• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Korg MS20 van rednoiz

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
G

Guest

Guest
ik heb de ms20 van rednoiz overgenomen in de hoop dat het iets poepsimpels was.
dat moet het ook wel zijn, maar ik heb totaal geen verstand van electronica (ik weet nooit waar de k moet staan, vandaar 2 c's).

de issues:

voor het afstellen van de tracking is een prcedure (staat op het net) waarvoor je eigenlijk ook een goede multimeter nodig hebt. heb ik niet. ik heb het een beetje afgesteld enhoewel nog niet perfect, is hat prima te doen zo.

dan de trigger. er is steeds een trigger, alleen stopt het signaal niet. het wordt dus niet onderbroken, door een sluiting ergens, zou ik denken, in de buurt van het keyboard, maar ik heb verder geenv erstand van dat soort dingen. ik hoopte op een losse stekker. ik heb nu via een gat van een oude modificatie een jack kabel direct aan het keyboard-out stripje gesoldeerd en de jack als signaal in naar de trig in geleid. nu werkt het keyboard wel, maar dit is natuurlijk een profisorische oplossing. ik vind het heel frustrerend, want als ik de oplossing zo zie, kan het niet iets moeilijks zijn, maar ik weet niet wat.

ik heb hier ook nog een sq10 staan en als ik die naar de trig in patch, weet je niet wat je hoort.
de ms20 klinkt bruut, vooral de filters natuurlijk en verder werkt alles ook gewoon goed, voorzover ik kan beoordelen. hij scheurt en giert als de beste, envelopes, lfo, externe modulatie, allemaal ok.

optisch vind ik m wel ok. er zit een gaatje in van die oude mod (kwam nu even van pas) en bovenop is de kast aan een kant gekrast, maar het panel ziet er goed uit, de knoppen zijn er allemaal. toetsenbord is ook netjes.
kijk anders even naar de foto's.

ik ben geen reparateur, maar het moet zo peopsimpel zijn, dat het me sterk zou verbazen als de reparatiekosten bij een vintage-dokter meer dan 50 tot 75 euro zouden bedragen.

vlotte afhaalprijs is 525.
opstuurprijs is 550.

en voor 625 extra krijg je er een bijna mint SQ10 bij. dan kan de pret echt meteen beginnen.
(voor al die mensen die altijd vragen naar cv/gate aansturing van oude synths zal het keyboard zo prima in orde zijn. cv/gate ansturen gaat prima namelijk.
 

Attachments

  • 0msheel.jpg
    0msheel.jpg
    117,9 KB · Bekeken: 70
hier een close foto van de profisorische oplossing keyboard trigger
 

Attachments

  • 0mspatchkey.jpg
    0mspatchkey.jpg
    180 KB · Bekeken: 61
van opzij
 

Attachments

  • 0mslinks.jpg
    0mslinks.jpg
    172,6 KB · Bekeken: 60
close up
 

Attachments

  • 0mscloselinks.jpg
    0mscloselinks.jpg
    121,8 KB · Bekeken: 73
en de andere kant ook maar
 

Attachments

  • 0mscloserechts.jpg
    0mscloserechts.jpg
    132,7 KB · Bekeken: 58
de achterkant
zo heb je in ieder geval een goed beeld van de synth.

nog 1 keer de issues:

keyboard trigger geeft continue signaal, externe trigger in werkt prima, daarom even opgelost met een patchkabel van keyboard naar trig in. echte oplossing kan nooit moeilijk zijn!

scaling moet beter worden afgesteld. de hele procedure doorlopen (beginnen bij voeding checken en met goede multimeter) is een aanrader. ik kan het niet.

gaatje in kast van oude modificatie en krassen op (rechter) bovenkant), zie de foto's.


550 opsturen/ 525 afhalen.
 

Attachments

  • 0msachter.jpg
    0msachter.jpg
    102,8 KB · Bekeken: 59
ow, en als iemand een tip heeft voor de keyboard trigger, graag!

het signaal van het keyboard blijft dus aanhouden (zonder de profisorische oplossing)
 
sorry, geen ruil deze keer. kan de centjes goed gebruiken.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top