[keane-achtig] Depri-track work-in-progress

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
hi...weer wat onafs van mij, sorrie dat jullie nooit iets helemaal vlekkeloos horen, maar de nummers worden pas af in de oefenruimte met de band, ik maak vaak alleen een "schetsje". Hier heb je er weer eentje...heet vooralsnog "standstill" en gaat over weglopen bij een ruzie.

er moet nog een 3e couplet bij, en nog een solo en 2e refrein, maar da's even bijzaak. de zang is katastrofaal (moest heel zachtjes inzingen en dan trek ik die falcetto stukken als helemaaaaal niet) maar dat hoef ik live toch niet te doen gelukkig. vind persoonlijk de combi gitaar, CP70 en door overstuurde phaser gejaagde strijkers erg mooi geworden.

checkt en levert commentaar!
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=40507&songID=5502651
 
<update> liedje qua struktuur nu af, behalve intro (misschien), heb bridge toegevoegd en ARP solo. zang nog immer dramaties maar daar kan ik ook niks aan doen...ga op zoek naar goede mannenstem...drums komen misschien morgen, nu alleen een standaard loopje.

alles bij elkaar ben ik vrij happy met de song...ergens zit er vibe in, vind ik.
 
en nog een update...voorlopig drumarrangementje...lekkere solo...dankjewel GrooveMonkey....
 
Origineel geplaatst door Stage73
<update> liedje qua struktuur nu af, behalve intro (misschien), heb bridge toegevoegd en ARP solo. zang nog immer dramaties maar daar kan ik ook niks aan doen...ga op zoek naar goede mannenstem...drums komen misschien morgen, nu alleen een standaard loopje.

alles bij elkaar ben ik vrij happy met de song...ergens zit er vibe in, vind ik.

Hoi!

Vind het echt een mooie track! Je zegt dat je op zoek bent naar een goede mannenstem! Is het een idee om Ricardo te vragen?? Lijkt me een leuke collab voor jullie twee!! :D (Ricardo heeft er mijn inziens wel de juiste stem voor!)

Als je wilt, stuur je me maar een PB! :)
 
[update...] Akoestische gitaar toegevoegd...nog niet helemaal happy, clasht af en toe een tikkie...
[coming...] Fouten uit vocals gehaald en paar clicheetjes eruit, 3e couplet is af, vanavond opnemen
[coming...] Live drumtracks in plaats van Battery2 sounds, bevriende drummer wil inspelen, ofwel met zijn echte drumstel, of z'n Vdrums, zodat we lekker kunnen editen.
 
Positief: Mooie plaat, mooi akkoordenschema, mooie melodie, misschien mag het refrein er iets duidelijker uitspringen, productie is ook al best ok (voor demo natuurlijk)

Negatief: Die drums kunnen echt niet! Dit is precies de verkeerde drumset voor dit soort muziek. Dit is echt een gortdroge strakgedraaide drumkit voor lekker te funken! Voor dit soort muziek zou ik eerder een zware kit nemen, met slapgetune'de snare. Luister eens goed naar de drums in de tracks van Keane. Superveel galm ook! Drums mixen is een kunst op zich! En o ja... de timbalen-fill kan al helemaal niet... 8)

Verder: Ga zo door, kan een goeie plaat worden!!!
 
goede tip...maak normaal eerder funk dingen en dit is m'n standaard funk-setje...heb aangepast met andere drumkit, maar die klinkt wat te "roomy" voor m'n gevoel. Nu zijn in elk geval de vocals kompleet, met 3e couplet en alles drop en draan..
 
hmm opzich klinkt het wel aardig... maar de vocals zijn gewoon vreselijk , en ontzettend vals. eigenlijk moeilijk te beoordelen met deze vocals, maak eens een remake met fatsoenlijke vocals!
 
hi Stevy..bedankt voor het luisteren, en je zinvolle commentaar (vooral als je de 1e 3 posts leest....)

mocht je zin hebben, moet je even de onderste titel op mijn soundclicksite horen, het liedje is leuk vind ikzelf, maar de zang is nog valser. tja. misschien moet ik eens een andere stempreset nemen ofzo...:gaap:
 
dat zal best wel.. je 1e 3 posts.., maar als een track maakt in dit genre en deze opzet.. is de stem de gangmaker, de vocaal is hetgeen waar je eigenlijk naar luisterd. En als die alles verpest is het moeilijk om de rest te beoordelen. Ik vind de drums wél leuk klinken, het arrangement ook maar het liefst klik ik het zo snel mogelijk weg omdat ik de zang gewoon helemaal niks vindt.
 
Ik ben onderhand wel gewend aan je stemgeluid en je zang dus kan me er niet heel erg aan ergeren, haha. Op 17 seconden waar je "place" zingt, heb ik mijn twijfels over het gekozen interval gitaar/zang. Klinkt een beetje raar in mijn oren. (kan ook aan mij liggen, dat zal het vast zijn, haha)Hetzelfde geld voor "all" op 28 seconden.
En zoals je zelf al vermeld hebt is het een nogal losse schets. Hier en daar mag het wel iets strakker. Verder denk ik ook niet dat ik iets te vermelden heb wat je zelf al niet weet.

Over het algemeen vind ik het wel heel goed klinken! ;)
 
dankje, marsman, ik ga die tonen nog even checken op de piano, ik tref ze niet zo zuiver en als ze dan een tikkie "wild in het akkoord" liggen dan klinkt het al snel scheef.

sorrie dat ik zo "grmbl" reageerde op Stevy's post, maar het feit is gewoon dat ik gewoon geen goede zangers ken, hier, in de band zijn het 2 vrouwen, en die passen hier niet zo. Dus kan ik kiezen niet te spelen en niet op te nemen, of de spannende dingen uit de zanglijn weg te laten...ik heb het maar even gelaten. Komt bij, ik was happy omdat er eindelijk een beetje emotie overkomt, ik heb vaak de fout gemaakt eindeloos te perfectioneren, waarna de track naar helemaal niks meer klonk. In elk geval, Marando en Ricardo gaan me helpen, dus stay tuned!!

hier op het forum ligt heel erg de nadruk op perfect mixen en de absolute superhypergeile sounds, en dat gaat ook goed als je vocal samples gebruikt en electronica maakt. Het wordt al snel lastig als er gitaren en echte zanglijnen inkomen, daar heb ik helaas geen perfecte sessiemuzikanten voor. Ben zelf ook niet zo'n mixheld, als het liedje staat dan is ie voor mij "af" :D

bedankt voor het luisteren...!
 
Back
Top