Probleem met Main / Headphone outputs Alesis Ion

Flying Panther

Vliegend lid
Lid sinds
26 oktober 2002
Berichten
2.331
Locatie
Delft
Sinds kort heeft de Alesis Ion van mijn broer het probleem dat de main-outputs en headphone-output bijna geen geluid meer geven. Het geluid is wat eruit komt is dus wel goed, en wordt ook normaal beïnvloed door de volumeregelaar, maar het is gewoon veel en veel zachter dan het hoort te zijn.
Output 3 en 4 werken nog gewoon zoals het hoort, en geven maximaal volume.
Reset, nieuw OS etc hebben we overigens allemaal geprobeerd.

Wat kan hiervan het probleem zijn? (ik moet er eerlijk bijzeggen dat we de Ion nog niet open gehad hebben). Iets met de eindversterking vlak voor de outputs?

De Ion is al uit de garantie en is 2e hands gekocht, dus echt een winkel om naar terug te gaan is er niet. We hebben contact gehad met de importeur, maar die kon zo niet zeggen wat het was en geeft aan dat de Ion ter reparatie aangeboden dient te worden. Ik vrees overigens ook dat reparatie bij de importeur een kostbare zaak gaat worden (maar daarover verwachten we nog reactie van de importeur)

Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad, of tips over hoe dit aan te pakken?
 
Tja, ik heb hem net 4 dagen......tweedehands gekocht. Ik ga nog wat dingen proberen maar dit is wel goed klote. Ik moet er verdorrie op kunnen vertrouwen want ik ga hem live gebruiken in een rockband.
 
Back
Top