Roland D-5 probleem

Globeye

Stamgast
Lid sinds
13 oktober 2006
Berichten
274
Locatie
Eindhoven
Hallo,

Ik heb dit weekend een oude Roland D-5 gekregen die op zolder bij een oom stond te verstoffen, nou geeft ie zoiezo een foutmelding namelijk deze : Check internal battery, die is dus leeg, is deze makkelijk zelf te verwisselen ?

En er is nog een probleem, het geluid vervormd helemaal net of er een soort rare lfo op zit ofzo klinkt niet echt gezond, maar als ik de pitchbend naar rechts houd is het geluid wel gewoon goed. Iemand een idee wat dit kan zijn ?


Bij voorbaat dank !
 
Re: Roland D-5 probleem

Origineel geplaatst door Globeye
Hallo,

Ik heb dit weekend een oude Roland D-5 gekregen die op zolder bij een oom stond te verstoffen, nou geeft ie zoiezo een foutmelding namelijk deze : Check internal battery, die is dus leeg, is deze makkelijk zelf te verwisselen ?

En er is nog een probleem, het geluid vervormd helemaal net of er een soort rare lfo op zit ofzo klinkt niet echt gezond, maar als ik de pitchbend naar rechts houd is het geluid wel gewoon goed. Iemand een idee wat dit kan zijn ?


Bij voorbaat dank !
Daar zit waarschijnlijk een 3 volt knoopcel type CR 2032 in. Even de kast openschroeven dan zie je hem heel snel zitten. Hij is ongeveer zo groot als een 5 cent stuk, ietsje dikker en metaal / zilver van kleur. Als het goed is kun je hem zonder gereedschap verwijderen.
 
Re: Roland D-5 probleem

Origineel geplaatst door Globeye
Hallo,

Ik heb dit weekend een oude Roland D-5 gekregen die op zolder bij een oom stond te verstoffen, nou geeft ie zoiezo een foutmelding namelijk deze : Check internal battery, die is dus leeg, is deze makkelijk zelf te verwisselen ?

En er is nog een probleem, het geluid vervormd helemaal net of er een soort rare lfo op zit ofzo klinkt niet echt gezond, maar als ik de pitchbend naar rechts houd is het geluid wel gewoon goed. Iemand een idee wat dit kan zijn ?


Bij voorbaat dank !

Geef mij zo'n oom! :D Nou ja, om eerlijk te zijn heb ik een paar jaar terug ook iets van mijn oom en tante gekregen...weliswaar geen synth maar toch een leuk Philips Philicorda orgel. En die zijn ook al weer bijna hip ;)

Wat betreft het probleem met de "rare LFO" over je geluid.....ik ben geen techneut zeg ik er eerlijk bij, maar het is wel gek dat je geluid normaal is als je de pitchbend helemaal naar rechts houdt. Lijkt wel of er vuil of corrosie oid tussen zit. Ik zou er maar wat mee rommelen (voorzichtig) en als het niets helpt kijken of je er wat aan ziet en het eventueel schoonmaken. Als je geluk hebt, is het iets heel simpels.

Succes met je synth!
 
Thx ga ik morgen euuh vanmiddag ook proberen ik hoop maar dat het niks ergers is dan dat.

Philicorda klinkt gaaf man, wat ik tot nu toe uit die D-5 heb gehoord was ik niet echt van onder de indruk maar wat effecten kunnen wonderen doen :) Alleen editten gaat nie zo handig erop heb ik het idee.
 
Back
Top