Welke subwoofer bij KRK RP5?

Jij wil helemaal geen subwoofer, jij wil een paar grote speakers en een ruimte waar die in thuishoren.

Anders blijf je maar gewoon bij de (voor kleine ruimtes zeer prettige!) RP-5jes.
 
Ik kan me toch voorstellen dat ie meer laag wil. Met rp5'jes heb je geen idee wat je aan het doen bent onder de 50hz. Ik ben om dezelfde rede van event alp5 naar event tr8 gegaan. En heb geen last van vervelende resonanties in het laag (kamer 3x4m is wel enigzins gedempd enzo).
 
Jammer dat je een vrij simpel home cinema subwoofer hebt gekocht inplaats van bijvoorbeeld die KRK subwoofer die perfect bij je RP5 setje past.. Als je zou horen hoe dát klinkt, dan breng je je huidige homecinema subwoofer heeeeel snel terug.. trust me!

Je krijgt nu vast "leuke" lage weergave, maar je kan niet meer spreken van een monitor setup.. je KRK RP5'jes verdienen een betere sub! :)
 
Origineel geplaatst door Flesje
Joh, lul niet zo... KRK is precies dezelfde budget rommel als Klipsch. ;)

Ben anders erg blij met mijn KRK V6'jes (serie 1) :D
 
Ik heb zojuist mijn rp5 setje ontvangen.
Vorige week heb ik een emu 0404 geluidskaart gekocht.

Heb de geluidskaart ingebouwd en me rp5 direct op me geluidskaart aangesloten.
Maar het klinkt nu echt enorm zacht. Nu is mijn rp 10s onderweg maar is mijn probleem dan opgelost of blijft het volume zo enorm laag?
 
1. Staat je geluidskaart volume hoog genoeg?

2. Staat het volume van je monitors hoog genoeg? (achterop)
 
Origineel geplaatst door Eraser127
1. Staat je geluidskaart volume hoog genoeg?


Geluidskaart staat volgens alle drivers etc op MAX, ik moet wel een kanttekening maken dat ik hiervoor een sb live 5.1 set geinstalleerd had op me pc. Heb volgens mij alles verwijderd maar misschien heb ik iets gemist?

2. Staat het volume van je monitors hoog genoeg? (achterop)

Ja zelfs als ik die op max zet vind ik het niet echt bijzonder hoog qua volume...
 
Ik denk dat er toch ergens iets niet helemaal goed is ingesteld, want ik gebruik mijn set RP5's op dit moment op ongeveer -6dB en dan nog heb ik het volume wat erin gaat meestal maar op 1/3 van het maximum staan. Dus als je alles op max hebt en ook het volume achterop de RP5's op max dan zou je nu de buren op de stoep moeten hebben staan zegmaar ;)
 
Maar heb jij er nog iets van een versterker tussen oid?
Of gewoon je rp5's direct op je geluidskaart?
 
Ik heb zelf een EMU 1820 en kan mijn geluidsniveau zowel met de bijgeleverde Patchmix applicatie instellen als met de windows volume regelaar. Zat hierzelf in het begin ook mee te prutsen.

Eén tip: sluit niet je monitors rechtstreeks aan op die EMU 0404. Dit brengt meerdere nadelen met zich mee. Ten eerste, als je straks je volume in orde hebt dan kan je echt "knallen" als je een keer per ongeluk je volume omhoog zet. Ten tweede, je volume regelaar in windows is software, wat betekent dat je inboet in kwaliteit, zodra je daar de volume omlaag gooit. (lang verhaal, maar trust me, it's true!)

Heb een Tapco mixertje gekocht, €59,= en nu kan ik mijn EMU 1820 gewoon op 0dB hebben staan en mijn KRK V6'jes kunnen echt MEGA luid. Dat moeten die KRK RP5'jes van jou ook kunnen. (ik ken ze!)

Succes!
 
Wat voor type tapco heb je exact?
Ben wel benieuwd zal ook eens anderen vergelijken dan
Thanks iig.
 
Origineel geplaatst door Kronox
Maar heb jij er nog iets van een versterker tussen oid?
Of gewoon je rp5's direct op je geluidskaart?

Ik heb mn geluidskaart (2in/2uit) op mn mixer aangesloten via de 2 track return. De RP5's heb ik via Balanced (TRS) Jack/Jack aangesloten op de control room output van diezelfde mixer. Zit verder geen versterking tussen.
 
Hoorde gister van een vriend van me dat er nog ergens in de software van die emu (DSP Patch) een klein knopje rechtsonder moet zitten waar ik het volume nog zou kunnen regelen. Helaas nog niet kunnen checken of dit klopt. Zal het vanavond eens controleren na me werk.
 
monitor_level.jpg


Het gaat om deze knoppen.
Wat ik er ook aan draai het beinvloed het volume helemaal niet.
Iemand nog ideeen?
Heb ook nieuwere versie's van die software geinstalleerd etc mocht ook niet baten.
Een berg instellingen m.b.t. configuratie van de mixer etc hielp ook niet
 
Back
Top