• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Korg MS20 van rednoiz

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
G

Guest

Guest
ik heb de ms20 van rednoiz overgenomen in de hoop dat het iets poepsimpels was.
dat moet het ook wel zijn, maar ik heb totaal geen verstand van electronica (ik weet nooit waar de k moet staan, vandaar 2 c's).

de issues:

voor het afstellen van de tracking is een prcedure (staat op het net) waarvoor je eigenlijk ook een goede multimeter nodig hebt. heb ik niet. ik heb het een beetje afgesteld enhoewel nog niet perfect, is hat prima te doen zo.

dan de trigger. er is steeds een trigger, alleen stopt het signaal niet. het wordt dus niet onderbroken, door een sluiting ergens, zou ik denken, in de buurt van het keyboard, maar ik heb verder geenv erstand van dat soort dingen. ik hoopte op een losse stekker. ik heb nu via een gat van een oude modificatie een jack kabel direct aan het keyboard-out stripje gesoldeerd en de jack als signaal in naar de trig in geleid. nu werkt het keyboard wel, maar dit is natuurlijk een profisorische oplossing. ik vind het heel frustrerend, want als ik de oplossing zo zie, kan het niet iets moeilijks zijn, maar ik weet niet wat.

ik heb hier ook nog een sq10 staan en als ik die naar de trig in patch, weet je niet wat je hoort.
de ms20 klinkt bruut, vooral de filters natuurlijk en verder werkt alles ook gewoon goed, voorzover ik kan beoordelen. hij scheurt en giert als de beste, envelopes, lfo, externe modulatie, allemaal ok.