2x bcf 2x bcr in 1 bak proppen!!!

JohnDoe36

Gedeactiveerd account
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
3.917
nou heb ik het idee om van 4 controllers 1 controller te maken
doormiddel van alle behuizing eraf te slopen en daar weer een mooi nieuw kastje omheen te bouwen

alle controllers met een beetje veel knoppen kosten een vermogen en nou is behringer niet top maar het scheelt al een paar 100.- euro met andere controllers en aangezien het midi is zal het je sound ook niet beinvloeden :)

maar nou het volgende

is er iemand die zijn controller al een keer open heeft gehad en hoe zag het er van binnen uit ?
bestaat de controller uit meerdere printplaten of zit alles op 1 printplaat?

picture7qs7.png


maar dan anders :P
 
mag het een iets sneller ladende foto zijn, of ligt dat aan mijn verbinding?
 
Op zich best een grappig plan......vond het persoonlijk erg teleurstellend dat Behringer niet met een nieuwe BCF kwam op de messe. Ja dat witte ding...lekker boeiend.

Ik hoopte op een 16 kanaals versie met LCD op de unit zelf oid.
 
wel :)

ik ben zo ook iets van plan. 3 BCF'en en 1 BCR + 2 19" touchscreens, een 7" screen en een trackbal en wat buttons.

Dat allemaal met een lekkere pc in een console behuizing en gaan :)

Dus als foto's heeft van de binnenkant van de BCR en BCF ?
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Ik hoopte op een 16 kanaals versie met LCD op de unit zelf oid.
Ik ook, maar dan meer 24 kanaals. Nog beter :{

Maar ontopic, wat zou het uitmaken dat het meer dan 1 printplaat zou zijn?
 
Ik heb erover nagedacht. Je hebt dan uiteindelijk wel een hele grote bak, is niet handig om mee te nemen en dat vind ik wel handig. Als je dan toch aan de slag gaat kun je net zo goed zelf gaan bouwen, maar ja dat is ingewikkeld dus tijdrovend en je weet bijna zeker dat als je tevreden bent over je eigen brouwsel dat er een produkt verschijnt dat hetzelfde kan voor minder geld. Ik ga maar rustig afwachten.
 
Origineel geplaatst door hermax
wat zou het uitmaken dat het meer dan 1 printplaat zou zijn?

als het uit meerdere printplaten bestaat ben je veel vrijer in het uiteindelijke ontwerp


dan krijg je dus geen dikke lompe bak op tafel staan die heel diep doorloopt maar kun je zelf bepalen waar wat komt ;)
 
Een BCF of BCR is op zijn diepst een cm of 6 inclusief knoppen denk ik. Geel diep zal het dus niet worden.

Maar ik snap de gedachte van champ wel. JE wilt natuurlijk het liefst alle kanalen naast elkaar hebben en de reeks controle knoppen die rechts op de unit zitten groeperen in de unit die je gaat bouwen.

Ik had al begrepen dat Behringer ervoor heeft gezorgd dat je BCF's kunt linken....dat is al een goed begin natuurlijk want dan heb je die functionaliteit alvast op driver niveau getackeld.

Er moet wel zoiets te maken zijn lijkt me. Ik kijk geinteresseerd mee iig!
 
behringer kennende hebben ze alles op 1 printplaat gepleurt.

dus wat die faders betreft, die zal je niet echt lekker strak naast elkaar kunnen leggen.
 
Origineel geplaatst door Ross
behringer kennende hebben ze alles op 1 printplaat gepleurt.

dus wat die faders betreft, die zal je niet echt lekker strak naast elkaar kunnen leggen.
'

Die kans bestaat idd.....maar alleen de zijkantjes eraf schroeven en ze strak naast elkaar monteren zoals op die gephotoshopte foto en je hebt eigenlijk al wat er op dat plaatje staat.
 
Lijkt me leuk als het makkelijk kon, maar denk dat het je veel te veel werk kost. En dat je gaande weg denkt, waar ben ik toch aan begonnen.... Afgezien van het feit dat er dingen stukgaan, danwel snel slijten. Zoiets is meer de moeite als je het met kwaliteits onderdelen maakt.

Just my 2 cents
 
Als je ALLES bijelkaar zou berekenen (dus tijd, kosten, netheid,kwaliteit,etc.) zou je dan niet gewoon beter even door kunnen sparen?
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
Als je ALLES bijelkaar zou berekenen (dus tijd, kosten, netheid,kwaliteit,etc.) zou je dan niet gewoon beter even door kunnen sparen?

goed zoeken en je koopt 4 controllers voor 400,- totaal

metalen case om alles in te bouwen wat draad, usb hub, adaptor etc 100,-

maakt samen 500,-

vind daar maar eens een controller van :)
 
Origineel geplaatst door Nowald
Je vergeet het aantal arbeidsuren he :)


hoeveel uur doe je over sparen?

ik bedoel hoeveel uur kan er nou in zon project als dit zitten
het meeste werk je op papier uit en de rest lijkt me zo gedaan
 
het enige probleem dat ik heb bij mijn project is een firma vinden die een beetje betaalbaar (in) metaal kan snijden met de laser :)
 
Plus de "goed zoeken naar 4 controllers voor 100 euri" tijd.

Enfin, moet 't uiteraard zelf weten. IK spaar liever door voor een mooie in betere kwaliteit ;)
 
Back
Top