2x behringer bcf2000 en 1 x bcr 2000?

pfoffer

Stamgast
Lid sinds
3 oktober 2005
Berichten
157
Locatie
Amsterdam
Hallo,

vraagske!:

ik zit erover te denken om meedere bcf's op mijn pc aan te sluiten (2x bcf 2000 [met de schuiven] en 1 x bcr [rotary controller) zo heb je in reason (dit gebruik ik t meest) 16 kanalen en een bak met rotary comtrollers om alle synths aan te sturen. Verder heb ik ook nog een edirol pcr m30 voor de toetsen...

gaat dit wel?!? 4x usb op 1 programma?
herkend reason 3.0 alles als ik alles heb aangegeven de eerste keer? En ook elke keer als ik reason dan opnieuw opstart voor een nieuw nummer.

deze oplossing is goedkoper dan bijvoorbeeld een tascam of ox1... ik heb ook geen audio/midi interface nodig (hebben de meeste duurdere schuif controllers wel) omdat ik al een goeie soundkaart heb.

iemand antwoord? of andere ideen/suggesties?

alvast bedankt! gr Pfof
 
Je kunt toch gewoon de midi-out van 1 bcr in de midi-in van de andere stoppen? waarom 2x usb. zal waarschijnlijk alleen maar rare conflicten onder Windows opleveren. Ik heb zo eens een bcr en een Evolution X-session allebei via usb op m'n computer aangesloten. Ze werkten allebei wel maar de bcr klapte er om de paar minuten gewoon uit... toen maar de midi-out van de bcr in de midi-in van de x-session gestopt en probleem opgelost.
 
ok ok.. idd

maar herkend reason dan ook de 2 bcf appart? wil namelijk de eerste 8 schuiven op de 1-8 in reason en de 2e bfc op 9-16. wil wel elke keer als ik reason opstart deze instelling. (en ook nog de bcr op verschillende synths maar die assign ik pers nummer anders natuurlijk)

tnx voor je antwoord alvast!

en is het een goede oplossing ipv bijvoorbeeld een tascam us2400 te kopen? (800 euro)

met die behringers ben je voor zo'n (met n beetje geluk) 350 euro klaar
 
1 gebruiken gaat nog met reason 3, maar zodra ik een bcf en bcr tegelijk wil gebruiken, dus de bcf op mixer en bcr op synth dan gaat hij goed over zijn nek. Ook met het detecten van beide apparaten hangt hij. Dit is als ze met usb aangesloten zijn, met midi gaat het stukken beter. Maar ik ben inmiddels wel klaar met de bcf, gooi hem in de verkoop omdat ik graag de ddx wil, is ook te gebruiken als midi controller plus dta ik straks er wat hardware aan kan koppelen.

anyway het kan wel met usb, maar volgens mij gaat dit niet zonder crashes :stupid
 
met met de ddx kun je dus ook helemaal als controller gebruiken?
lees veel goeie reviews erover...

Het is voor mij dus de bedoeling dat ik:

- hardware controlle heb over reason vooral het mengpaneel en wat filters van de softsynths etc
- Meer dan 8 schuiven nodig heb (16 of 24)
- geen audio interface hoef

is die ddx daar goed voor?

kan ik dan ook bijvoorbeeld als ik een fx van de ddx over de kanalen gooii dit weer opnemen in m'n computer? (m'n soundkaart heeft meerdere in en uit gangen)

tnx!
 
Origineel geplaatst door pfoffer
ok ok.. idd

maar herkend reason dan ook de 2 bcf appart? wil namelijk de eerste 8 schuiven op de 1-8 in reason en de 2e bfc op 9-16. wil wel elke keer als ik reason opstart deze instelling. (en ook nog de bcr op verschillende synths maar die assign ik pers nummer anders natuurlijk)

tnx voor je antwoord alvast!

en is het een goede oplossing ipv bijvoorbeeld een tascam us2400 te kopen? (800 euro)

met die behringers ben je voor zo'n (met n beetje geluk) 350 euro klaar


Reason zal de 2e bcr die op midi-in van de bcr op usb niet herkennen. Je zult die 2e bcr op midi een andere midikanaal moeten geven ivm conflicten denk ik zo.
 
Origineel geplaatst door pfoffer
met met de ddx kun je dus ook helemaal als controller gebruiken?
lees veel goeie reviews erover...

Het is voor mij dus de bedoeling dat ik:

- hardware controlle heb over reason vooral het mengpaneel en wat filters van de softsynths etc
- Meer dan 8 schuiven nodig heb (16 of 24)
- geen audio interface hoef

is die ddx daar goed voor?

kan ik dan ook bijvoorbeeld als ik een fx van de ddx over de kanalen gooii dit weer opnemen in m'n computer? (m'n soundkaart heeft meerdere in en uit gangen)

tnx!

dan is de ddx voor jou een overkill, kan je beter de bcf gebruiken. De ddx is volgens mij niet geschikt voor aansturen vst's, daar is de bcr wel weer handig voor. Maar heb zelf al gemerkt dat dat nog best heel erg wennen is.

Met de bcf heb je in principe 14 kanalen? 2 x7, 8 ste is het master kanaal.

Volgens mij kan je dit wel weer opnemen op je pc, maar dit gaat wel ten koste van je overige sporen ofzo? Beter check je het ddx topic op in dit forum, staat echt alles in wat je wil weten.
 
yep werkt perfect. Ik heb 2x bcf in mackie mode en 1x bcr voor alle vsti's werkt zonder problemen. (wel een shitload aan instellingen voor de bcr)
 
Back
Top