Midi werkt niet goed.

Vret

Ingeburgerd
Lid sinds
29 Maart 2007
Berichten
97
Ik heb hulp nodig, want ik word hier stapelgek ....

Ik heb een projectmix van maudio staan en gebruikt PT mpowered 7.3.1.CS3 (nieuwste update). Ik heb een roland keyboard controller (pc180A) en een roland G800. Maar.... Ik kan ze allebei niet gebruiken, want als ik iets speel, laat de computer gewoon noten liggen. ALs ik erg snel achter elkaar speel, dan valt het wel mee, maar bij langere klanken pakt ie gewoon de noten daarna niet op. ZOwel op de controller als G800.

Ik heb al een USB verloopje gehaald, omdat ik dacht dat het aan de projectmix lag (heeft ook midi in) maar ook rechtstreeks van een van de boards naar de usbconverter doet ie precies hetzelfde. Ik heb alle nieuwe patches en updates geinstalleerd en had dit probleem niet met mn oude Audiophile 2496 Kaart. Wel heb ik (voor de projectmix) mn onboard soundcard moeten herinstalleren, omdat anders de samplerate vast blijft staan op 44.1 (Irritante bug trouwens).

Maar ik kan dus nu niks met mn midi apparaten.. WIe weet een oplossing?

HEEEELPPPP!
 
Het verhaal klinkt heel vaag.

Even voor de duidelijkheid, je speelt iets in, pingelen op de toetsen van je synth, MIDI uit naar input van een MIDI poort aan je computer, dus even zonder controll surface er tussen. Gaat het dan wel goed?
 
Als het goed is moet de onboard geluidskaart helemaal niets uitmaken ,kun je de kaart niet in het bios uitschakelen als die problemen geeft .Waar jij last van hebt is latency of een driverconflict Het is een beetje onduidelijk wat er aan de hand is . Misschien moet je stap voor stap van begin af aan alles controleren wat conflicten kan opleveren ,maar zeker niet twee geluidskaarten tegelijk gebruiken .
En als je een wat duidelijker stap voor stap verhaal vertelt kunnen we je misschien makkelijker helpen .
 
Tnx, maar ik heb het min of meer al opgelost. Ik heb die realtek drivers van die onboard soundcard er weer afgegooid en mn Audiophile 2496 in een vrij PCI slot gehangen. Drivers van de audiophile installeren, MIDI kabel erin en.... het werkt als een speer. Snap niet helemaal precies waarom dit nou wel werkt en die onboard soundcard niet, maar het werkt nu in ieder geval.

In ieder geval bedankt voor jullie reactie.

Gr. Vret
 
Goed om te lezen dat het probleem is verholpen. Veel muziek plezier.

Mijn stelling: Alle onboard soundcards zijn rommel.
De motivering:
In de loop van de jaren is de hardware relatief gezien verbeterd maar daarintegen is de software, de bijgeleverde drivers en de support daarop, niet verbeterd. De investering in een professionele Audio / MIDI interface is daardoor bittere noodzaak voor wanneer je gewoon ongestoord en zonder onderbrekingen iedere dag muziek wilt kunnen maken. De Audiophile 2496 is op dat vlak een goede en betrouwbare partner (iemand heeft mij ooit verteld dat deze overigens niet door M-Audio zelf is ontwikkeld, maar dat even ter zijde).
 
Snap ik het nu niet helemaal goed ,die projectmix waar je het over had is toch ook een geluidskaart ?
 
ja.. de projectmix is zelf ook een geluidskaart. Maar ik denk dat het conflict komt, door het installeren van de onboard geluidskaart. En met de projectmix is het eigenlijk nodig om een extra geluidskaart te hebben, want als je alleen de projectmix gebruikt, ziet windows deze als je primaire apparaat voor geluid van spelletjes etc. hetgeen inhoudt, dat windows de projectmix automatisch naar 44.1 KHz schakelt en dat ik mijn oude (96Khz) projecten niet meer kon gebruiken. Dus vandaar dat ik mn onboard toen maar geinstalleerd heb, toen kon ik weer mn oude projecten openen, alleen werkte de midi toen niet meer naar behoren. Dus nu met de audiophile weer terug, werkt alles als een speer...

Gr.
 
Back
Top