Sorry jongens, enkele vragen ivm een Juno 106

Astro

Nieuwkomer
Lid sinds
9 augustus 2004
Berichten
12
Locatie
Belgie
Sorry jongens, alsof er nog niet genoeg verschrikkelijke vragen over zijn: nog snel eentje.

Wel, ik heb enige tijd een Juno 106 in mijn bezit die ik nooit gebruikt heb.
Ik wil hem weg doen maar eerst effe overlopen of er geen defecten aan zijn.
Kennen jullie toevallig een online soort check-list die ik kan gebruiken? Of een soortement verzameling van veel voorkomende defecten? Ik weet best dat dit een vervelende vraag is maar je moet weten dat ik eigenlijk niet zo'n synth-man ben en bitter weining van techniek ken.

De bedoeling is eenbeetje om een goed zicht te hebben op de defecten om te kunnen bepalen hoeveel ik ervoor kan vragen. Questie van de koper niet te bedotten door mn eigen onkunde. :stupid

Ik heb het forum eenbeetje doorzocht naar welke problemen anderen met hun 106 hadden, maar op het eerste zicht werken alle sliders, knoppen, stemmen, geheugen-batterij enzoverder nog perfect. Ik weet niet of de patches die erop staan nog de factory presets zijn. Ik betwijfel het. :geslaagd:

De enige problemen die ik zo direkt vaststel is dat de uitgangen niet werken. Er is enkel signaal op de headphone/out, niet op de mains. De volume knop/pot kraakt eenbeetje en als ik de chorus gebruik kraakt het hier en daar ook. Verder niks. Het probleem met de uitgangen lijkt mij nogal ernstig. (:eureka: )

Ik ben geen techneut, maar als het echt moet kan ik wel een soldeerboutje gebruiken. Als het echt moet dus. Iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten en wat ik hier eventueel aan kan doen? En dus ook; kennen jullie toevallig nog andere dingetjes waar ik best eens naar kijk?

Alvast zeer bedankt!

Peter
 
Je kan hem ook als opknapper verkopen, terwijl je aangeeft wat
hij mankeert.
Veel voorkomend (ouderdoms) euvel is het stemmen probleem.
Er willen in de loop der jaren wel eens stemmen uitvallen.
Onderdelen liggen niet meer voor het oprapen.
 
Hartelijk dank!

Eigenlijk, voor zover ik weet werkt dus buiten de uigangen en een krakende volumepot alles perfect. Mocht er iemand iets kunnen zeggen waaraan het uitgangs probleem kan liggen, zou ik dankbaar zijn. Mocht ik er zelf niets aan kunnen doen verkoop ik hem zoals hij is. Hem laten checken gaat me meer kosten dan nodig.
Gewoonevt zelf iets aan doen en hopla. Weg ermee. :)
 
Back
Top