Thomas Henry TH-201 "Mankato"

ja, het gaat over een situatie als de chip alleen de pos spanning krijgt, en de neg. spanning wegvalt.
Waar de spanning op de print komt is ruimte voor twee beschermings diodes. Sommigen zetten daar twee extra afvlakcondensators. Op die plaats kunnen dus ook twee schotky diodes komen ter bescherming van de twee SSM2164 chips

http://www.milton.arachsys.com/nj71/index.php?menu=2&submenu=2&subsubmenu=3
 
ja, het gaat over een situatie als de chip alleen de pos spanning krijgt, en de neg. spanning wegvalt.
Waar de spanning op de print komt is ruimte voor twee beschermings diodes. Sommigen zetten daar twee extra afvlakcondensators. Op die plaats kunnen dus ook twee schotky diodes komen ter bescherming van de twee SSM2164 chips

http://www.milton.arachsys.com/nj71/index.php?menu=2&submenu=2&subsubmenu=3
In de Mankato is het maar een chip ;)
overigens is dit probleem er enkel in het geval dat de negatieve rail wegvalt, of eventueel zelfs positief wordt. Bij een goede PSU is dat probleem ook al aan de PSU kant ondervangen, door een Power Delay voor het opstarten, en een automatische uitschakeling mocht een van de rails het begeven.
 
das mss een ideetje voor een volgende kit ? een power delay.
denk dat de meeste mensen hun dure moduletjes aan een voeding met 78xx,79xx en wat elco's hebben hangen.
Had laatst een defecte 7912 die -20 volt trok
 
interessant, maar (met mijn geringe electrische kennis);
het lijkt er op dat beide schema's zich er niets van aantrekken
of de neg.voltage aanwezig is en blijft. Omdat het hele schema
alleen op de positieve spanning draait.
Als de neg.spanning weg valt, of niet aanwezig is, vindt er
geen aktie plaats in het schema. (?) en dat is bij deze opamp
belangrijk.
 
Dit wordt mijn panel. blablabla

sm25_mankato.jpg



Aha dus jij hebt deze ooit gemaakt:

leuk om daar zo achter te komen.
 

Attachments

  • IMG_2070.jpg
    IMG_2070.jpg
    42 KB · Bekeken: 72
Ron als je de vcf als sine wave gebruikt en al die outputs pakt.
Kan je bv met mixers leuke dingen doen.
Als ze 180 uit phase lopen zal het ene kanaal dicht staan en de ander helemaal open.
En zo zijn er nog zat leuke dingen te verzinnen.

beetje laat haha okdan!
 
interessant, maar (met mijn geringe electrische kennis);
het lijkt er op dat beide schema's zich er niets van aantrekken
of de neg.voltage aanwezig is en blijft. Omdat het hele schema
alleen op de positieve spanning draait.
Als de neg.spanning weg valt, of niet aanwezig is, vindt er
geen aktie plaats in het schema. (?) en dat is bij deze opamp
belangrijk.
9 van de 10 keer is het probleem dat een van beide rails later 'online' komt dan de andere, bij het inschakelen van de voeding. Dat komt doordat alle (electrolytische) condensatoren gevuld worden. Die bufferen als het ware de voedingsspanning. Dit circuit zorgt er voor dat als de positieve rail online komt, er even gewacht wordt, waarna beide rails op de modulen worden aangesloten. Zodat na het circuit niet een van twee nog tijdelijk afwezig is. Zodra de positieve rail wegvalt, zullen ook beide rails weer ontkoppeld worden.
Hoe kan dit nu alsnog bescherming bieden tegen het wegvallen van de negatieve rail? Bij een goede voeding zal de voeding de positieve rail stoppen als de negatieve wegvalt. Bijvoorbeeld de PSU van Oakley doet dat. Echter kost dat weer een klein beetje tijd. Combineren van de twee levert het volgende:
1. PSU gaat aan. Indien een van beide rails afwezig: PSU weer uit.
2. Positieve rail is aanwezig, Delay tijd start. Tijdens deze tijd kan wederom de positieve rail uitgaan, en stopt het proces weer.
3. Delay tijd over: beide rails zijn okay, worden verbonden aan de modulen.
 
Die sample met de PS-3100 Resonators klinkt erg mooi Etaoin, Nu moet ik ook een multi phase LFO..

groetje,
Maarten

idd dus je hebt de phase out wave forms in de resonater filter [ander filter ] gepropt toch ..kheb nog diy resonater kitje liggen
 
Aha dus jij hebt deze ooit gemaakt:
leuk om daar zo achter te komen.
Yep, en die is inmiddels alweer doorverkocht begrijp ik :D
Zowel Niels als ik hebben nog een Mankato pcb liggen om een module ervan te maken....

Ergens las ik dat je meer functies van het pcb naar buiten had gehaald als dat er op het 5U STG-panel aangegeven stond .... Ik wil op den duur bij Bigbluewave.co.uk een 5U panel voor de module bestellen :)

Welke van de drie panels raad je aan om alle functies te benutten?

mantronik_mockup_rev_a.gif
mankato.jpg

t_mankato_vcf_2011_final_blue_sm_153.jpg
 
Zowel Niels als ik hebben nog een Mankato pcb liggen om een module ervan te maken....

Ergens las ik dat je meer functies van het pcb naar buiten had gehaald als dat er op het 5U STG-panel aangegeven stond .... Ik wil op den duur bij Bigbluewave.co.uk een 5U panel voor de module bestellen :)

Welke van de drie panels raad je aan om alle functies te benutten?


t_mankato_vcf_2011_final_blue_sm_153.jpg
Paneel van Dave! :halleluja Zijn blauwe synth is geweldig, en zn muziek fenomenaal! :okdan:
Is overigens geen 5U. Mijn paneel lijkt op de tweede zwarte, zonder de circel. Erg effectief maar niet zo speels design.
 
Paneel van Dave! :halleluja Zijn blauwe synth is geweldig, en zn muziek fenomenaal! :okdan:
Is overigens geen 5U. Mijn paneel lijkt op de tweede zwarte, zonder de circel. Erg effectief maar niet zo speels design.
haha thanks Woody :okdan:
aan BigBlueWave maar vragen of dat ie er een 5U panel van kan maken :)
 
Dat doet ie wel, hij heeft voor mij een custom Twin CMOS filter frontpaneel gemaakt..
Als je heel snel bent kan ik hem nog mee bestellen voor je trouwens, want hij gaat maandag naar me versturen..
(Of jij zelf en dan aangeven dat ie met de bestelling mee mag van de EMS filter frontpanelen)
 
Dat doet ie wel, hij heeft voor mij een custom Twin CMOS filter frontpaneel gemaakt..
Als je heel snel bent kan ik hem nog mee bestellen voor je trouwens, want hij gaat maandag naar me versturen..
(Of jij zelf en dan aangeven dat ie met de bestelling mee mag van de EMS filter frontpanelen)
Het heeft geen haast ... ;)
Ben ff blut door al mn kleine aankopen hier en daar :P
 
hehe, is het dan toch gelukt.. :D

Ik ben ook aardig op weg anders. Komt het later wel weer.. :okdan:
 
Back
Top