vinyl of digitale audio-media

vinyl of digitale audio-media

  • vinyl

    Stemmen: 6 40,0%
  • ik gebruik het beiden even graag

    Stemmen: 6 40,0%
  • digitale media

    Stemmen: 3 20,0%
  • ik vind het allbei crap

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    15

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.921
Locatie
Utrecht, NL
Ik zie mezelf niet als een vinylfreak maar volgens sommigen ben ik het wel.
Ik koop-en-draai veel vinyl maar dat is gewoon omdat ik het lekker vind klinken.
Ook vind ik het veel leuker om te mixen met draaitafels.
Ik heb wel een enkele keer met CD's gedraaid maar ik vind het gewoon minder gezellig dan met platen.
Ik vind CD's onhandige, onbetrouwbare onoverzichtelijke, ondingen.
Als ik ergens ga draaien neem ik alleen vinyl mee.

Met een laptop voor publiek ga ik nog wel eens proberen zodat ik de ervaring rijker ben maar het lijkt me nu al heel vreemd, op mijn werk zit ik al de hele dag achter een beeldscherm en met muziek maken probeer ik het ook zoveel mogelijk te vermijden.

nadelen van vinyl: zwaar, je sjouwt je een breuk.
duur!: iedere keer die naalden slaat wel een deuk in je portemonnee en platen zijn ook niet goedkoop.
 
Laatst gewijzigd:
Haai! :doei:

Ik draai zelf dan geen Vinyls..

Maar ik vind het wel een machtig medium, het heeft gewoon iets... :dj:

Maar digitale mediums vind ik net zo oke. En makkelijkerder te verwerken.. :okdan:

Grtzz... :biertje:
 
tja wat is precies je vraag?
ik denk dat de fascinatie met vinyl pas de afgelopen jaren is ontstaan toen de DJ ineens een soort held werd.....daarvoor heb ik er nooit iets van gemerkt....aangezien er ook niet echt een alternatief was zat eigenlijk ook niemand te praten over de geweldige eigenschappen van vinyl, het was eerder negatief...ik heb het zelf allebei mogen meemaken, ik gebruik nu alleen nog maar CD's.....nix onbetrouwbaars aan, de afgelopen 3 jaar geen enkele skippende CD mee hoeven maken (dat was met vinyl wel anders ;) ) en ik kan echt shitloads aan muziek meenemen zodat het voor mezelf ook leuk blijft en ik ook lekker lange sets kan draaien zonder 3 roadies in te hoeven huren.....geluid klinkt idd wel wat anders dan van vinyl, maar dat is met een goeie EQ wel goed bij te sturen en over de gemiddelde PA hoor je het verschil niet eens....interface boeit me ook niet zo, kan net zo goed met SL's werken als met bv een pioneer CDJ100 of CDJ1000.....
 
ik had niet zozeer een vraag
ik kan me goed voorstellen dat er veel mensen zijn die heel tevreden zijn met cd's en andere digitale audiodragers en ik wilde ongeveer weten hoe de verhoudeing op het DSF ligt.
ik vind vinyl helemaal geen geweldige eigenschappen hebben, zoals ik zei... het is duur, zwaar en slijtage gevoelig.
ik heb de stap naar CD's ook willen maken maar ik ben er op terug gekomen.
Daar moet toch een reden voor zijn.
 
ja en die reden is: persoonlijke voorkeur ;)
als ik eerlijk ben is denk ik voor de meeste mensen de reden: image...
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik draai vinyl, maar wil binnenkort toch overstappen op Final Scratch.

Gewoon omdat het makkelijk is,, geen platen sjouwen, als het moet 10 verschillende sets bij je hebben, etc etc.

En de feel van vinyl behouden.....

zal je toch eerst al je platen moeten converteren tot mp3!
en je zal alles origineel moeten hebben....dus geen kazaa/napster mp3's op je labtop meenemen!
:smeris:
 
Ik ben en blijf vinyl freak. Voor mij is dat een automatische associatie aan housemuziek.
En daarnaast is de sound heel eigen en erg lekker.

Idd lastig als je veel platen moet rondsjouwen, maar de sound is er gewoon naar.
 
Ik voor mij niets anders dan vinyl, de muziek die ik draai komt ook niet uit op cd's.
Maar het is een kwestie van smaak en gevoel, de dj van Dela Soul draait ook nog alleen maar met die pioneer djcdspeler.
 
Back
Top