de Doepfer modulaire modules thread

R-ond :kont:

Sly je kan al een berg besparen met een eigen kastje maken.
Score een zo zwaar mogelijke power-one voeding op ebay die +12 en -12 volt kan.
En score via Analogue Haven wat Plan-b powerbussen.
Scheeld je wel wat centen zo!
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Sly je kan al een berg besparen met een eigen kastje maken.
Score een zo zwaar mogelijke power-one voeding op ebay die +12 en -12 volt kan.
En score via Analogue Haven wat Plan-b powerbussen.
Scheeld je wel wat centen zo!
Bedankt voor de tip! Ik zal eens kijken wat er zoal verkrijgbaar is. :geslaagd:
 
Origineel geplaatst door Sly Dog
Bedankt voor de tips tot dusver, heren! :)

Ik heb al enkele modules gevonden die mij wel interessant lijken om mee te beginnen. Ik denk dat ik begin met:
A-100G6 kast 6HE
A-105 24dB Low Pass (SSM Type)
A-106 X-Filter
A-119 Ext.Input/ Env.Follower
A-124 Wasp Filter
A-131 A-131 VCA (exp.)
A-143-3 Quad LFO

Deze samenstelling kan ik alvast mooi als filter-unit gebruiken voor externe audio en later uitbouwen met VCO's, sequencer, en meer ongein. Als jullie nog op- of aanmerkingen hebben over hetgeen ik uitgekozen heb, hoor ik het graag.

Zijn er nog meer ervaringsdeskundigen?

zeker leuk filter setje
deze ook zekers bekijken ; A-188-1 4096 Hele hele vette BBD. Maar wel ism een lowpass filter.
A-107 morfing filter 2x. Klinkt als een CEM filter. (De resonantie zorgt oa voor hele dikke 808 achtige kicks!)

morphing filter = wel een hele toffe ook,...see de mogelijk heden
en idd kasten van doepfer zijn zelf te bouwen .






[mp ; = kleinkind =( ! ]
 
Origineel geplaatst door R-ond
zeker leuk filter setje
deze ook zekers bekijken ; A-188-1 4096 Hele hele vette BBD. Maar wel ism een lowpass filter.
A-107 morfing filter 2x. Klinkt als een CEM filter. (De resonantie zorgt oa voor hele dikke 808 achtige kicks!)

morphing filter = wel een hele toffe ook,...see de mogelijk heden
en idd kasten van doepfer zijn zelf te bouwen .
Zo'n BBD is leuk maar niet echt een must voor in mijn systeempje. Ik heb hier een Kurwzeil en Lexicon effectprocessor staan waar ik naar volle tevredenheid mooie delays uithaal.

Die A-170 ziet er inderdaad interessant uit (36 verschillende filtertypes) maar is voor deze 'arme' student wel wat aan de prijzige kant (€295,- bij Music House), dus haal ik voor dat geld liever eerst de wat meer cruciale modules.
 
Buiten het gegeven van de gestolen architectuur, waar de een wel mee kan leven en de ander niet...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
kan Doepfer me niet echt bekoren omdat het er nogal , mja hoe zal ik het zeggen, meccano™ achtig uitziet en overkomt, niet echt sturdy zeg maar, en dat is wel een vereiste lijkt me voor een knoppenbak. Het doet me heel erg aan het analogue solutions spul denken, ziet er IMO ook niet echt uitnodgend uit.

Het verklaart aan de ene kant mischien de prijs-stelling, maar ik zou dan toch persoonlijk meer voor een wat "steviger merk" gaan.
Zoals Cjewman of Modcan O.i.d.

Behringer was al gevallen dus ik kan daar wel effe op inhaken, ik zou persoonlijk ook nooit iemand Behringer aanraden, ook niet voor beginners die dan "goedkoop" kunnen starten en opbouwen. Uiteindelijk hou je er gewoon een wrange smaak aan over, en geld krijg je er helemaal niet meer voor terug.

En bedoel ik niet afzeikerig ofzo SlyDog, maar als je zeg maar 2000 euro uitgeeft aan een modular en je denkt na 1 jaar van ..hhmm is dat nu alles dan flip je als een gek dat je niet gelijk een MOTM heb genomen ;)

my 2cts...
 
Origineel geplaatst door Sly Dog
Zo'n BBD is leuk maar niet echt een must voor in mijn systeempje. Ik heb hier een Kurwzeil en Lexicon effectprocessor staan waar ik naar volle tevredenheid mooie delays uithaal.

Maar is je Lexicon voltage controlled zodat je er Karplus-Strong-achtive patches mee kunt bouwen?
Vroeger werden BBD-modules in modulars (zoals bijvoorbeeld die in de Digisound) inderdaad gebruikt om ordinaire galm mee te bouwen (vergeet niet dat BBD-delays erg kort zijn). Dat doe je tegenwoordig inderdaad gewoon met een Lexicon. Maar een moderne voltage controlled BBD heeft veel meer toepassingen. Je gebruikt hem bij uitstek niet om delays te maken zoals een Lexicon, want dat kan hij helemaal niet zo goed. Delay-tijden zitten erg laag.
 
Beetje offtopic, maar kan Karplus-Strong synthese niet net zo goed met een Kurzweil/Lexicon of andere hoogwaardige delay? Zo lang de delaytijd maar goed kan worden gemoduleerd, het liefst via MIDI oid, en er interpolatie filters inzitten om non-integer delay tijden te krijgen. BBDs klinken natuurlijk vaak wel het mooist (ik gebruik zelf vier korte, 512/1024 stage BBDs voor karplus) maar volgens mij kan bijna elk digitaal systeem met interpolatie filters dit ook wel.
 
Zo lang de delaytijd maar goed kan worden gemoduleerd

Ik ken zelf geen hoogwaardige delays die je zo aan je modular hangt, maar misschien zijn ze er. Uiteraard kan Karplus ook in een digitaal systeem, maar het ging mij erom dat je een Lexicon niet zomaar in de plaats van een BBD-module hangt (in een analoge modular dus).
 
Origineel geplaatst door Patat Met
Het begint nu wel heel fundamentalistische vormen aan te nemen die overdetop anti Doepfer hetze.

Kappe nah.

Ik draag toch echt me steentje bij he (ook positief).
Maar ga jij maar lekker samen met r-ond in een hokkie zitten huilen hoor.
Want tegen hem zeg je blijkbaar niet kappen nou.

Trouwens het is niet voor niks geweest want Sunny Pedaal weet het nu ook dus.

Ik vind overigens de vergelijking van een Lexicon delay met bv een bbd moduke niet vergelijkbaar.
Een delay module in een modulair is zo veel "flexibeler" dan een digitale delay fx bak of pedaaltje.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ik draag toch echt me steentje bij he (ook positief).
Maar ga jij maar lekker samen met r-ond in een hokkie zitten huilen hoor.
Want tegen hem zeg je blijkbaar niet kappen nou.
Ik zit niet in een hokje te huilen, ik ben namelijk erg blij en tevreden met m'n doepfer modules.
Tegen R-ond hoef ik niets te zeggen, want die is niet met een fundamentalistische hetze bezig.
Jij wel.

Origineel geplaatst door mono-poly

Trouwens het is niet voor niks geweest want Sunny Pedaal weet het nu ook dus.
En nu weet Sunny Pedaal dat er ook mensen zijn die heel anders over deze hetze denken.
 
Als jij over de zeik ga over een commentaar van die waveshaper wat wel wat toevoegd is dat jou probleem.
Want die opmerking vuld toch zeker wel wat aan.
Dat ik er na zeg liefst geen Doepfer moet Sly niet te serieus nemen alleen jij en R-ond natuurlijk.
Zoals ik al 100 keer gezegd heb val ik niemand persoonlijk aan omdat ze Doepfer spullen hebben/gebruiken.
Alleen vind ik Dieter Doepfer een smerige zak.
Kijk en daar trek jij en R-ond gewoon te veel aan en dan zie je ineens niet meer dat ik ook met tips in deze tread kom opzetten. Dat jij niet wil inzien dat Dieter een smerige dief is zegt me gewoon genoeg over jou kortzichtigheid. Hoe denk je in godsnaam dat hij ineens aan die Steiner vcf is gekomen zeg.
 
Maar laten we het over Doepfer moduletjes hebben.
Jullie lokken me maar de tent uit,
En ik ben ff op met goedet tips.
Owjaa chipsforbrains heeft wel goedkope patch kabeltjes op ebay.
 
Dat is echt geen geld voor die kabels. Ook handig als je bv enkele (gitaar, mono) effectenpedaaltjes in je setup wilt hangen of gewoon om je synth met tig uitgangen aan je mixer te hangen.
 
Ook handig als je bv enkele (gitaar, mono) effectenpedaaltjes in je setup wilt hangen of gewoon om je synth met tig uitgangen aan je mixer te hangen

Dit zijn wel 3,5mm jacks he? Geen 6,3mm.
 
Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Dan werken ze toch ook niet als patch kabels voor bv een MS-20?

Klopt, maar dat zegt toch ook niemand? Ze zijn voor modulars met 3,5mm jacks, zoals dus Doepfer.
 
Back
Top