probleem syncen tr-808

Origineel geplaatst door HEXAGON
nader uitleg is heel welkom.

in de vorm van een oplossing ?


zoek even rond op het forum

ik weet alvast geen.
 
Origineel geplaatst door sander
Je moet het rode drukknopje inhouden als je de prescale knop naar stand 3 verplaatst.
Weet ff niet zeker of je dan in pattern write mode moet staan.

dat is hem idd. :) hij loopt nu strak met m'n 303. ik ga hem zo via m'n teebee proberen. ik kom er alleen net achter dat mijn beat die ik gister geprogrammeerd heb pleite is. en ik heb er nog wel nieuwe baterijen in gedaan. het is wel een japanse versie maar daar moeten toch gewoon dezelfde baterijen in neem ik aan?
 
nog een probleempje: de clap en nog wat andere geluiden ruisen. is dit bij elke 808 of kan het aan de voeding liggen ofzo? het is een japanse 110v met een transformator.
 
transformatoren kunnen idd voor storing/brom e.d. zorgen. Kies daarom altijd een gestab. voeding.

Of nog beter breng je drumcompu naar de 808 meester van dit forum en die heeft hem zo omgebouwd :eureka:

Toppie
 
Voor ruis, check even of het alleen via de individuele uitgangen is. Ook de highoutput geeft misschien meer ruis.
 
let op je kan de clap op de 808 verlengen of korter maken door die te trimmen op de print met een potmetertje,wat je eigenlijk doet is de ruist langer maken of korter,wat de galm simuleert van de clap,tis toch die ruis niet he,anders handige tip voor diegenen die het nog ni weten.
 
aan de handclap valt niks te edditen. alleen het volume. het gebeurt trouwens ook bij de individueele uitgangen.
 
Origineel geplaatst door machine
bij mijn tr-808 is ook iets raars aan de hand
als ik de decay knop van de kick open draai springt de stopverf uit mijn raamsponningen
heel raar

Volgens mij moet je de accent vol opendraaien ;)
 
Origineel geplaatst door HEXAGON
let op je kan de clap op de 808 verlengen of korter maken door die te trimmen op de print met een potmetertje,wat je eigenlijk doet is de ruist langer maken of korter,wat de galm simuleert van de clap,tis toch die ruis niet he,anders handige tip voor diegenen die het nog ni weten.

Nee, er zit een reverb in. Soms als je de clap activeert hoor je de eerste keer nog een droge clap en daar na de gene met reverb of galm. Die ruis staat toch los van dit effect lijkt me?
 
dat lijkt me zeker dat die ruis er los van staat want deze ruis is echt niet normaal. als ik gewoon een patterntje maak met alleen een clap en ik laat hem lopen en ik stop hem weer dan gaat de ruis gewoon nog 5 seconden door. de ruis zit trouwens ook in alle toms. als ik de conga's selecteer heb ik er geen last van.
 
Back
Top