[ASIO-In-HARDWARE] Hoe merkbaar is het verschil...

Almeros

Moet dat... een titel?
Lid sinds
22 februari 2002
Berichten
1.613
Locatie
Groningen
Al zoekende op het internet naar een geode geluidskaart, kwam ik aan bij de Marian Marc 2. Ze hebben het over ASIO-IN-HARDWARE...en dat deze funktie al in de hardware zit maar dat de drivers nog niet klaar zijn voor deze funktie.

http://www.marian.de/english/marc2.htm

-Iemand toevallig deze kaart al?
-Iemand een idee wanneer de drivers er WEL klaar voor zijn (Heb email gestuurd naar Marian maar krijg geen reactie terug :frons: )
-Iemand ervaring met ASIO-IN-HARDWARE... bespaart het CPU? Hoeveel milliseconden latency heb je? Is het het waard om deze funktie op je kaart te hebben?
 
Hmmm...toch nog 3 ms. (Niet dat me dat te veel is hoor ;) maar dat halen kaarten zonder ASIO-IN-HARDWARE ook)

Van RME wist ik het ja, maar die zijn wel erg duur weer. Zal dus inderdaad wel de CPU ontlasten. Maar ik was van plan over een maand een Athlon 2000+ aan te gaan schaffen. Ik denk dat het dan ook kwa percentage CPUload niet zoveel meer uit zal maken.

Nahja bedankt voor jullie reacties iig... Nog meer lui ervaringen?
 
Betekent ASIO in hardware niet gewoon dat die kaart ook nog kan mixen van virtuele kanalen?
En er dus ook extra rekenkracht op de kaart zelf zit.

Het is zeker verstandig om daarin te investeren als je veel met softsynths werkt. Niet alleen heb je een lagere CPU load maar heb je ook minder snel last van tijdelijke overbelastingen die misschien ms kunnen duren.
 
Wat ik ervan gelezen heb is dat ASIO in Hardware er voor zorgt dat de geheugenbuffer van de soundcard direct vulbaar is ipv van via (software) omwegen... Maar waar ik vooral in geinteresseert ben is 'hoeveel' het uit maakt met ASIO in software vorm...
 
veel kan ik zeggen.... had eerst een aw 8 van emagic...6 tot 8 audio instruments open en kreeg al problemen...toen de hammerfall gerust 24 intruments open met op elk kanaal een distortion plug en had nog iets van 30 % cpu over
 
Kijhhhk...dat klinkt interessant! Dan moet ik denk ik toch nog maar even wachten op respons van MARIAN... Ik zie het namelijk al weer gebeuren dat ze nu vanalles beloven maar dat dan later toch van de ontwikkeling van die drivers af wordt gezien om 1 of andere duffe reden... (Na terratec geloof ik nix meer ;))
 
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat mijn EWX 24/96 dat ook had, 5 ms zonder problemen op een celly 600, mijn Marc MIDI 8 trekt dat ook, maar met veel minder softsynths.
 
Back
Top