan.

Hier staat een filmje...misschien over hoe het in gesteld moet worden:

http://www.access-music.de/downloads.php4?product=virustipolar

Sterkte er mee!!!
 
Ik ben niet zo duidelijk, nog een keer.

Ik heb:
- Polar
- Mac
- Logic Pro

Ik heb de Polar met de Mac verbonden via USB. Ik wil de Polar bespelen, waardoor er MIDI op een track komt. Ik wil op diezelfde track aanpassingen maken, die als de track wordt teruggespeeld door de Polar worden opgepikt. Dit lukt.

Nu wil ik ook de audio die de Polar voortbrengt, tijdens het afspelen van de track in dezelfde track recorden en dus ook horen. Dus MIDI en audio signalen op hetzelfde moment over en weer tussen Logic en de Polar.

Kan dit? Zo nee, wat heb ik nodig om bovenstaand wel mogelijk te maken?

Bedankt.
 
Filmpje heb ik gezien, maar dat lost m'n probleem helaas niet op. Desondanks bedankt voor het meedenken.
 
Volop gelezen en doorgespit, helaas kom ik daar niet veel verder mee.
 
probeer eens de virus als audiokaart te selecteren, en kijk of je wat hoort over de headphones.
waarom zou je de audiokaart van je mac gebruiken eigenlijk als die virus stukken beter klinkt?
 
Over de headphones hoor ik de Virus.

Ik wil 'm niet als audiokaart gebruiken, omdat ik de analoge outs niet wil gebruiken, maar het geluid via USB Logic binnen wil laten komen.
 
Ook al gebruik je hem wel als audiokaart...dan kan je audio ook via usb je logic binnenkomen.
waarom moeilijk doen.
 
Origineel geplaatst door BlackEyed
Over de headphones hoor ik de Virus.

Ik wil 'm niet als audiokaart gebruiken, omdat ik de analoge outs niet wil gebruiken, maar het geluid via USB Logic binnen wil laten komen.

Je kunt tegelijkertijd de USB EN de analoge outs gebruiken.
Je kunt dan op de koptelefoon alles horen als je als ASIO-bron de TI-audio-ASIO-driver gebruikt.
Als je Mac/kaart wilt gebruiken als ASIO (of Logic of Apple variant) driver wilt gebruiken kun je nog steeds de TI-USB outputs horen. Je krijgt ze als het goed is gewoon binnen op je mixer zodra je de TI-vsti hebt gestart.

De TI-vsti moet je wel aan een miditrack assignen

Ben je zo geholpen?
 
Wat asociaal dat ik daar nooit op heb gereageerd. Daar was ik inderdaad mee geholpen!
 
Back
Top